YouSee Mail (tidligere TDC Mail) er et bredt emne og derfor har vi lavet en tråd her på forum, hvor du kan få hjælp og et godt overblik i forhold til YouSee Mail tjenesten.
Hvis tråden ikke indeholder det du ledte efter, så er du meget velkommen til at skrive en kommentar i kommentarfeltet, nederst på denne side.
YouSee Webmail:
Den første del af denne tråd, tager udgangspunkt i adgang til den webbaserede mailadgang, altså YouSee Webmail.
Hvordan opretter jeg et YouSee Login?
For at kunne bruge YouSee’s tjenester, skal du have et YouSee login. Det gælder også YouSee Webmail.
Sådan opretter du et YouSee Login
Hvordan opretter jeg en YouSee mail?
På Mit YouSee kan du oprette en mailkonto under Mailindstillinger.
Sådan opretter du en mailkonto
Hvordan logger jeg ind på YouSee webmail?
Du logger ind på YouSee webmail her
Jeg har en mailkonto, men jeg kan ikke se den på Mit YouSee - hvad gør jeg?
I dette tilfælde, skal du tilknytte mailkontoen til dit YouSee login.
Sådan tilknytter du din mailkonto til dit YouSee login
Jeg kommer ikke videre fra mailoversigten på Mit YouSee, så jeg kan læse mine mails, hvorfor?
Dette skyldes i langt de fleste tilfælde, at du har en mailkonto sat op i et mail program (f.eks. Outlook), hvor koden ikke er opdateret. Du skal derfor have tilrettet adgangkoden i din mailkonto eller slette mailkontoen helt, hvis du ikke har brug for den. Bemærk, at når du sletter en mailkonto i dit mail program, så mister du dine mails, hvis du ikke har valgt, at mailprogrammet skal lade en kopi af mailen blive på serveren.
Sådan skifter du adgangskode til din mailboks (POP3 koden)
Opsætning af YouSee Mail (i mailklient):
Hvordan opsætter jeg min mailkonto i Outlook eller andet program?
Du finder guides til at opsætte din mail i et program her
Hvad gør jeg, hvis jeg ikke kan huske koden, som jeg skal bruge til mit mailprogram (POP3 koden)?
Du kan ændre koden til mailboksen inde på Mit YouSee under Mailindstillinger:
Sådan ændrer du koden til dit mail program (POP3 koden)
Spamfilteret:
YouSee mailplatform har naturligvis et spamfilter. Du har mulighed for at indstille spamfilteret manuelt, hvis du ønsker at markere nogle mails som spam, eller hvis der er mails, som lander i spammappen, men som reelt ikke er spam.
Her findes en guide til indstilling af spamfilteret
Hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp til YouSee mail, så er du meget velkommen til at skrive i kommentarsporet nedenfor