Spørgsmål

Tilslutning af YS-5000 boks til TV


Badge +1

Jeg har gjort som beskrevet i den lille hurtig guide, og sluttet min YS-5000 til TV’ets 1’ste HDMI indgang.

Mit tv, Samsung 75" Q70T 4K UHD QLED Smart-TV QE75Q70TAT, er dernæst tilsluttet en Samsung soundbar Q900T via TV’ets HDMI-eARC udgang.

Alt fungerer… TV’et tænder som detr skal via den medfølgende fjernbetjening, og lyden skal styres via TV’ets gamle fjernbetjening som de anbefaler under setup’et. 

Jeg sætter så mit TV til det jeg plejer at have min lydindstilling til..  lydtilstand: tilpasset… lydoutput: tv + (AV) soundbar Q900T…  so far so good…

Nu er det bare desværre sådan at når jeg næste gang tænder for TV’et er indstillingen nulstillet, og lydoutput står nu til kun TV. 

HVordan kan boksen overrule min undstilling i TV’et? kan man istedet indstallere YS5000 via en tom HDMI på soundbaren eller skal det være direkte i TV.

Jeg kan sagtens skifte til korrekt indstilling hver gang jeg tænder, men andre i husstanden er lettere irriteret over at det ikke bare er som normalt… 

Håber nogen måske har et fif 


3 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

En 2 CH Soundbar.? Så tilsluttes 5000 til TV, Soundbar til HDMI ARC, Humax Remote indstilles til TVet, 5000 vil så via CEC tænde TVet som ligeledes via CEC vil tænde Soundbar, lyd styres så på TVet via Remoten til 5000 boksen.

Er det en multikanal Soundbar, så tilsluttes 5000 til den og Soundbar til TV via HDMI ARC, det hele styres så ligeledes via CEC, som skal være aktiv på alle enheder.

Badge +1

Der står det er en 7.1.2 channel soundbar, jeg anvender den som den er med subwoofer men uden ekstra baghøjtalere,  så jeg forsøgte at sætte 5000 til den direkte som du også beskriver, dog uden noget fungerer… det var dog efter at jeg havde lavet første opsætning via tv’et direkte..

Tænker jeg skal nulstille det hele og starte forfra… altså tilslutte 5000 til soundbar, tænde tv + soundbar, forbundet via HDMI - eARC, og så tænde 5000, men hvordan nulstiller jeg den først?

Omdømme 6
Badge +8

Hej @lindegaard 

Den eneste måde hvorpå boksen kan kommunikere med dit TV, er via HDMI CEC. 

Du kan forsøge at slå det fra på boksen og se om det løser problemet - det gøres på Huset, hvorefter du vælger Indstillinger → Skærm → HDMI-CEC → Fra. Hvis det hjælper at slå CEC fra, så er det på CEC at problemet ligger, og ikke på boksen som sådan - så det vil formentlig også ske hvis du tilslutter en anden enhed der benytter CEC. Det plejer det i hvert fald. 

 

Besvar