Svar

Udfald i lyden på TV3



Vis første besked

36 Kommentarer

Nå, nu har jeg prøvet videoredo. Der er ingen problemer med lyden. Så nu er det umiddelbart indsnævret til at være din boks. Med det forbehold, at jeg har prøvet én optagelse (men hvis det er konstant ved hver reklameblok...).

En sjov detalje: Videoredo benytter sig af open source-software. Hele dens videokerne er baseret på ffmpeg. vlc benytter sig af samme bibliotek. Det var blot en tanke mht. gratis software vs. ikke gratis software.
Omdømme 7
Badge +2
Tja, så mangler du bare at forklare hvorfor der er andre YouSee kunder og også kunder hos Stofa der har problemet og det ikke med deres optagere, men direkte på deres egne TV'ere når de sidder og ser direkte på kanalerne.
Du kan også forklare hvorfor at folk med Panasonic optagere slås med optage problemer på TV3+, som er en sag der har vist sig er ved at blive undersøgt af Viasat selv.

Altså for mit vedkommende så ser jeg min sag med dig hermed som afsluttet og ikke værd at diskutere videre, da du er kontraproduktiv i at komme helt til bunds i den her sag, der involverer kunder hos både YouSee og Stofa.
Du forstår ikke min hensigt, og hvis du ikke vil lave yderligere fejlsøgning, så har jeg ikke noget problem med det.
Omdømme 1
Badge
Er der andre der oplever udfald i lyden (meget kort udfald på måske 1/2sek)?
Det kommer 2sek før reklameblok start og slut.
Man hører det og ved så at nu kommet der reklamer om 2sek.
Det har været der ret længe men jeg husker ikke hvornår det startede.
Jeg har aldrig lagt mærke til det før, men efter jeg læste dette indlæg forleden, opdagede jeg det idag, under Edge of Tomorrow.. Indtil videre er det sket ved tre på hinanden følgende reklameblokke.

Det er nok nærmere 0,1 sekund end et halvt, men der er helt sikkert et lille udfald, få sekunder før en reklameblok starter..

Jeg har grundpakke (som TV3 er del af) via min ejerforening og ser på et Samsung SmartTV, årgang 2014, uden youSee boks, såfremt det skulle spille nogen rolle.
Omdømme 7
Badge +2
Jeg har også selv holdt meget nøje med det bla. på Viasat Film Premiere også.
Her har jeg lagt mærke til at det udelukkende kun sker når der skiftes fra 2.0 til 5.1 og igen når de skifter tilbage fra 5.1 til 2.0
Sker også på mit Panasonic TV, så min boks er derved udelukket som ham Forummanden kun havde interesse i at fokusere på, i stedet for at nærlæse andre folks indlæg om at problemet er ret omfattende, da både YouSee og Stofa kunder er berørt og at fejlen altså derved ligger hos Viasat, som åbenbart ikke helt har styr på det.
Omdømme 1
Badge
Jeg har også selv holdt meget nøje med det bla. på Viasat Film Premiere også.
Her har jeg lagt mærke til at det udelukkende kun sker når der skiftes fra 2.0 til 5.1 og igen når de skifter tilbage fra 5.1 til 2.0
Sker også på mit Panasonic TV, så min boks er derved udelukket som ham Forummanden kun havde interesse i at fokusere på, i stedet for at nærlæse andre folks indlæg om at problemet er ret omfattende, da både YouSee og Stofa kunder er berørt og at fejlen altså derved ligger hos Viasat, som åbenbart ikke helt har styr på det.
Jeg kvier mig ved at indrømme jeg ser reklamerne, men der er også et udfald, kort før filmen kommer tilbage..
Sker også på mit Panasonic TV, så min boks er derved udelukket som ham Forummanden kun havde interesse i at fokusere på, i stedet for at nærlæse andre folks indlæg om at problemet er ret omfattende, da både YouSee og Stofa kunder er berørt og at fejlen altså derved ligger hos Viasat, som åbenbart ikke helt har styr på det.
Du har slet ikke forstået mine indlæg. Citer mig venligst for at sige, at andre ikke oplever problemer.

Jeg fortæller dig, at jeg ingen udfald har i lyden. Derfor er den umiddelbare konklusion, at fejlen ligger i den måde, at udstyret fortolker signalet på. Jeg foreslår dig derfor at lave noget fejlsøgning. Du vælger så at bide hovedet af mig, fordi jeg kommer med det forslag.
Omdømme 2
Jeg oplever også få sekunders udfald i lyden på TV3's kanaler, når der skiftes fra program til reklame og omvendt.
Vi oplever også fortsat pause i lyden (1-2 sekunder) ved skifte til/fra reklameblok på kanaler fra Viasat.
Omdømme 7
Badge +2
Vi oplever også fortsat pause i lyden (1-2 sekunder) ved skifte til/fra reklameblok på kanaler fra Viasat.

Viasat har lidt rod med deres 5.1 lyd, det er derfor man oplever de udfald.
De sker nemlig når der skiftes frem og tilbage mellem 2.0 og 5.1 lyd og jeg tror aldrig at Viasat får gjort noget som helst ved det.

I hvert fald har jeg lært at leve med det på Viasat Film Premiere, hvor det jeg gerne vil se udelukkende bliver optaget, for dernæst at blive redigeret med VideoReDo på computeren, så jeg kan klippe de lydbeskadigede stykker ud i start og slut af filmene og så se de film på et senere tidspunkt uden lyd problemer.
Omdømme 1
Badge

Vi oplever også fortsat pause i lyden (1-2 sekunder) ved skifte til/fra reklameblok på kanaler fra Viasat.

 


Viasat har lidt rod med deres 5.1 lyd, det er derfor man oplever de udfald.
De sker nemlig når der skiftes frem og tilbage mellem 2.0 og 5.1 lyd og jeg tror aldrig at Viasat får gjort noget som helst ved det.

I hvert fald har jeg lært at leve med det på Viasat Film Premiere, hvor det jeg gerne vil se udelukkende bliver optaget, for dernæst at blive redigeret med VideoReDo på computeren, så jeg kan klippe de lydbeskadigede stykker ud i start og slut af filmene og så se de film på et senere tidspunkt uden lyd problemer.

 

………...og her, 4 år senere er problemet der stadig...

Besvar