Svar

YS-5000 box - ingen lyd fra S/Pdif



Vis første besked

35 Kommentarer

Det kan desværre ikke lade sig gøre - der er ingen lydudgang på TV’et (det er en monitor..)

Omdømme 7
Badge +9

Så kan du ikke bruge 5000 boksen at få lyd fra den har ikke nogen Analog udgang, kun HDMI og Toslink, der må anskaffes anden enhed, kan det ikke lade sig gøre at have Streameren i stedet for 5000  boksen, så er der f.eks en Nokia 8000 og 8010, Shield TV eller  tilsvarende.

Så kan du ikke bruge 5000 boksen at få lyd fra den har ikke nogen Analog udgang, kun HDMI og Toslink, der må anskaffes anden enhed, kan det ikke lade sig gøre at have Streameren i stedet for 5000  boksen, så er der f.eks en Nokia 8000 og 8010, Shield TV eller  tilsvarende.

Mit store anlæg har toslink ind ( både consumer og prof.) så hvis bare toslink på 5000 virkede, ville alt være godt..

Omdømme 7
Badge +9

Det virker jo så ikke, og hvornår, det kan der ikke som oplyst siges noget om for nuværende.

Har lige læst specifikationerne på YS Streameren igennem, der er ingen Toslink udgang på den, så den kan du heller ikke bruge.

Nå - lige en opdatering:

Yousee har nu sendt mig en YS4000 og den virker med Toslink! - men er jo desværre ikke så sofistikeret som 5000.

De siger også, at de ikke har store forhåbninger til en opdatering af YS5000 :-(

Jeg synes, det er lidt underligt, at Yousee affinder sig med et delvist defekt produkt fra Humax 🤔

 

Omdømme 7
Badge +9

Begge kan det samme, der er nok en ting eller 2 som ikke er på 4000, derudover kan de det samme.

Oplever det samme.

Når D/A-konverterens input vælges til toslinkindgangen, hvor YS-5000 er forbundet, kommer der ingen lyd fra højttalerne,  og det er uanset valgte lydindstilling på YS-5000. Forbindes CD-afspilleren derefter til samme toslinkindgang på D/A-konverteren er der lyd.

Prøvede så at forbinde YS-5000 til toslinkindgangen på Bluesound Node, som kvitterer med en letbegribelig fejlmeddelelse: "Digital Input error: Please ensure PCM Audio".
 
Da CD-afspilleren derpå, for eksperimentets skyld, blev forbundet til toslinkindgangen på Bluesound Node, kom der atter lyd i højttalerne.

PCM Audio har været hvermandseje siden lanceringen af CD-mediet i starten af 80'erne (faktisk er PCM Audio endnu ældre), og det skal bare virke!

Det er en falliterklæring at PCM Audio ikke virker ikke på YS-5000. Til gengæld er der er konstant uidentificerbar støj fra digitaludgangen på YS-5000 - bare ikke PCM Audio. Konstant forstået således at den uidentificerbare støj fra digitaludgangen er der, uanset om YS-5000 er tændt eller slukket, og den fejl skal selvfølgelig også rettes, da forstærkere m.m. med automatisk indgangsvalg ikke kan håndtere dette.

PCM Audio skal virke, men kun når YS-5000 er tændt. Uden tvivl en softwarefejl. En kommende firmwareopgradering af YS-5000 afventes i stigende spænding.

Omdømme 7
Badge +9

Det problem har være der lige siden at 5000 boksen kom frem, så en løsning skal der næppe forventes sådan lige med det samme, Som det kan læses i tråden så er YS klar over at det ikke virker så hvad og hvornår der gøres noget ved det kan man kun spekulere over.

Det er underordnet om der er valgt Stereo eller Surround, det virker ikke.

Der er håb forude :-)

Var i november i kontakt med YS teknisk afd., som skrev:

“Fejlen er, at vores optiske udgang på YS5000 kun sender i surround og dit udstyr kun modtager i stereo. Det skulle gerne blive løst i opdatering RC53, hvilket er om 2 opdateringer. Jeg har desværre ikke på nuværende tidspunkt en tidshorisont.”

 

Hej ME3500

Det var da en behagelig nyhed, som burde adressere det problem jeg oplever, for det er ganske rigtigt en stereoforstærker, der er tale om.

Så håber vi bare, at det som en selvfølgelighed, også bliver sådan, at digitaludgangen på YS-5000 ikke udsender en eneste bit, når apparatet er i stand by.

Nu kan vi så i stigende spænding se frem til opdatering RC53.

Besvar