Mail

Få hjælp til YouSee Mail (tidligere TDC Mail)

Få hjælp til YouSee Mail (tidligere TDC Mail)

Vis første besked

95 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Både 465 og 587 vil virke for udgående. 

Omdømme 1
Badge +1

Både 465 og 587 vil virke for udgående. 


Okay så de lukker ikke for 587? For så vil jeg bare bruge den, men jeg mangler stadig at få port 995 til at virke i mit mail program på computer. Sjovt nok virker den port fint på min iphone.

I mit mail program på computer vil den kun godtage den gamle port 110.

Omdømme 7
Badge +9

Nej, de lukker ikke for 587. De lukkede faktisk på et tidspunkt for 465, men efter kundeklager og en artikel i Computerworld blev 465 åbnet igen. YouSee mente ingen brugte 465, og derfor lukkede man den. Husker du at slå kryptering til med 995? (der er ingen kryptering på 110)

Både POP3/110 og IMAP/143 understøtter kryptering via STARTTLS. STARTTLS virker dog ikke med de andre porte. Her skal man vælge TLS/SSL. 

Teknisk set hedder krypteringskommandoen STLS ved POP3, men den har samme funktion som STARTTLS (mindre sikker end implicit TLS via de andre porte). 

Omdømme 1
Badge +1

Nej, de lukker ikke for 587. De lukkede faktisk på et tidspunkt for 465, men efter kundeklager og en artikel i Computerworld blev 465 åbnet igen. YouSee mente ingen brugte 465, og derfor lukkede man den. Husker du at slå kryptering til med 995? (der er ingen kryptering på 110)

Ja den står til kræv at SSL/TLS benyttes, det er kun ved smpt udgående der står den til benyt ikke en sikker forbindelse, men det vel også fint nok.

Omdømme 1
Badge +1

Både POP3/110 og IMAP/143 understøtter kryptering via STARTTLS. STARTTLS virker dog ikke med de andre porte. Her skal man vælge TLS/SSL. 

Teknisk set hedder krypteringskommandoen STLS ved POP3, men den har samme funktion som STARTTLS (mindre sikker end implicit TLS via de andre porte). 

Måske der at noget går galt, ved POP3 står den til kræv at SSL/TLS benyttes, mon den skal stå til noget andet istedet? Lægger lige et screenshot ved så du kan se hvad jeg kan vælge imellem, kan være jeg skal prøve en af de andre?

 

Omdømme 1
Badge +1

Det var sjovt prøvede lige at sætte den til “Benyt speciel SSL/TLS port (legacy) og derefter ændrede den selv port nummeret fra 110 til 995. Testede så om det virkede og det gjorde det. Så det er åbenbart den jeg skal benytte så, den (legacy)

Så nu virker det når jeg benytter den (legacy) med port 995, og så port 587 til udgående. Det var dejligt.

Det var sjovt prøvede lige at sætte den til “Benyt speciel SSL/TLS port (legacy) og derefter ændrede den selv port nummeret fra 110 til 995. Testede så om det virkede og det gjorde det. Så det er åbenbart den jeg skal benytte så, den (legacy)

Jeg kan godt se, at dit emailprogram benytter forvirrende beskrivelser af krypteringsmulighederne. Hvor hvor alle andre skriver “STARTTLS”, bruger dit program “kræv at SSL/TLS benyttes”.

Implicit TLS (anbefales i dag), som benytter portene 465, 993 og 995, står angivet som “legacy” i dit program. Udviklerne bør som minimum fjerne “legacy”.

Jeg kan ikke modtage mails, skal der tømmes postkasse??? og hvordan??

Spørger “gammel kone “

Omdømme 7
Badge +9

Bruges der en klient, Outlook, så skal opsætningen ændres.

Det skal se således ud.

Bruges der ikke klient, så stopper modtagelse når der er brugt de 2 Gb der er tilrådig på Webmail. Så i det tilfælde skal man slette Mails.

Omdømme 1
Badge +1

Jeg har brug for lidt hjælp igen, jeg skulle sende en mail men får nu en fejlbesked hvor der står :
[SMTP] SMTP severen understøtter ikke godkendelse

 

Nogen der ved hvad det vil sige og hvordan jeg fixer det ?

Prøvede lige at køre diagnosticer og derefter kunne jeg trykke en knap hvor der stod Ret, så stod den og tænkte et stykke tid og derefter fik jeg denne besked, ved ikke om jeg bare skal sige ja til den?

 

 

Omdømme 1
Badge +1

Nå pyh fik den til at sende igen ved at ændre til port 465, ved ik lige hvad der var gået galt, kørte ellers med port 587 som havde virket fint førhen.

