Spørgsmål

Tv har fint billede men på alle programmer mangler der lyd


Badge

Tv har fint billede men på alle programmer men mangler lyd,. Volumen knapperne viser fint lydniveauetnår der trykkes op og ned, men altså der er ingen lyd.

Alt er prøvet, som genstartet sort tv boks, genstartet router, alle forbindelse tjekket, alle kabler og tv og router bokse frakoblet og samlet igen, HDMI kablel skiftet til nyt og andre HDMI indgange afprøvet, Fabriksindstillinger.gendannet

You See support frontmedarbejder kunne ikke hjælpe selvom mange mulighder blev testet.

Ja, og jeg har selvfølgelig som det første tjekket at der ikke er slukket på højtalerknappen på fjenbetjeningerne. 

Tv via PC virker med lyd men lige så snart HDMI sættes fra PC til TV ´s  HDMI indgang er lyden væk.

Absolut sidste mulighed kan være at TVét er for gammelt og lyd delen er gået sig en tur, så nyt TV, måske. 

Nå, i morgen ringer en specialist tekniker fra You See så bliver det vel løst.

Har jeg overset noget.


14 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Det lyder mærkeligt at der er billede men ikke lyd når der bruges HDMI, især når der er prøvet med flere enheder, selvfølgelig kan der ske noget med portene som bevirker en fejl, at der hverken er billede eller lyd, det har man hørt om, så er portene brændt af, du har vel ikke skiftet enheder og byttet kabler med enhederne aktive (Tændt).? For så kan der ske skade, som normalt forårsager at der ikke er billede og lyd.

You See yder ikke support på udstyr som ikke er deres. Problemet er ikke sandsynligt at det er den ukendte Humax boks eller PCen. Da begge giver samme fejl.

Badge

Der blev slukket for TV og tv boks, hdmi kablet sat i en anden port i tv,  hvorefter TV blev tændt og siden TV boks efter anvisning fra You See support.

Da denne ikke kunne få hul igennem er blev der bestil support af en tekniker der kan noget mere end frontmedarbejderen, så jeg må se hvad han kan udrette i morgen.

Alt udstyr, router og sort tv boks er fra You See. 

Omdømme 7
Badge +9

Alle Humax boksene er sorte. Det kan dreje sig om en 4000 eller en 5000 alt efter hvilken platform der bruges. Er der prøvet på et andet TV om det virker der. Når der hverken er lyd fra Humax boksen eller PCen, så er det som skrevet så godt som udelukket at fejlen skyldes de enheder, og så kan YS ikke hjælpe. Da de kun fejlretter på eget udstyr. Er der lyd fra PCen fra andre tjenester, det er næppe sandsynligt, men prøv.

Badge

Tak for svar.

Ja, You See play  billede  og lyd fungerer fint via samme PC på mit eget tv.  Og uden PC.fungerer alt også hos mig.

 

Det er hos min svigermor jeg har udfordringerne. Hendes tv er et Samsung fra ca. 2010, men det har ellers fungeret fint med lyd og billede siden hun skiftede til You See for et halvt år siden. Jeg koblede  det til for hende, da hun er en ældre dame på 85 år. 

Ja, jeg fik samme tanke tidligere i dag at jeg prøver at sætte et andet tv på hendes You See udstyr. Virker det ja så må jeg ud og købe et nyt tv til svigermor 😄

 

Omdømme 7
Badge +9

Ville det ikke være nemmere i stedet for at skabe et TV rundt, at tage hendes boks og slutte til dit TV. virker det, så er det klart TVet der er fejl på.

PS: Et TV fra 2011 kan bruges uden boks, medmindre det er leveret via DSL eller Fiber.

Har altså nøjagtigt samme fejl. Lyden virker perfekt på mit spritnye samsung tv. Men af og til så forsvinder lyden, når vi ser tv gennem boksen. Indtil videre har løsningen været at koble boksen fra og til igen. Men det er træls at problemet kommer ud af det blå, på hvilket som helst tidspunkt 

Overvejer seriøst at skippe boksen helt.

Omdømme 7
Badge +9

Ja boksen gør ingen nytte brug en app, men husk til nyt Samsung skal man bruge den gamle app…

Omdømme 7
Badge +9

YS support skriver det er et generelt problem med lyden de arbejder på at fikse…

Omdømme 7
Badge +9

Ja boksen gør ingen nytte brug en app, men husk til nyt Samsung skal man bruge den gamle app…

Husk på at har man ikke Play, så kan der f.eks ikke optages, derudover kan man det samme med App’en som med Humax’en

Omdømme 7
Badge +9

Jeg har kun YS Grundpakke, men kan godt optage med appen.

Omdømme 7
Badge +9

Det skulle ellers kun være muligt når der haves en Humax, ligeledes Arkiv kun muligt med en, når der kun haves Grundpakke.

Omdømme 7
Badge +9

Nu har jeg en boks så måske derfor, men bruger ikke boksen, tænder den kun kortvarigt for at slukke net lampen hver morgen…

Omdømme 7
Badge +9

Så har du jo en, så derfor kan der optages med App’en og adgang til Arkiv.

Omdømme 6
Badge +8

Har altså nøjagtigt samme fejl. Lyden virker perfekt på mit spritnye samsung tv. Men af og til så forsvinder lyden, når vi ser tv gennem boksen. Indtil videre har løsningen været at koble boksen fra og til igen. Men det er træls at problemet kommer ud af det blå, på hvilket som helst tidspunkt 

Overvejer seriøst at skippe boksen helt.


Hej Issus 

Jeg er ked af at høre, at du oplever problemer. 

Opstår fejlen ifbm. kanalskift, eller kan det også ske eksempelvis midt i en udsendelse? Hvis det er ifbm. kanalskift, er det nemlig en kendt fejl, som Jorn-Hansen også skriver. Det arbejder vi på at løse. En midlertidig løsning er, at zappe frem og tilbage, og så bør lyden komme retur. 

Besvar