Mail

Få hjælp til YouSee Mail (tidligere TDC Mail)

Få hjælp til YouSee Mail (tidligere TDC Mail)

Vis første besked

95 Kommentarer

Bruger du en anden internetudbyder end Yousee? Der har været et par eksempler på at der kan være en blokering et sted.

De har på nuværende tidspunkt genåbnet for port 110 ukrypteret, så man kan teste om det er krypteringen eller noget andet. 

Hvis adgangskoden til YouSee Mail ændres så skal koden ændres tilsvarende i de mailklienter, der logger på den pågældende mailkonto. Men inden man når at ændre adgangskoden i mailklienterne har disse muligvis forsøgt at logge på mailkontoen med den gamle adgangskode. Men så går det galt. Bruges en forkert adgangskode når der forsøges at logge på YouSee Mail blokerer YouSee Mail i 15 minutter. 

Så når man så retter adgangskode eller andet i mailklienterne får man fejl fordi adgang til YouSee Mail er blokeret selv om mailklienten nu indeholder de rigtige oplysninger. Så kan man se bort fra fejlmeldingen og vente i mindst 15 minutter og derefter prøve igen med de indstillinger, der 15 minutter tidligere ikke virkede.

Jeg ved ikke, hvad der udløser en midlertidig blokering, men det kræver umidelbart mere end et forkert forsøg. Jeg har testet det nogle gange, men uden det er lykkedes mig at blive blokeret.

Fejlen her ligner, at der slet ikke kan etableres forbindelse til serveren. Jeg kunne godt mistænke, at det skyldes noget andet end forsøg med forkert password. 

Hej - tak for diverse kommentarer. Jeg har kun YouSee som internetudbyder.

Jeg ser frem til at høre Kasper’s kommentar.

 

Venlige hilsner

Søren

@spp Har du evt. en firewall (på din computer eller i din router), som blokerer for port 995?

Hej igen - benytter den firewall som følger med Windows 10 - Windows Defender. Kan ikke forestille mig at YouSee vil benytte porte som blokeres af WIndows Defender. Har haft installeret McAfee LifeSafe, men den er ikke oppe at køre nu.

 

Venlig hilsen

Søren

I hvert fald står MS Outlook på listen som må passere Windows Defender Firewall

Ja, det er lidt mystisk. Jeg kan oplyse, at de p.t. har genåbnet for ukrypteret trafik via port 110. Spørgsmålet er hvorfor. Om det blot skyldes, at flere kunder bøvler med ældre klienter, eller om de har identificeret en anden problemkilde.

 

Omdømme 7
Badge +9

Kunne det tænkes at der er en konflikt mellem Modemmets sikkerhed/Firewall og sikkerhed/Firewall på PCen.?

Modem er det som leveres af YouSee, når køber deres internetadgang. Har kun problemet med Outlook mailklient og Yousee webmail. 

Omdømme 7
Badge +9

Ja og det har sikkerhed “indbygget” som fungerer som sikkerhedspakken, så der kunne være en konflikt mellem det og sikkerhed på PCen, dobbelt sikkerhed er ikke nødvendigvis en god idé.

Jeg har i en anden tråd nævnt den tanke, at det er en forkert indstilling af firewallen internt i YouSees modem/router Sagem 3890, der blokerer. Det gælder kun for enkelte brugere, da de nye porte virker for de fleste. Mistanken er bl.a. begrundet i at de nye porte lader til at fungere hvis der bruges mobildata, hvorved Sagem 3890 ikke bruges. Men YouSee benægter at der en nogen sandsynlighed for at det kan være årsagen.

Hej - tak for forslaget...har testet på en mobildataforbindelse uden om routeren og desværre med samme negative resultat.

