Svar

V Sport Ultra HD Signalfejl/Grønne Artefakter i Udsendelser


Badge +1

Har siden sidste år haft problemer med Signalfejl/Grønne Artefakter når jeg ser V Sport Ultra HD, det opstår mest når der er hurtige bevægelser og er derfor meget synligt når man for eksempel ser Formel 1 hvor det er helt galt.

Har tidligere haft kontaktet kundeservice omkring dette og de sagde sidste år de ville bringe det videre, men der er tilsyneladende ikke sket noget siden.

Så ville høre efter om andre også har dette problem? Det ufatteligt distraherende og holder mig fra at se kanalen.

Det er kun V Sport Ultra HD som har problemet.

icon

Bedste svar af Curefitz 21 April 2024, 18:27

Se original

22 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Jeg tror dit TV er problemet, hvilken tv er det? Jeg har aldrig haft problemer…

Badge +1

Jeg tror dit TV er problemet, hvilken tv er det? Jeg har aldrig haft problemer…

Det er et LG Oled C1, det skal siges problemet ikke altid har været der, det fungerede fint for et par år siden, derfor tror jeg ikke det er mit tv også fordi det ikke er på nogen andre kanaler udover V Sport Ultra HD.

Omdømme 7
Badge +9

Der er jo ingen andre der sender i 4K.

Badge +1

Der er jo ingen andre der sender i 4K.

Så du mener mit 4K TV, som ingen problemer før havde med at modtage kanalen, pludseligt har fået problemer med at modtage et godt signal på bare den ene kanal fordi den sendes i 4K?

Virker lidt usandsynligt, kan ikke se hvorfor mit Tv pludseligt skulle have problemer med at modtage nok information eller have forværret signal bare på den ene kanal, bare fordi den sendes i 4K når den ikke havde problemer før med den.

Omdømme 6
Badge +8

Hej @Curefitz 

Jeg vil gerne prøve at tage et kig på det. 

Det er svært at sige herfra, hvor fejlen ligger - men der er nogle ting man kan forsøge for at udelukke eventuelle fejlkilder. 

Du skriver “signalfejl/grønne artefakter” - er det pixeleringer eller hvordan? Har du mulighed for at lægge et billede op af hvordan det ser ud, her i tråden? 

Badge +1

@Louise

Jeg har nogen videoer fra da jeg bragte det op med support sidste gang, her et par screenshots fra video’erne.

Jeg har tændt for kanalen lige nu og umiddelbart er der ikke noget problem med RedBull TV udsendelsen, så det virker lidt som at det kun er isoleret til Live udsendelser, hvilket er endnu mere underligt.

Omdømme 6
Badge +8

Tak for billeder :) 

Jeg prøver lige at undersøge noget, og så vender jeg tilbage til dig her i tråden hurtigst muligt. 

Badge +1

Tak for billeder :) 

Jeg prøver lige at undersøge noget, og så vender jeg tilbage til dig her i tråden hurtigst muligt. 

Tak for det.

Omdømme 7
Badge +9

Jeg tror der er fordi signalet er ringere ved Live udsendelser…

Omdømme 7
Badge +9

Det var godt nok nogle meget korte klip, men ved den hurtige panorering der var at se, så forekom det der, så problemet er ret sikkert i de hurtige panoreringer koblet med at det er Live.

Badge

Jeg oplever samme problem på et philips 55pus7101/12 tv.

Desuden at lyden nogle gange hakker, som om den ikke kan følge med.

Jeg har også kun oplevet det på live udsendelser (fodboldkampe og F1) på kanalen. 

Vil gerne vide om der er noget jeg eller I kan gøre for at fixe dette.

Omdømme 7
Badge +9

Hvis grunden, og det tyder det på, er at når det er Live, så kan man ikke.

Badge +1

Det var godt nok nogle meget korte klip, men ved den hurtige panorering der var at se, så forekom det der, så problemet er ret sikkert i de hurtige panoreringer koblet med at det er Live.

