Svar

SENESTE OPDATERING AF TV-boks


Badge

Efter opdatering af tv-boks 26.10.2023 til version DKCXAC 4.49.52 kan spolefunktionen ikke bruges til at springe to timer frem/tilbage i TV-guiden. Det gør det besværligt at gennemsøge dagens program.

icon

Bedste svar af Kasper 30 October 2023, 08:47

Se original

39 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Hvilken boks har du? På min kan man max. springe 1 time frem. 4000 boks…

Badge

Humax YS-4000

Omdømme 7
Badge +9

Hej @sor80 

Velkommen på YouSee Forum😊

Det er indtil videre sådan softwaren er indrettet og der kan således kun skippes 24 timer ad gangen. 

Vi kan ikke afvise, at funktionen implementeres, men vi kan dog heller ikke garantere det. 

Badge

Tak for svar til Kasper. Hvis I bestemmer jeg for ovennævnte funktion, kunne I så ikke også rette den funktion, som bevirker, at når en udsendelse er sat til optagelse springer cursor tilbage til den øjeblikkelige tid. Irriterende, hvis man om morgenen sætter en udsendelse kl 2300 til optagelse og gerne ville scrolle videre, for så at opdage, at man er tilbage til morgentidspunktet og kan scrolle forfra i små step. Fjernbetjeningen løber tør for strøm med alle de klik :-)

sor80

Omdømme 7
Badge +9

Hej @sor80 

Selv tak😊 

Det du nævner her til sidst er rettet i den næste software, som din tv-boks modtager inden ganske ganske længe. 

Badge

👍

hvorfor skal jeg opdatere boksen 3 til 4 gange om dagen ?

Omdømme 7
Badge +9

Det skal den heller ikke under normale omstændigheder, for der komme bestemt ikke opdateringer flere gange om dagen eller om ugen.

Badge

Vi får tvungne opdateringer flere gange om dagen i øjeblikket. Men det er den samme software, der installeres hver gang. 
1.231.47

vores boks er en YSR-2000

Omdømme 7
Badge +9

Der er 2 tråde vedrørende det problem med 2000 boksen.

 

Omdømme 6
Badge +8

Hej @keldhh 

Jeres boks skal ombyttes, og jeg har derfor sendt dig en privatbesked. 

Badge

Angående YS 4000 kan jeg læse at nogen har fået opdatering med anden brugerflade mm

Jeg har ikke i et stykke tid modtaget opdateringer, er det fordi omtalte personer er beta testere?

Har for lang tid siden af en tekniker fået at vide at YouSee vil udvikle deres egen software til boksen, og det bl a skulle løse problemerne med YouTube appen der ikke virker, samt meget andet.

Hvor langt er i med det? Tænker anden brugerflade måske kunne hænge sammen med dette?

Omdømme 6
Badge +8

Hej @Bennyrasm 

Alle Humax4000 bokse får den nye software - men den er ikke sendt ud til alle endnu. Alle bokse skulle være opdateret inden årets udgang, hvis alt går efter planen 😊

Problemet med YouTube er rigtigt nok løst i den nye software. 

Badge

Hej Louise

Tak for svar.

Det vil jeg glæde mig meget til.

Mon ikke også det vil afhjælpe nogen af de andre uheldigheder f.eks under afspilning af optagelser.

 

 Jeg har nu fået en opdatering til TV-boks YS-4000. Det gode er at YouTube nu virker. Men det dårlige er bl.a. dette:

  • Strømforbrug i dvaletilstand kan ikke sættes til lavt.
  • Man kan ikke åbne arkivet via programguiden.
  • Vælges funktioner med svar i flere rækker  kan man ikke scrolle en side ned eller ned til bunden, men må klikke en række ad gangen.
  • En Disney+ app og en Viaplay app er tilføjet, men film og serier i 4:3 format vises forkert, det strækkes ud til skærmbredden. Netflix-appen gør det rigtigt.
  • Programbeskrivelser er ikke så let tilgængelige som de var før opdateringen. Flere af dem hører ikke til den udsendelse eller optagelse, de er knyttet til. Den fejl er ikke ny men har eksisteret i lang tid, og er ikke rettet med opdateringen.
  • Lidt kedeligt med de grå billeder, det så bedre ud med de tidligere grønne farver.

 

 

Det kan være kritisk at man ikke kan vælge lavt strømforbrug ved dvale. Under dvale er strømforbruget stort nok til at boksen blive lettere varm. Det er spild af energi at den har dette strømforbrug hele døgnet. Man kan kun spare ved at slukke på bagsiden eller slukke på vægkontakten når boksen ikke bruges.

Har man en passende medieafspiller med HDMI-tilslutning til fjernsynet kan man bruge app eller webTV og undvære boksen. Undtagen ved afspilning af optagelser af serier med mere end 10 afsnit, da fejlen i webTV (kan kun vise de første 10 afsnit af serier) stadig ikke er rettet.

