Når jeg streamer, favorit eller optaget, så fryser billedet mange gang i 5-10 sekunder. Der er dog lyd, men meget irreterende.
Hvad kan jeg gøre for at løse dette. Jeg har tvbox.
Bedste svar af Radiomanden
Se originalNår jeg streamer, favorit eller optaget, så fryser billedet mange gang i 5-10 sekunder. Der er dog lyd, men meget irreterende.
Hvad kan jeg gøre for at løse dette. Jeg har tvbox.
Bedste svar af Radiomanden
Se originalEr det en 5000 du har, så er det korrekt at der er de problemer med den. Det kan hjælpe at nulstille den, samt at genstarte Router.
Der er gang i en løsning som vil komme i nærmeste fremtid.
oh, det ved jeg ikke. der står ikke noget på boxen. men den er kun cirka 3 mdr gammel.
Så godt i et andet indlæg om problem med 5000 - det må da snar blive løst.
Det står på hvad det er for en, det skal der og det gør der, så er det Fiber eller DSL der haves, så er det en 5000. Der vil som skrevet komme en løsning i nær fremtid.
:) og det var godt gemt på bagsiden. Det er en model YS-4000 og jeg får via COAX og trådløst internet.
Når det er via Coax, så er det en 4000. Nulstil den, sluk den helt, sluk Modem i et minut, tænd det så igen, når det er klar, tænd Humaxen, hvordan kører det så.?
Takker - prøver det og melder tilbage. Der går nok lige et par dage.
Hej begge
Det ser ud til at virke efter box og model har været slukket. Hvis jeg senere oplever at billede fryser, så kommer jeg tilbage.
Husk at det “kun” er streaming (optagelser og favorit) som er påvirket. Ikke flow tv.
Hilsen
Peter
Hej igen
Ja, så har jeg desværre problemet igen.
Når jeg streamer, så fryser billedet engang imellem. Sådan cirka med 5-10 min mellemrum.
Lyden er stadig ok - så udsendelsen kan ses, men ikke særlig godt.
Hvis der ikke er andre som har problemet, så er det måske noget med boxen??
hilsen
Peter
Hej Peter
Jeg beklager problemerne du oplever☹️
Sker det i forbindelse med at du pauser eller spoler på udsendelsen?
Hej Kasper
nej, der ske i forbindelse med at jeg ser udsendelsen. Så fryser billedet, men lyden og undertekster forsætter. Efter måske 10-15 sekunder kommer billedet igen og er i sync med lyd/undertekster.
Hej
Så billedet fryser, men ikke nogen sort skærm?
Prøv gerne at genstart router og tv-boks i nævnte rækkefølge.
Er det en tv-boks som har en fast kablet forbindelse eller kører den trådløst, og kan der være nogle andre enheder i boligen, som optager den båndbredde, som tv-boksen skulle bruge? Dette kan være en udfordringer på ældre kobberbindelser, hvor der ik er så meget hastighed/båndbredde til rådighed.
Hej
Korrekt, billede fryser men ingen sort skærm.
Har engang prøvet at genstarte i nævnte rækkefølge og det virkede et par dage.
Boxen er via trådløst og der kører ikke andre enheder som bruger wifi - dog 2 mobiler og 2 laptop som er på standby. Har ikke mulighed for tilslutning via kabel, da coax tager den eneste forbindelse. Wifi er 5g.
Når jeg checker hastighed på min mobil lige ved boxen så har jeg omkring 450 mbps.
Hej
Så kan du prøve følgende og se om du kan mærke bedring:
1. Fremfør netværkskabel til din tv-boks og indstil boksen til at køre med dette.
2. Optimer det trådløse netværk. Har du YouSee, skal du følge denne guide.
Meld endelig tilbage om det kan bruges.
Hej
Jeg har desværre ikke mulighed for at trække et netværkskabel. Har IHC og kun en ledning til stue og den bliver brugt til COAX forbindelse.
Har tidligere haft anden box fra jer og husker ikke at der var nogle problemer.
Har optimeret mit trådløse netværk og håber den hjælper.
med venlig hilsen
Peter
Hej
Okay, så der er langt mellem routeren og tv-boksen kan jeg næsten forstå?😊
Jeg håber Wi-Fi optimering kan gøre noget så - meld gerne tilbage.
God dag.
Hej
Jeg har nu flere gange forsøgt at optimerer mit WiFi, men for “der skete en fejl etc” både når jeg har brugt laptop og smartphone.
Kan det ikke være boxen da det lyder til at andre ikke har samme problem - samt at tidligere tvbox ikke har haft samme dette problem. Måske en ny ville være en løsning?
Hilsen
Peter
Hej Peter
Jeg tror umiddelbart ikke det er boksen. Det er dog naturligvis ikke noget vi helt kan udelukke.
Selvom der evt. er langt mellem modem og TV-boks, har du så mulighed for midlertidigt at teste med et netværkskabel i nogle timer f.eks.? Det lyder som om at problemet opstår ret konsekvent hos dig, så der behøver ikke være tale om flere dages test.
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.