Ja, grunden til jeg undre mig over det er fordi det ikke altid har været tilfældet, det virkede fint da jeg først begyndte at se kanalen, for 2 år siden, men pludseligt begyndte det at ske.

Så ville høre efter om andre havde det samme problem eller var begyndt at have det samme problem med kanalen.

Omdømme 7
Badge +9

Kan umiddelbart ikke se anden forklaring på det.

Badge +1

Jeg oplever samme problem på et philips 55pus7101/12 tv.

Desuden at lyden nogle gange hakker, som om den ikke kan følge med.

Jeg har også kun oplevet det på live udsendelser (fodboldkampe og F1) på kanalen. 

Vil gerne vide om der er noget jeg eller I kan gøre for at fixe dette.

Jeg oplevede det med lyden ved en fodbold kamp jeg så igår for at teste om det bare var F1 eller om det var alle udsendelser/Live udsendelser hvor jeg fik “signalfejl” men har ikke oplevet lyd problemet med F1.

Badge +1

Kan umiddelbart ikke se anden forklaring på det.

Det en skam hvis det fortsat ville være et problem, det ellers en god kanal med rimelig kvalitet og så det vigtigste af alt.. Ingen reklamer.

Omdømme 7
Badge +9

Kan umiddelbart ikke se anden forklaring på det.

Det en skam hvis det fortsat ville være et problem, det ellers en god kanal med rimelig kvalitet og så det vigtigste af alt.. Ingen reklamer.

Dem har man intet at bruge til, de siger absolut intet som man sagtens selv kan finde når og hvis man har brug for det. Rent tidsspilde og mega irriterende.

Omdømme 1
Badge +1

@Louise

Jeg har nogen videoer fra da jeg bragte det op med support sidste gang, her et par screenshots fra video’erne.

Jeg har tændt for kanalen lige nu og umiddelbart er der ikke noget problem med RedBull TV udsendelsen, så det virker lidt som at det kun er isoleret til Live udsendelser, hvilket er endnu mere underligt.

Jeg sidder og ser Champions League lige nu, og der er periodisk samme grønne pixeleringer som på ovenstående screenshot. Mit tv er et BeoVision Eclipse. Jeg har ikke tidligere set problemet. 
 

 

Badge +1

@Louise

Jeg har nogen videoer fra da jeg bragte det op med support sidste gang, her et par screenshots fra video’erne.

Jeg har tændt for kanalen lige nu og umiddelbart er der ikke noget problem med RedBull TV udsendelsen, så det virker lidt som at det kun er isoleret til Live udsendelser, hvilket er endnu mere underligt.

Jeg sidder og ser Champions League lige nu, og der er periodisk samme grønne pixeleringer som på ovenstående screenshot. Mit tv er et BeoVision Eclipse. Jeg har ikke tidligere set problemet. 
 

 

Godt at vide andre har det samme problem og det ikke bare er mig, så ved jeg da det ikke er mit TV den er gal med. Forhåbentlig er det noget de kan udbedre.

Omdømme 6
Badge +8

Hej @Curefitz 

Oplever du stadig problemet i samme omfang som tidligere? Jeg fik det meldt videre sidst, men jeg har umiddelbart ikke fået en tilbagemelding på, at der skulle være lavet nogle rettelser. Så det kunne være interessant at høre, om du - og de andre her i tråden - stadig oplever problemer. 

Badge +1

Hej @Louise 

Jeg har ikke lige haft muligheden for at se nogen live udsendelser på kanalen, siden de sidste par races i F1 har været om natten, men skal nok lige holde øje med det hvis der kommer en fodboldkamp eller næste gang de sender F1

Badge +1

Hej @Louise 

 

Så fik jeg endelig mulighed for at se et F1 Race i dag og der var ikke noget galt med udsendelsen den her gang, så forhåbentligt er problemet blevet løst permanent.

 

Tak for hjælpen.

Besvar