Svar

Kaon 3420 i Bridge mode

Hej når jeg sætter kaon 3420 i Bridge mode så får jeg intet net ud af den og jeg kan heller ikke se den på nogen ip adresse 

Hvordan sætter jeg den op i bridge mode jeg har linksys ea9500 sat til den 

icon

Bedste svar af Kasper 12 maj 2020, 09:57

- Lige præcis indlæg som dette, er guld værd. Jeg har længe overvejet at skulle hoppe på en hurtigere forbindelse hos YouSee, men det er absolut kritisk for vores forbindelse herhjemme, at jeg har mulighed for at kunne sætte deres udstyr i Brigdemode, og så selv tilslutte mit eget udstyr bagved. Det fungerer med deres Sagem, så underligt at man er så restriktiv og ikke har fundet en løsning endnu?
Det koster i sidste ende kunder, som kan få deres behov opfyldt andre steder.

Til Yousee: Svaret her skal komme meget snart. I må simpelthen kunne indikere om I agter at løse problemet eller ej. Uret tæller og tålmodigheden løber ud. 
mvh. Jens 

Hej @Gammelsmølf og @Jkrenk 

Der er ikke tale om at være restriktiv, men en fejl i det pågældende modem, som vi naturligvis ønsker at få løst.
Helt generelt så tillader vi, at vores kunder kan tilslutte deres egen router til det modem vi leverer, men det vi siger er, at vi ikke yder support på andet udstyr end det vi leverer. Der kan man blive bedt om at koble egen router fra ved kontakt til YouSee ved problemer på internetforbindelsen.

Jer der oplever disse problemer, må gerne sende mig en privat besked, så jeg kan gå videre med sagen og så vi kan finde en løsning for jer. 

Send mig en privatbesked her

Jeg beklager ulejligheden.

Hej Alle 

En kort opdateringen til tråden her. 

Selvom du ikke kan sætte vores HomeBox i bridge mode, så kan du følge nedenstående guide, som gør, at du godt kan få din egen router til at køre i forbindelse med HomeBox. Også så du samtidig kan køre med tv-boks og IP-telefonien. Når det er gjort, så kan du slukke for Wi-Fi (knappen) på din HomeBox, så det kun er din egen router, der agerer accespunkt. Det er dog vigtigt at bemærke, at det fortsat er firewall i HomeBox du er omfattet af, og skal du lave en portforward, så skal du altså ligeledes også lave denne opsætning i din HomeBox.

Her er guiden “Tilslut egen router til HomeBox”:
https://forum.yousee.dk/bredbaand-via-telefonstikket-dsl-28/tilslut-egen-router-til-homebox-75694

Denne løsning vil jeg anbefale, da det fortsat giver mulighed for at køre med både IP-telefoni og tv-boksen, hvis dette haves. Den løsning, som jeg kan tilbyde ved at sende mig en privatbesked, gør nemlig, at det udelukkende er bredbånd, der så kan leveres igennem Homebox. 

Ha’ en rigtig god dag.

Se original

47 Kommentarer

Omdømme 4
Badge +3

Hej McDriver

Min kollega har faktisk lavet en guide til det, som du kan finde her: 
https://forum.yousee.dk/bredbaand-via-antennestikket-coax-9/tilslut-egen-router-til-sagemcom3890-100600

Hej McDriver

Min kollega har faktisk lavet en guide til det, som du kan finde her: 
https://forum.yousee.dk/bredbaand-via-antennestikket-coax-9/tilslut-egen-router-til-sagemcom3890-100600

jeg har ikke fået aktiveringskode tilsendt, og jeg kan slet ikke tilgå aktiverings siden da jeg heller ikke får net. så jeg ringede til support forleden og fik fortalt at det kun er gældene for coax at de skal aktivers?

@Ozcan kunne du ikke vende tilbage med et svar til @kasperlefevre ?

Har samme problem, kundesupport kan ikke hjælpe :( man aktiverer bridge mode og bum så er modemmet helt ukontaktbart, selv med kabel i. Har lavet factory reset flere gange. Kundeservice snakker om port forwarding, men det er ikke bridge mode.

Kan i ikke lave en ordentlig guide. Det er ærgeligt man har et hurtigt produkt, men jeres udstyr imellem som ikke kan opsættes.

