Spørgsmål

tV-boksen starter……IKKE!


Badge

TV boksen starter ikke op. den stopper ved indlæser bruger data. Er det såden at yousee forhindre mig at se de ting jeg har optaget inden jeg bliver tvunget til at skifte til et nyt boks?
Efter flere måneder hvor boksen genstarter og laver opdatering flere gange om dagen og fjerne muligheden for at optager. Er det endelige lykkes nu at udlægge vores gamle ysr 2000 boks. Ja jeg ved den er gammel men jeg syntes det er for dårligt at vi ikke kan bruge den mere.

Er der andre som har oplevet det her?

 


20 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Den er forældet den bruger en helt anden platform, flere har fået den ombyttet til en 4000, så det vil du også kunne. Alt har en ende, og dens tid er ude.

Badge

Jeg ved godt at jeg kan får den ombyttet men at jeg ikke kan se de ting jeg har optaget er ikke i orden. Syntes jeg.

Omdømme 7
Badge +9

Optagelserne kan ikke flyttes fra den for det første, for det andet så er det tvivlsomt at den kan komme til at fungere igen. Så vidt vides så er der ikke længere opdateringer til den grundet dens alder.

Badge

En ting er at den ikke kan opdateres, men at den ikke virker længere er virkelig for dårligt. Jeg har flere serie som jeg har optaget og ikke kan nå at se færdig.

Omdømme 7
Badge +9

Den er ret så sikkert død, du må se om de udsendelser ligger i Arkiv.

Badge

Jeg er sikkert på de ikke gøre. Det fleste af dem er fra tv2

Omdømme 7
Badge +9

Nogen udsendelser ligger i det kort tid, men der er andre der ligger længere

Omdømme 6
Badge +8

Hej @slotdad 

Jeg kan godt forstå, at det er frustrerende ikke at kunne se de ting man har optaget - men vi kan desværre nok aldrig garantere, at det der ikke kan opstå fejl. Det er det der er sket her, altså der er fejl på boksen. Det vil nok betyde at den skal ombyttes uanset. 

Det hurtigste er, at kontakte os på 70704040 - så kan de bestille en ny boks til dig. 

Jeg beklager ulejligheden. 

 

Badge

Hej Louise. 
Jeg er selfølgelig træt af at jeg har mistet alle mine optagelser det er godt at den nye gemmer dem ud på skyen. Jeg må nok indrømme at jeg er også meget glad for den nye. Den er hurtigere og billedet er meget bedre. 

Badge

Jeg er dog lidt skuffet over at optagelsen kun gives i Dolby 2.0 lyd. Er det noget man vil forbedre med en opdatering?

Omdømme 7
Badge +9

Det kommer jo an på om det sendes med Multikanal lyd, hvis ikke så vil det kun være Stereo.

Badge

Der sendes med 3/2.1 lyd på tv2 og det gengives live men ikke ved optagelserne.

Omdømme 6
Badge +8

Hej @slotdad 

Jeg vil gerne lige prøve at undersøge noget en gang. 

Kan du give et eksempel på en optagelse hvor lyden er i 2.0? Jeg skal bruge udsendelsens navn, hvilken kanal den blev vist på, og gerne tidspunktet for optagelsen. 

Badge

Hej @slotdad 

Jeg vil gerne lige prøve at undersøge noget en gang. 

Kan du give et eksempel på en optagelse hvor lyden er i 2.0? Jeg skal bruge udsendelsens navn, hvilken kanal den blev vist på, og gerne tidspunktet for optagelsen. 

Ja. Lige nu ser jeg Kurs mod nord på TV2 onsdag start tid kl. 22.50 i 5.1 lyd med optagelsen og start forfra udsendelsen er kun med 2.0 lyd

Omdømme 6
Badge +8

Kan du huske et eksempel fra din gamle boks også? Altså en tilfældig optagelse du havde liggende. 

Badge

Ja. Der var ingen problem med at afspil optagelser i Dolby 5.1 (3/2.1) på den gamle boks.

Omdømme 6
Badge +8

For at den ansvarlige afdeling kan tjekke det nærmere, skal de bruge et eksempel på en optagelse fra din gamle boks - så kan du huske en udsendelse du havde optaget på den? Og gerne hvilken kanal også. 

Badge

Min gamle boks virker ikke. Et eksempel på en optagelser vil være Klovn fra TV2

Omdømme 6
Badge +8

Ja, det var også bare et eksempel jeg skulle bruge, hvis du kunne huske et - jeg vender tilbage. 

Omdømme 6
Badge +8

Hej igen 

Forskellen ligger i, at den gamle boks havde den fysiske harddisk som lavede en 1-1 kopi af dét der var blevet sendt live - dvs. også billed- og lydkvalitet. Sådan fungerer det ikke helt, når der optages i skyen. 

Det er noget vi kigger nærmere på, da vi naturligvis gerne vil kunne tilbyde den bedste kvalitet - både billed- og lydmæssigt. 

Besvar