Spørgsmål

samsung fjernbetjening til både tv boks og tv


Badge

Hvordan får jeg min Samsung fjernbetjening til at virke på både TV og yousee boks?

det er tidligere lykkedes men efter nyt boks kan jeg ikke få det opsat rigtigt.

Har set andet svar om hvordan Humax fjernbetjeningen skal kunne det, men det er ikke det jeg søger svar på.


7 Kommentarer

Har samme problem med min nye boks, den skriver om IR opsætning er slået til ?? Kan den overhovedet tilsluttes til samsung fjernbetjening ??

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Ceef 

Velkommen på YouSee Forum😊

Du skal måske kigge efter den indstilling der hedder HDMI-CEC på dit tv, som skal være slået til, men ellers tror jeg godt det kan give problemer, at få dit tv’s fjernbetjening til at styre vores boks. Det plejer netop at være tv-boksens fjernbetjening der er “master”. 

Omdømme 7
Badge +9

Ja Remoten til Humax er Master i et setup, det er begrænset med funktioner der er på TV Remoten til at betjene Humax’en med. TVet skal jo kun tændes og slukkes, og det klarer Humax Remoten via CEC.

Badge

Mange tak for svar. Det har dog fungeret før med Samsung remote men efter jeg fik ny tv boks, er det ikke lykkedes - endnu.

jeg kigger på det igen når jeg får tid, er der andre med erfaringer, så skriv meget gerne!

Da jeg fik ny tv boks, havde jeg samme problem. Men en klog medarbejder anbefalede mig at skifte HDMI kablet ud også (jeg havde bare brugt det gamle), og så virkede boksen med min Samsung fjernbetjening.

Sådan mener jeg at kunne huske det i hvert fald. At jeg blot skiftede HDMI kablet ud til et nyt. MEN nu står jeg så i samme problem, at min tv boks ikke længere reagerer på min Samsung fjernbetjening... Det er sket efter, at HDMI kablet faldt ud, da boksen faldt ned fra væggen. Og selvom jeg har skiftet til nyt HDMI kabel, så virker det stadig ikke. Så jeg vil også meget gerne høre, hvis nogen har en løsning på det. Jeg ønsker ikke at have den store Humax fjernbetjening liggende.

Omdømme 7
Badge +9

Hej.

Vi er dialog med Samsung omkring af fjerbetjeningen kan bruges som før på den gamle software, men der er desværre ikke noget nyt eller konkret på den front. Så for nuværende skal man bruge tv-boksens fjernbetjening. 

Jeg fik det faktisk til at virke. Step 1 er at HDMI skal i port 2 i Samsung TV. Step 2 er at HDMI kablet måske skal skiftes til et nyt. Step 3 er at tage batterierne ud af tv-boksens fjernbetjening, da den ellers vil være master, og så kan man ikke tilslutte en anden fjernbetjening. 

Da jeg fjernede batterierne i tv-boksens fjernbetjening, slukkede TV’et og boksen og derefter tændte igen, så virkede min Samsung fjernbetjening også til tv-boksen. 

Med batterier i tv-boksens fjernbetjening fik jeg også fejlen mht. IR-opsætning, og det hele var altså pga. at tv-boksens fjernbetjening som master havde låst for, at jeg kunne tilslutte andet. Så ud med de batterier. 

Besvar