Omdømme 3
Badge +1

Har samme problem, kundesupport kan ikke hjælpe 😞 man aktiverer bridge mode og bum så er modemmet helt ukontaktbart, selv med kabel i. Har lavet factory reset flere gange. Kundeservice snakker om port forwarding, men det er ikke bridge mode.

Kan i ikke lave en ordentlig guide. Det er ærgeligt man har et hurtigt produkt, men jeres udstyr imellem som ikke kan opsættes.

Hej @Cskoubo og @kasperlefevre 

Når KAON-modemmet sættes i bridge mode, kan man ikke længere tilgå interfacen - heller ikke med kabel, så den del er god nok. Det er ikke, fordi modemmet er ukontaktbart, men det udstyr, I tilslutter, skal kunne trække en IP-adresse med DHCP

Hvis I ikke allerede har prøvet det, må I meget gerne prøve at resette den eksterne router, I prøver at tilkoble, fremfor at resette KAON-modemmet. Så skulle det gerne virke. :relaxed:

Anna, 

YouSee Forum Team

Hej @Anna  nu har jeg prøvet som du beskriver, men det fungere ikke. Min router kan ikke få lov at hente en IP fra jeres router. Den siger at jeres DHCP ikke fungere. Det er en spritny Asus AX11000 router jeg tilkobler.

Omdømme 7
Badge +7

Hej @Anna  nu har jeg prøvet som du beskriver, men det fungere ikke. Min router kan ikke få lov at hente en IP fra jeres router. Den siger at jeres DHCP ikke fungere. Det er en spritny Asus AX11000 router jeg tilkobler.

Hej @Cskoubo 

Vi har undersøgt sagen nærmere og hvis du får forbindelse via fiber, så kan det desværre godt passe, at du ikke kan få hul igennem til din router. Det er noget med konfigurationen i nettet, så vidt jeg kan forstå. 

@Kasper Okey, det var da øv. Hvad er udsigterne til i får det løst? 

Omdømme 7
Badge +7

Hej @Cskoubo 

Det anses ikke umiddelbart for at være en fejl i den forstand, som skal løses som sådan, da det er opbygningen i vores backend der er sådan.Derfor heller ikke tidshorisont på en ændring, desværre.

@Kasper  øv det er jeg ked af, kan jeg få en anden router der supporter det? Ellers må jeg opsige mit abonnement og tv.

Samme her. Jeg får ingen ip adresse fra Yousee. Hvis man ikke kan få bridge mode support på fiber kan man jo ikke få et brugbart hjemmenetværk. Kaon routeren er ikke imponerende. Er løsningen virkelig at sige det op og giver en anden udbyder?

Kan læse at Fastspeed har support, så jeg løber nok derover hvis det ikke er muligt med Yousee. De skriver man blot sætter sin egen router i fiber konverteren, det har jeg også prøvet, men synes ikke det gav resultat. Prøver en sidste gang i dag, hvis det ikke virker er jeg smuttet.

Omdømme 7
Badge +7

Hej @Cskoubo og @Jkrenk 

Jeg prøver at undersøge om der ikke er noget der kan gøres, og jeg lover at opdatere tråden så snart jeg ved mere. 

Venlig hilsen

Hej @Cskoubo og @Jkrenk 

Jeg prøver at undersøge om der ikke er noget der kan gøres, og jeg lover at opdatere tråden så snart jeg ved mere. 

Venlig hilsen

Tak for det. Jeg venter på svaret. 
mvh. Jens

Det blev et farvel til alt med yousee herfra. Kan ikke leve med et produkt der ikke understøtter bridge mode.

Jeg venter stadig på svaret. Og håber en løsning er på vej. Ellers må vi jo finde en anden udbyder også...

Jeg mangler også MEGET support for bridge mode på Yousee Fiber, med Kaon router. Bruger noget L2TP vpn til arbejde som ikke virker med double nat.

Er lige skiftet fra Yousee KabelTV Bredbånd hvor bridge mode virkede fint. Så jeg synes det er meget mærkeligt at man ikke kan få bridge mode til at virke på Yousee Fiber?

Jeg har tilkøbt en Fast IP. 

Er der nogen der har prøvet om det virker hvis man manuelt indtaster ens ip informationer?

Mangler dog information om hvad default gateway og subnet er på ens faste public ip.

