Spørgsmål

Problemer med start forfra og spole i liveudsendelser via app på Samsung TV


Badge

TV: Samsung TQ55S95CATXXC

App: YouSee Play 2.6.1

 

Jeg har tidligere brugt jeres TV boks Humax YS4000, og er her blevet vant til at kunne starte liveudsendelser forfra samt at spole tilbage.

Jeg har for nylig investeret i et nyt TV fra Samsung, og har derfor forsøgt at bruge YouSee Play appen på mit TV i stedet for Humax boksen. Men, hvis jeg vælger en liveudsendelse fra kanaloversigten i appen og trykker på start forfra, så fortsætter udsendelsen bare fra det samme sted som den var kommet til - den starter altså ikke forfra. Hvis jeg tilmed forsøger at spole 10 sekunder tilbage via den dedikerede knap i brugergrænsefladen, så får jeg følgende fejlbesked:

"Det er ikke muligt at spole længere frem end live-tidspunktet i programmer, der er startet forfra."

Men jeg forsøger jo netop at spole tilbage! Jeg har formået at få tidslinjen til visuelt at "spole tilbage" ved at trykke tilpas mange gange over tilpas lang tid på "venstre" knappen på fjernbetjeningen (samme knap som jeg spoler tilbage med i arkivudsendelser), men når jeg bekræfter via "enter" så hopper tidslinjen blot tilbage til live-tidspunktet.

Jeg har oplevet lignende problemer med at se programmer som er afsluttet inden for den sidste halve til hele times tid. Hvis jeg starter disse programmer viser appen blot live TV for den tilsvarende kanal. Jeg kan stadig ikke spole. Men for udsendelser der har været i arkiv længere tid virker både afspilning og det at spole tilbage fint.

Jeg har sammenlignet med adfærden i jeres apps på Android og iOS smartphones, og her kan jeg både starte forfra og spole i de samme programmer som giver problemer i appen på Samsung TV'et (Tizen OS).

 

On another note: Det lader ikke til at være muligt at spole tilbage i en liveudsendelse i appen førend jeg trykker start forfra. Derefter bliver brugergrænsefladen for at spole frem og tilbage synlig, det virker som beskrevet bare ikke.


4 Kommentarer

Omdømme 6
Badge +8

Hej @Hjemmebiografen 

Jeg tror vi er nødt til at få det fejlmeldt. Jeg er i tvivl om noget af det er konstateret generelt, men det vil de i så fald vide hos den generelle afdeling. 

Jeg har derfor sendt dig en privatbesked, som du gerne må reagere på.  

Jeg har et lignende problem på et nyt Samsung The Serif tv med den nye tv app.

Hvis jeg starter et live program forfra, fx et formel 1 løb, hvor jeg er kommet for sent til starten, så hvis jeg fx spoler 10 min frem i programmet, så lander jeg et helt andet sted, end tidslinjen indikerede. Måske en halv time frem i udsendelsen i stedet for 10 min. Og får derved spoleret oplevelsen.

Problemet er konsekvent, hvis jeg starter en live udsendelse forfra.

Et andet eksempel kunne være at ville gense et mål i en fodboldkamp ved at spole 10s tilbage. Ups, i stedet for 10s tilbage så lander man meget længere henne i kampen, og får igen spoleret oplevelsen.

Omdømme 7
Badge +9

Hej, I skal være glade for i bare kan se alm. Live tv med den nye App, forvent ikke det virker med at spole, se forfra og lign.

Omdømme 6
Badge +8

Jeg har et lignende problem på et nyt Samsung The Serif tv med den nye tv app.

Hvis jeg starter et live program forfra, fx et formel 1 løb, hvor jeg er kommet for sent til starten, så hvis jeg fx spoler 10 min frem i programmet, så lander jeg et helt andet sted, end tidslinjen indikerede. Måske en halv time frem i udsendelsen i stedet for 10 min. Og får derved spoleret oplevelsen.

Problemet er konsekvent, hvis jeg starter en live udsendelse forfra.

Et andet eksempel kunne være at ville gense et mål i en fodboldkamp ved at spole 10s tilbage. Ups, i stedet for 10s tilbage så lander man meget længere henne i kampen, og får igen spoleret oplevelsen.


Hej Jesper

Det du oplever er en generel fejl. Det er meldt videre, men lige nu tør jeg ikke give en tidshorisont, desværre - men vi er på sagen. 

Jeg beklager ulejligheden mange gange. 
 

Besvar