Svar

Egen router efter fiberboks med vlan ?


Hej forum

Ville bare lige høre om det ikke stadigvæk er mugligt at køre med egen router efter fiberboksen

som f.eks.  Vlan ?

Telefonsupport sagde det ikke er mugligt, men der har før været folk der godt kunne køre deres internet fra fiberboksen igennem kun deres egen router.

Så hvis det stadigvæk er en mulighed her hos Yousee

ville jeg meget gerne høre hvad jeg skal gøre for at det kommer til at virke ,

andet end at flytte tilbage til fastspeed , Hiper eller andre udbyder der kan finde ud af det.

 

Med venlig hilsen Frederik Jensen

icon

Bedste svar af Kasper 2 November 2021, 12:53

Se original

16 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Der kan godt tilsluttes egen Router til Fiberkonverteren, tilsltuningen på den er jo et helt almindeligt Rj45, som også der bruges på Routeren både til Wan og Lan.

Dog kan der ikke bruges egen Router hvis der haves TV på Fiber forbindelsen eller IP telefoni.

Hej Radiomanden

Når jeg sætter stikket i port 3 på fiberboksen siger min egen router  

“Din internetudbyders DHCP fungerer ikke ordenligt”

og port 1 ,2 og 4 siger den at kablet ikke er tilsluttet,

da jeg var hos fastspeed fik jeg fiberboksen sat i bridge mode

og der virkede det fint uden fastspeed’s router.

Omdømme 7
Badge +9

Sådan ser det ud hos mig. Lan kabel i Port 1 på Fiberkonverter, i den anden ende er Router.

 

sådan virkede det også førhen

ved port 1 kan den ikke se netværkskabelet 
 

i port 3 er der forbindelse men ingen ip adr. / dhcp 

Omdømme 7
Badge +9

De andre porte.?

port 1 - 2 og 4 giver samme resultat 

Omdømme 7
Badge +9

Måske denne tråd kan hjælpe, det er en ældre tråd, men alligevel.

 

okey kikker på den i morgen 

og mange takker for de hurtige kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Måske denne tråd kan hjælpe, det er en ældre tråd, men alligevel.

 

Hej @Radiomanden 

Tusind tak for at linke videre til anden tråd for at skaffe hjælp til trådstarter!:relaxed:

Vi har også denne tråd, hvor jeg har skrevet lidt om det. Som du rigtigt nok pointerer, så virker løsningen ikke med IP-telefoni og tv-boks.

Rigtig god dag.

Mange takker for link og alt interesse 

håber det får en happy end :slight_smile:

Hej forum

Ville bare lige høre om det ikke stadigvæk er mugligt at køre med egen router efter fiberboksen

som f.eks.  Vlan ?

Telefonsupport sagde det ikke er mugligt, men der har før været folk der godt kunne køre deres internet fra fiberboksen igennem kun deres egen router.

Så hvis det stadigvæk er en mulighed her hos Yousee

ville jeg meget gerne høre hvad jeg skal gøre for at det kommer til at virke ,

andet end at flytte tilbage til fastspeed , Hiper eller andre udbyder der kan finde ud af det.

 

Med venlig hilsen Frederik Jensen

 

Hey.

Jeg har fik af vide her i sidste uge af support, at det ikke kan lade sig gøre mere. 

De ville ikke engang undersøge det da jeg nævnte, at det er beskrevet her på Forum og at andre kunder tilsyneladende har det kørende.

Har fået afslag på det over 3 gange. Jeg har derfor taget konsekvensen og opsagt Yousee i fortrydelsesperioden og hoppet til en anden udbyder da de tilbyder denne service. 

Om jeg så får det til at virke hos dem ved jeg ikke, men i så fald sparer jeg en 100 lap for samme hastighed ;) 

Omdømme 7
Badge +9

Bruges engen Router, så vil der være forbindelse til WWW, men det vil ikke være muligt at have TV eller bruge IP telefoni. Det kræver en You See Router.

Bruges engen Router, så vil der være forbindelse til WWW, men det vil ikke være muligt at have TV eller bruge IP telefoni. Det kræver en You See Router.

 

Jeg fik af vide af Yousee, at man IKKE kan bruge egen router direkte på mediekonverteren.

Jeg har heller ikke kunne få det til at virke med min egen router direkte i mediekonverteren, heller ej på VLAN101. 

Omdømme 7
Badge +9

Læs her, det har fået et Like fra Kasper som er en af Admin her på forummet, så antager derved at svaret er korrekt.

 

Omdømme 7
Badge +9

Læs her, det har fået et Like fra Kasper som er en af Admin her på forummet, så antager derved at svaret er korrekt.

 

 

Det er rigtigt nok, som Radiomanden skriver her. 

Der kan måske være særlige forhold eller undtagelser der gør, at det ikke kan lade sig gøre, men som udgangspunkt, så er det rigtigt hvad du har skrevet @Radiomanden. Jeg har selv givet den info på forummet i forbindelse med, at man kunne skrive til mig omkring brug for hjælp til dette :relaxed:

Omdømme 1
Badge

Bruges engen Router, så vil der være forbindelse til WWW, men det vil ikke være muligt at have TV eller bruge IP telefoni. Det kræver en You See Router.

 

Jeg fik af vide af Yousee, at man IKKE kan bruge egen router direkte på mediekonverteren.

Jeg har heller ikke kunne få det til at virke med min egen router direkte i mediekonverteren, heller ej på VLAN101. 

Henrik, se evt min nye tråd her: 

 

Besvar