Omdømme 7
Badge +7

Hej Alle 

Jeg vil blot indskyde, at I ikke er glemt, men at jeg desværre fortsat ikke har en konkret løsning pt. 

Problemstillingen er meldt videre og jeg håber, at jeg senere kan melde noget reelt brugbart tilbage i forhold til, at I gerne vil sætte jeres egen router på modemmet.

Det blev også et farvel til yousee herfra og et skift til fastspeed.

Jeg synes iøvrigt at det er misvisende at yousee kalder det et “Modem” der følger med.

Det var dette der snød mig ved bestilling.

Et modem er efter min mening et stykke hardware man kan sætte sin egen router til.

Og det er ikke et modem yousee sender med, men istedet en Router som man SKAL bruge pt, hvis man ikke ønsker “Double NAT”

Det blev også et farvel til yousee herfra og et skift til fastspeed.

Jeg synes iøvrigt at det er misvisende at yousee kalder det et “Modem” der følger med.

Det var dette der snød mig ved bestilling.

Et modem er efter min mening et stykke hardware man kan sætte sin egen router til.

Og det er ikke et modem yousee sender med, men istedet en Router som man SKAL bruge pt, hvis man ikke ønsker “Double NAT”

- Lige præcis indlæg som dette, er guld værd. Jeg har længe overvejet at skulle hoppe på en hurtigere forbindelse hos YouSee, men det er absolut kritisk for vores forbindelse herhjemme, at jeg har mulighed for at kunne sætte deres udstyr i Brigdemode, og så selv tilslutte mit eget udstyr bagved. Det fungerer med deres Sagem, så underligt at man er så restriktiv og ikke har fundet en løsning endnu?

Til Yousee: Svaret her skal komme meget snart. I må simpelthen kunne indikere om I agter at løse problemet eller ej. Uret tæller og tålmodigheden løber ud. 
mvh. Jens 

Omdømme 7
Badge +7

mvh. Jens 

Hej @Gammelsmølf og @Jkrenk 

Der er ikke tale om at være restriktiv, men en fejl i det pågældende modem, som vi naturligvis ønsker at få løst.
Helt generelt så tillader vi, at vores kunder kan tilslutte deres egen router til det modem vi leverer, men det vi siger er, at vi ikke yder support på andet udstyr end det vi leverer. Der kan man blive bedt om at koble egen router fra ved kontakt til YouSee ved problemer på internetforbindelsen.

Jer der oplever disse problemer, må gerne sende mig en privat besked, så jeg kan gå videre med sagen og så vi kan finde en løsning for jer. 

Send mig en privatbesked her

Jeg beklager ulejligheden.

Jeg er endvidere utrolig ked af at man bliver bonget en regning for dette skidt. Jeg skiftede fra kabel bredbånd til fiber grundet flytning. Har ikke kunne bruge internet eller tv som vi plejede med den gamle opsætning. Jeres kundeservice insistere på man betaler, og jeg har nu fået flere rykkere. Jeg synes det høre under en kategori at jeres udstyr ikke virker og jeg skal refunderes, da i ikke kan levere det lovede.

Omdømme 7
Badge +7

Jeg er endvidere utrolig ked af at man bliver bonget en regning for dette skidt. Jeg skiftede fra kabel bredbånd til fiber grundet flytning. Har ikke kunne bruge internet eller tv som vi plejede med den gamle opsætning. Jeres kundeservice insistere på man betaler, og jeg har nu fået flere rykkere. Jeg synes det høre under en kategori at jeres udstyr ikke virker og jeg skal refunderes, da i ikke kan levere det lovede.

Hej @Cskoubo 

Jeg kan godt forstå, at du er ærgerlig og frustreret over, at det her giver anledning til udfordringer og vi beklager ligeledes også generne mange gange.

Jeg vil dog ikke anbefale at stoppe indbetaling på baggrund heraf, da rykkerflow med videre aktiveres. 

Vi er kede af generne og vi arbejder på en løsning og nu rækker vi ud, så vi kan prøve at løse det for den enkelte. 

Jeg håber, at vi kan få lov at beholde dig som kunde, og at du så vil skrive til mig, så vi kan sætte en løsning op, der gør, at det alligevel vil virke hos dig.

Jeg håber du får en god dag trods alt.

Badge

Er der kommet en løsning med Kaon Bridge mode+ egen router?

Besvar