Spørgsmål

Pixelfejl


Badge

Min humax boks laver  mange pixelsfejl.

Jeg har fået skiftet boksen 2 gange

Skiftet HDMI kabler

Skiftet antennekabler

Jeg havde en splitter på boksen så signalet kunne videreføres til TV anlæg boks og tv er opsat af en tekniker fra Hi Fi Klubben

Taget splitteren fra boksen (råd fra en YouSee tekniker)

Så nu kommer antenne kablet direkte fra dåse i væg

Der er ventilation omkring boksen ( Den føles ikke varm)

Og den bliver ved med at lave pixelsfejl

Når jeg ser TV direkte altså udenom boksen er der ikke pixelsfejl

Optagede udsendelser som ligger i skyen har ikke pixelsfejl

Er der en der kan forklarer hvad problemet er og hvordan det kan løses

Eller er Humax boksen bare noget møj at have ( er ellers glad for den, med de ting man kan gøre med den)

 


27 Kommentarer

Var det en telefon-tekniker, eller en, der var ude og måle på signalet?

Jeg antager, at du har sådan en gammeldags mellem- eller fuldpakke?

Omdømme 7
Badge +9

Hvad er styrken på det modtagne signal, både når der ikke er pixel fejl, og når der er.? Boksen er følsom hvad angår signalet, så det er givet svagere end det burde være.

Hvad angår “optagelser” så hentes de på en server via Bredbåndforbindelsen og ikke via Coax. Der optages som sådan intet, udsendelsen reserveres på server.

Omdømme 7
Badge +9

Hvilken boks haves? Jeg har i mange år brugt Splitter uden problemer med en 4000 boks og de samme kabeler i ret mange år…

Der er som sådan heller ikke noget i vejen med at bruge en splitter, men der er en teknisk detajle omkring boksen: Den kobler sig ikke på de samme ukodede tv-kanaler som fjernsynet. Dvs. der kan godt være en signalforstyrrelse, som kun rammer boksen. Jeg forstår ikke, hvis Yousee slet ikke har været rundt om den forskel.

To gange har Yousee skiftet boksen, nok fordi det virker uden om boksen… (Man bliver næsten træt.)

Omdømme 7
Badge +9

Det tyder på at signalet er for svagt, og så er det ikke en god idé at bruge en fordeler, da den gør signalet svagere. Ligeledes hvis det er en billig blik fordeler, så smid den ud.

Det skal ikke være denne.

Det skal være en sådan. 

 

Det tyder på at signalet er for svagt, og så er det ikke en god idé at bruge en fordeler, da den gør signalet svagere. Ligeledes hvis det er en billig blik fordeler, så smid den ud.

 

 

Problemet forsvinder ikke, når han fjerner splitteren.

Omdømme 7
Badge +9

Det tyder jo netop på et svagt signal, så gør en fordeler det ikke bedre.

Det tyder mere på et dårligt signal (støj).

Bare vi kan blive enige om, at hvis det ikke virker uden splitter, så virker det heller ikke med, selvom det er verdens bedste splitter. 🙂

Omdømme 7
Badge +9

Pixelering forekommer oftest ved svage signaler, boksen kræver lidt mere, problemet er der jo ikke når det er direkte på TVet.

Ja indstråling giver også problemer, men det kan vist udelukkes i dette tilfælde.

Ja indstråling giver også problemer, men det kan vist udelukkes i dette tilfælde.

Det er jo lige præcis der, problemet ligger, da det kunner rammer boksen - som bruger andre frekvenser.

Omdømme 7
Badge +9

Henviser lige til dette Link. https://yousee.dk/hjaelp/artikler/darlig-lyd-eller-billedkvalitet/ingen-tv-boks/problemer-pa-flere-tv?fbclid=IwAR0CsTjSfEs4W67MuV4oT0sXQgyTMxJtidB7Yx-qbEcOUhXz2Wqg3W8dhi8

Omdømme 7
Badge +9

Men han har nok en 5000 boks, der ser ud til at skulle have et bedre signal, min er en godkendt splitter som virker godt nok.

Omdømme 7
Badge +9

Når der omtales en fordeler, og at der er signal direkte til TVet, så er der jo ikke Fiber der haves eller en 5000 boks.

Badge

Var det en telefon-tekniker, eller en, der var ude og måle på signalet?

Jeg antager, at du har sådan en gammeldags mellem- eller fuldpakke?

Det var en tekniker fra Hi Fi Klubben der var og sætte anlægget op

Jeg har den nye blandselv pakke

Badge

Nu har jeg prøvet at fjerne splitteren og problemet er det samme.

