Spørgsmål

Problem med YS4000


Badge

Jeg har 4 bokse, de 3 af dem er opdateret til den nye version, men efter opdatering kan de ikke længere få netværksforbindelse, de skriver de er forbundet men internet virker ikke. Under avanceret info kan jeg se boksen ikke får noge  ip-adresse. Dns adresserne får den godt nok fra dhcp serveren men ikke nogen ip-adresse.

hvad gør jeg med de bokse? Jeg kan ikke komme ind i menuen og nulstille, og det er ligemeget om jeg prøver med kabel eller trådløst.

kan boksene byttes til nogle der er opdateret og testet? 


7 Kommentarer

Omdømme 6
Badge +8

Hej @JanViper 

Det lyder da godt nok mystisk, at det sker på alle tre bokse. I så fald, tror jeg ikke der er fejl på alle tre bokse. Den fejl du beskriver, er heller ikke en generel fejl, mig bekendt. 

Har du prøvet at nulstille dit modem, for en god ordens skyld? Også selvom om nettet virker på dine andre enheder. Og har du evt. internet fra os? 

Badge

Ja jeg har internet fra jer, men modemmets dhcp server er slået fra og jeg bruger min egen dhcp.

hmm… det er underligt, jeg bokser lidt videre med det og vender tilbage hvis jeg ikke kan løse det

Omdømme 6
Badge +8

Ja okay - gør gerne det. 

Hvis du ikke kan få det virke, så vend gerne tilbage - så vil vi gerne prøve at tage et kig på det i systemet 😊

Badge

Så er der lidt nyt… har i dag prøvet at flytte en boks ind på kontoret, mens gamerdrengene ikke var hjemme, koblet alt andet fra og enablet dhcp på YouSee Modem/Router og sat boksen til en skærm og med kablet net.

og vupti, så virker den… yay!

Men det kan jo ikke passe, at man som avanceret bruger ikke kan tildele en ipadresse fra en Windows Dhcp server, som virker perfekt med alle andre enheder på netværket, det må i kunne gøre bedre ?

Badge

Halløj… Louise… 

Omdømme 6
Badge +8

Jeg beklager, at jeg ikke har fået givet dig en tilbagemelding her. 

Desværre så er der ikke så meget vi kan gøre, når det virker direkte på vores modem. Jeg forstår godt, at det er frustrerende når det tidligere har virket, men når vi laver opdateringer bliver der ikke nødvendigvis taget hensyn til de kunder der bruger tredjepartsudstyr - og derfor kan vi heller ikke garantere, at det virker efter en opdatering. 

Det kan dog være at der er nogle af brugerne her på forummet som har et bud på, hvad der evt. skal ændres for at det virker. 

Badge

Okay tak 👍

Besvar