Hejsa - har forsøgt gentagne gange at sætte mailbox i Outlook (2019) op efter YouSee’e vejledning, men får hver gang beskeden om at “Forbindelsen til indgående (POP)-server blev opgivet. Check opsætning”. Jeg har checket og testet på kryds og tværs, men stadig samme problem. Kan forstå i trådene at de fleste mener, at fejlen ligger i YouSee’e serveropsætning...Er dette korrekt? og hvis ja, hvornår kan en løsning forventes - extremt irriterende at man ikke kan benytte sin faste mail-klient i stedet for en håbløs web-mail. Venlig hilsen Søren

Omdømme 7
Badge +9

Hejsa - har forsøgt gentagne gange at sætte mailbox i Outlook (2019) op efter YouSee’e vejledning, men får hver gang beskeden om at “Forbindelsen til indgående (POP)-server blev opgivet. Check opsætning”. Jeg har checket og testet på kryds og tværs, men stadig samme problem. Kan forstå i trådene at de fleste mener, at fejlen ligger i YouSee’e serveropsætning...Er dette korrekt? og hvis ja, hvornår kan en løsning forventes - extremt irriterende at man ikke kan benytte sin faste mail-klient i stedet for en håbløs web-mail. Venlig hilsen Søren

Hej Søren 

Det skal virke, hvis mailkontoen sættes op eller tilrettes efter vores foreskrifter. 

Prøv at kigge på denne guide og sammenhold med din mailopsætning, i forhold til om du mangler at lave rettelser efter, vi har ændret i kravene til vores mailopsætning: Sådan opdaterer du din mailopsætning i Outlook
 

Hej.

Jeg har ændret adgangskode til outlook. 

Jeg har ændret det på Iphone og Ipad, og fået adgang til mailboks, men det kan ikke lykkes på pc.

Når jeg vil ændre koden kommer følgende besked:

“Der opstod et problem, og Outlook kunne ikke opdatere adgangskoden. Bekræft adgangskoden, og prøv igen. Kontakt mailadministratoren, hvis problemet fortsætter”.

Har skiftet før, uden problemer.

 

Omdømme 7
Badge +9

Det er i følge anvisningen ikke nødvendig at ændre adgangskoden. Som der står.

Adgangskode:
Skriv koden, du valgte, da du oprettede din YouSee-mail. 

Hej Kasper, - i forlængelse af dit svar til mig om at jeres opsætningsvejledning eller bagvedliggende server-setup ikke virker til at hente post med Outlook….har lige prøvet en ny opsætning med Outlook 365 og stadig samme problem….YouSee bliver ved med at hævde at den angivne vejledning virker, men det gør den altså ikke!!! hvornår tager YouSee det alvorligt? YouSee’s webmail kan ikke bruges til mere end meget simpel mailkommunikation og vi er mange der er afhængig af mere sofistikerede mailværktøjer som Outlook.

Venlig hilsen

Søren Petersen

 

Omdømme 7
Badge +9

Hej.

Jeg har ændret adgangskode til outlook. 

Jeg har ændret det på Iphone og Ipad, og fået adgang til mailboks, men det kan ikke lykkes på pc.

Når jeg vil ændre koden kommer følgende besked:

“Der opstod et problem, og Outlook kunne ikke opdatere adgangskoden. Bekræft adgangskoden, og prøv igen. Kontakt mailadministratoren, hvis problemet fortsætter”.

Har skiftet før, uden problemer.

 

Hej @tinavanggaard 

Hvis koden er skiftet til mailboksen via denne fremgangsmetode og Outlook ikke godtager dette, så er det ikke umiddelbart en YouSee fejl, men selve Outlook der driller. Brugernavnet er den fulde mailadresse. 

 

Hej Kasper, - i forlængelse af dit svar til mig om at jeres opsætningsvejledning eller bagvedliggende server-setup ikke virker til at hente post med Outlook….har lige prøvet en ny opsætning med Outlook 365 og stadig samme problem….YouSee bliver ved med at hævde at den angivne vejledning virker, men det gør den altså ikke!!! hvornår tager YouSee det alvorligt? YouSee’s webmail kan ikke bruges til mere end meget simpel mailkommunikation og vi er mange der er afhængig af mere sofistikerede mailværktøjer som Outlook.

Venlig hilsen

Søren Petersen

 


Hej @spp 

Det har jeg fuld forståelse for!😊

Vejledningerne skulle være gennemtjekket og virke og jeg ved da også, at det virker for mange at få det sat op i sit mailprogram. 

Kan du eventuelt vedlægge nogle billeder af din opsætning (husk at slørre mailadressen).

Hej Kasper,

Tak for hurtig respons. Jeg vedhæfter clips af de 4 sekvenser, man kommer igennem i Outlook 365, når man vil oprette en pop-server-forbindelse med oplysningerne fra YouSee opsætningsvejledning. Den sidste sekvens er den negative besked man får - lige meget om man vælger POP eller IMAP - og selvom man varierer portvalg mm….ser frem til at høre fra dig. Venlige hilsner Søren

 

 

PS - min adgangskode til webmail er den samme, som jeg benytter til “Mit Yousee”.

Venlige hilsner Søren

Omdømme 7
Badge +9

Porte med videre er OK, men i kryptering står der STARTTLS, det skal være TLS.

Omdømme 7
Badge +9

Porte med videre er OK, men i kryptering står der STARTTLS, det skal være TLS.

NEJ, når det er port 587 skal det være STARTTLS. 

Hej, - YouSee-vejledningen er dobbelttydig, men selvom jeg ændrer til TLS, får jeg samme fejlmelding.

Venlig hilsen Søren

Hej, - YouSee-vejledningen er dobbelttydig, men selvom jeg ændrer til TLS, får jeg samme fejlmelding.

Venlig hilsen Søren

Bruger du tilfældigvis Windows 7?

Nej, jeg bruger Windows 10 i seneste opdatering. 

Mvh Søren

Besvar