Omdømme 2
Badge +3

Hej @MS-ERIK 

Vi er blevet gjort bekendt med denne udfordring og arbejder på højttryk på at få den rettet.
Det er selvfølgelig meningen, at man skal kunne sætte sin boks i en tilstand som reducerer strømforbruget jf. gældende EU retningslinjer for standby.
YouSee har en stærk bæredygtighedsprofil og ønsker at bidrage positivt til de klimaudfordringer verden ser i dag. Det kan du læse meget mere om på https://nuuday.dk/ansvarlighed.

Efter ny opdatering af boksen den 6/11-23, virker det ad h.. til. 
bla. virker tilbage/forrige knappen ikke og man kan ikke gå til menu oversigten fra programoversigten som før. Aner faktisk ikke hvordan man gør. Mega irriterende. 
vanvittig kedelig programoversigt. 
Det er en ommer 😡

Der er tilsyneladende flere versioner af ny firmware. Min version til en YS-4000 tv-boks er version DKCXAC4.51.2 og kan godt gå til menu fra programguide og alle knapper på fjernbetjeningen synes at virke, kun driller tekst-tv lidt (de farvede knapper). Der kan være flere versioner af fjernbetjeningen, min har ikke en separat Netflix-knap.

Efter seneste opdatering er alt blevet ringere, og især går det meget langsomt inden ikoner og layout træder frem, så man ikke kan se hvilket program man ser i oversigten. Dårligt layout.

Vi kan ikke længere se vores egne optagelser.

Lyden er blevet dårligere, vi skal skrue meget højere op, fungerer virkelig mystisk nu.

Hvorfor skal vi bøvle så meget med noget vi betaler for ?

 

Omdømme 7
Badge +9

Jeg har som Erik version 4.51.2 alt virker på min boks, pånær jeg ikke kan se Viaplay Sport, men det kan have andre årsager, kun en stor fejl, det virker ikke at afslutte Viaplay igen…

Der er i Februar kommet en ny virkelig katastrofal dårlig opdatering af software på TV boksen. Den har nu samme lay-out som appen, og den kigger tydeligtvis i “skyen” efter indhold. Hvad er formålet med en boks, hvis ikke der er forskel på App og boks?

Søgning, gemt og arkiveret indhold er svært, næsten umuligt at finde.

Den smider internet forbindelsen konstant (og nej, vores Wifi kører upåklageligt med mange andre enheder som intet fejler).

Det ville være dejligt hvis det er muligt at tilbagerulle software på boksen til en tidligere version. Kan man det?  Eller skal vi bare droppe hele kundeforholdet, da det jo nok er en kamp der ikke kan vindes….?

Omdømme 7
Badge +9

Opdateringer rulles ikke tilbage.

Omdømme 1
Badge

Der er i Februar kommet en ny virkelig katastrofal dårlig opdatering af software på TV boksen. Den har nu samme lay-out som appen, og den kigger tydeligtvis i “skyen” efter indhold. Hvad er formålet med en boks, hvis ikke der er forskel på App og boks?

Søgning, gemt og arkiveret indhold er svært, næsten umuligt at finde.

Den smider internet forbindelsen konstant (og nej, vores Wifi kører upåklageligt med mange andre enheder som intet fejler).

Det ville være dejligt hvis det er muligt at tilbagerulle software på boksen til en tidligere version. Kan man det?  Eller skal vi bare droppe hele kundeforholdet, da det jo nok er en kamp der ikke kan vindes….?

Fuldstændig enig. Efter seneste opdatering er boksen tæt på at være værdiløs. Konstante meddelelser om at man ikke har forbindelse til internettet. 
Jeg har besluttet at fjerne alle streamtjenester fra YouSee. Det eneste boksen kan bruges til er live fodbold.

Det er  godt nok en ringe opdatering. Ville snarere kalde det en nedgradering! 

Omdømme 6
Badge +8

Der er i Februar kommet en ny virkelig katastrofal dårlig opdatering af software på TV boksen. Den har nu samme lay-out som appen, og den kigger tydeligtvis i “skyen” efter indhold. Hvad er formålet med en boks, hvis ikke der er forskel på App og boks?

Søgning, gemt og arkiveret indhold er svært, næsten umuligt at finde.

Den smider internet forbindelsen konstant (og nej, vores Wifi kører upåklageligt med mange andre enheder som intet fejler).

Det ville være dejligt hvis det er muligt at tilbagerulle software på boksen til en tidligere version. Kan man det?  Eller skal vi bare droppe hele kundeforholdet, da det jo nok er en kamp der ikke kan vindes….?

Hej @Bernard Hinault 

Først og fremmest, så er jeg naturligvis ked af at høre, at du ikke er tilfreds med den nye opdatering. 

Problemet med ustabilt wifi skulle være forbedret i den seneste rettelse som blev sendt ud før weekenden - du har ikke oplevet en ændring i wifi-forbindelsen på boksen henover weekenden? 

Ifht. udseendet så er formålet netop, at det ser ens ud på tværs af enheder så man ikke skal vænne sig til forskellige layouts. Jeg tager dog gerne din feedback med videre til rette afdeling. 

Besvar