Med venlig hilsen

Søren

 

Hej Kasper,

Tak for hurtig respons. Jeg vedhæfter clips af de 4 sekvenser, man kommer igennem i Outlook 365, når man vil oprette en pop-server-forbindelse med oplysningerne fra YouSee opsætningsvejledning. Den sidste sekvens er den negative besked man får - lige meget om man vælger POP eller IMAP - og selvom man varierer portvalg mm….ser frem til at høre fra dig. Venlige hilsner Søren

 

 

Hej Kasper, - lagde på din opfordring ovenstående sekvens op i tråden for 3 dage siden. Har du en forklaring på, hvorfor det går som det går - og hvad jeg kan gøre anderledes?

Venlige hilsner

Søren

 

Jvf ovenstående - det er åbenbart ikke muligt at få et konkret respons fra YouSee på, at rigtig mange incl mig selv ikke kan Outlook Mail Klient ikke kan logge på YouSee Web Mail. Skuffende og frustrerende, når nu Outlook er et centralt værktøj for mailhåndtering.

Søren

 

Omdømme 7
Badge +9

Jvf ovenstående - det er åbenbart ikke muligt at få et konkret respons fra YouSee på, at rigtig mange incl mig selv ikke kan Outlook Mail Klient ikke kan logge på YouSee Web Mail. Skuffende og frustrerende, når nu Outlook er et centralt værktøj for mailhåndtering.

Søren

 

Hej Søren 

Jeg beklager, at jeg har misset dit forrige skriv. 

Jeg kan ikke sige hvad der går galt og hvor fejlen er, jeg ved bare, at det kan virke og virker for mange, hvis mailkontoen sættes korrekt op. 

Vi kan ikke andet end at henvise til vores webmail, hvis det ikke lykkedes at få sat mailkontoen op i sit foretrukne mailsystem. 

Jvf ovenstående - det er åbenbart ikke muligt at få et konkret respons fra YouSee på, at rigtig mange incl mig selv ikke kan Outlook Mail Klient ikke kan logge på YouSee Web Mail. Skuffende og frustrerende, når nu Outlook er et centralt værktøj for mailhåndtering.

Søren

 

Hej Søren 

Jeg beklager, at jeg har misset dit forrige skriv. 

Jeg kan ikke sige hvad der går galt og hvor fejlen er, jeg ved bare, at det kan virke og virker for mange, hvis mailkontoen sættes korrekt op. 

Vi kan ikke andet end at henvise til vores webmail, hvis det ikke lykkedes at få sat mailkontoen op i sit foretrukne mailsystem. 

Hej - en hurtig opdatering på ovenstående: efter at have skiftet password til YouSee Webmail, således at det ikke længere var det samme som til “Mit YouSee” , lykkedes det at få Outlook Mail Client til at fungere via pop-serveren…..så der er et eller andet omkring, at password til webmail, skal være tæt knyttet mail-adressen og angiveligt ikke via et bruger/kontonr…..men herligt at det lykkedes. Slut herfra. 

 

Venlig hilsen

Søren

 

@spp De har genåbnet for normal brug af port 110. Kan det evt. være en anden årsag til, at det pludselig virker igen?

@sppDe har genåbnet for normal brug af port 110. Kan det evt. være en anden årsag til, at det pludselig virker igen?

Nej, jeg bruger/brugte de porte, som blev beskrevet i vejledningen: 995 (indgående) og 587 (udgående).

:-) Søren

@sppDe har genåbnet for normal brug af port 110. Kan det evt. være en anden årsag til, at det pludselig virker igen?

Nej, jeg bruger/brugte de porte, som blev beskrevet i vejledningen: 995 (indgående) og 587 (udgående).

:-) Søren

Jeg synes bare ikke, at det lyder som en plausibel forklaring (POP-serveren har intet kendskab til det password, man bruger til webmail/Mit Yousee).

Det kunne være interessant at høre fra nogle de andre, som også har bøvlet med Outlook. En tredje forklaring kunne måske være, at der er ændret noget på serveren  - hvis vi antager, at det her ikke handler om opsætning af Outlook, men om en reel inkompatibilitet (hvad der så end måtte få Outlook til at hænge).

Besvar