TV: Samsung TQ55S95CATXXC
App: YouSee Play 2.6.1
Jeg har tidligere brugt jeres TV boks Humax YS4000, og er her blevet vant til at kunne starte liveudsendelser forfra samt at spole tilbage.
Jeg har for nylig investeret i et nyt TV fra Samsung, og har derfor forsøgt at bruge YouSee Play appen på mit TV i stedet for Humax boksen. Men, hvis jeg vælger en liveudsendelse fra kanaloversigten i appen og trykker på start forfra, så fortsætter udsendelsen bare fra det samme sted som den var kommet til - den starter altså ikke forfra. Hvis jeg tilmed forsøger at spole 10 sekunder tilbage via den dedikerede knap i brugergrænsefladen, så får jeg følgende fejlbesked:
"Det er ikke muligt at spole længere frem end live-tidspunktet i programmer, der er startet forfra."
Men jeg forsøger jo netop at spole tilbage! Jeg har formået at få tidslinjen til visuelt at "spole tilbage" ved at trykke tilpas mange gange over tilpas lang tid på "venstre" knappen på fjernbetjeningen (samme knap som jeg spoler tilbage med i arkivudsendelser), men når jeg bekræfter via "enter" så hopper tidslinjen blot tilbage til live-tidspunktet.
Jeg har oplevet lignende problemer med at se programmer som er afsluttet inden for den sidste halve til hele times tid. Hvis jeg starter disse programmer viser appen blot live TV for den tilsvarende kanal. Jeg kan stadig ikke spole. Men for udsendelser der har været i arkiv længere tid virker både afspilning og det at spole tilbage fint.
Jeg har sammenlignet med adfærden i jeres apps på Android og iOS smartphones, og her kan jeg både starte forfra og spole i de samme programmer som giver problemer i appen på Samsung TV'et (Tizen OS).
On another note: Det lader ikke til at være muligt at spole tilbage i en liveudsendelse i appen førend jeg trykker start forfra. Derefter bliver brugergrænsefladen for at spole frem og tilbage synlig, det virker som beskrevet bare ikke.