Nu har jeg kontaktet teknikeren fra Hi Fi klubben og viser jeg jeres svar til ham

Omdømme 7
Badge +9

Der menes vel at det er Play der haves, Bland selv er for de flestes vedkommende udgået, Jeg tror ikke at en ansat i HI FI klubben kan gøre noget, det skal du have en YS teknikker til at se på.

Badge

Der menes vel at det er Play der haves, Bland selv er for de flestes vedkommende udgået, Jeg tror ikke at en ansat i HI FI klubben kan gøre noget, det skal du have en YS teknikker til at se på.

Jeg har prøvet at få en YS tekniker som målte signalet, det var godt og så var det lige før der skulle betales, og i øvrigt så går de ikke ind i opsætninger i anlæg og des lignende  men jeg slap så derfor har jeg valgt en tekniker fra Hi Fi Klubben han kan måle og kan prøve forskellige løsninger. Derfor har jeg tænkt mig at bruges jeres input til ham

Omdømme 7
Badge +9

Hvis signalet er for svagt, hvilket jeg har mistanke om, så er det kun en YS teknikker der kan rette op på det, da de har adgang til det, det har en anden ikke. Korrekt YS opsætter kun deres eget udstyr, alt andet klarer de fleste selv.

Omdømme 6
Badge +8

Hej Jørgen 

Som det nævnes her i tråden, så kunne det tyde på at signalet der blevet leveret ind til dig, er for lavt - eller lige på grænsen, nu hvor det virker på TV’et. 

Jeg har derfor sendt dig en privatbesked, så vi kan få kigget nærmere på problemet. 

Ha’ en god dag. 

Badge

Hej Jørgen 

Som det nævnes her i tråden, så kunne det tyde på at signalet der blevet leveret ind til dig, er for lavt - eller lige på grænsen, nu hvor det virker på TV’et. 

Jeg har derfor sendt dig en privatbesked, så vi kan få kigget nærmere på problemet. 

Ha’ en god dag. 

Hej Louise

Jeg kan ikke se nogen privatbesked på Messenger. Jeg skal bare vide om at  jeg skal skal holdes skadesløs hvis signalet virker I så frem vil jeg gerne have en tekniker ud at måle efter.

Det der er mærkeligt er at signalet til TV virker men det er kun fra boksen at der kommer pixelsfejl 

 

Omdømme 7
Badge +9

Hej Jørgen 

Som det nævnes her i tråden, så kunne det tyde på at signalet der blevet leveret ind til dig, er for lavt - eller lige på grænsen, nu hvor det virker på TV’et. 

Jeg har derfor sendt dig en privatbesked, så vi kan få kigget nærmere på problemet. 

Ha’ en god dag. 

Hej Louise

Jeg kan ikke se nogen privatbesked på Messenger. Jeg skal bare vide om at  jeg skal skal holdes skadesløs hvis signalet virker I så frem vil jeg gerne have en tekniker ud at måle efter.

Det der er mærkeligt er at signalet til TV virker men det er kun fra boksen at der kommer pixelsfejl 

 

Det er ikke på Messenger, men en privat besked i dette forum. Tryk på dit billede oppe i højre hjørne. 

Omdømme 7
Badge +9

Det er ikke så mærkeligt, som jeg skrev, så er 4000 mere følsom hvad angår signalet.

Badge

Der menes vel at det er Play der haves, Bland selv er for de flestes vedkommende udgået, Jeg tror ikke at en ansat i HI FI klubben kan gøre noget, det skal du have en YS teknikker til at se på.

Jeg har bland selv kanaler hvor jeg har vistnok 37 point jeg kan bruge udover de inkluderede tv kanaler

Badge

Hej Jørgen 

Som det nævnes her i tråden, så kunne det tyde på at signalet der blevet leveret ind til dig, er for lavt - eller lige på grænsen, nu hvor det virker på TV’et. 

Jeg har derfor sendt dig en privatbesked, så vi kan få kigget nærmere på problemet. 

Ha’ en god dag. 

Hej Louise

Jeg kan ikke se nogen privatbesked på Messenger. Jeg skal bare vide om at  jeg skal skal holdes skadesløs hvis signalet virker I så frem vil jeg gerne have en tekniker ud at måle efter.

Det der er mærkeligt er at signalet til TV virker men det er kun fra boksen at der kommer pixelsfejl 

 

Hej Louise har sendt en mail

Omdømme 7
Badge +9

Der menes vel at det er Play der haves, Bland selv er for de flestes vedkommende udgået, Jeg tror ikke at en ansat i HI FI klubben kan gøre noget, det skal du have en YS teknikker til at se på.

Jeg har bland selv kanaler hvor jeg har vistnok 37 point jeg kan bruge udover de inkluderede tv kanaler

OK. Dem der har det kan fortsætte, men der kan ikke laves om på den, udover at skifte kanaler ud, ønskes mere eller mindre, så er det Play.

Besvar