Spørgsmål

Periodiske fejl med Humax YS 5000


Badge
  • Deltager
  • 1 kommentar

Siden vi blev tvangsmigreret fra vores Cisco TV boks har vi døjet med periodiske fejl på vores YS-5000.

Nu er vi i gang med den tredie YS-5000. Undervejs fik vi først en ny Sagemcom router, siden en Twist mediaconverter og lige lidt har det hjulpet.

En skrivebordstekniker harforklaret at fejlmeldingen: “ Der skete en fejl: [ player.aamp.50.2]
Prøv evt. at genstarte tv-boksen” skyldes korrupte optagelser i Yousees skylager af optagne udsendelser så det giver ikke mening at genstart TV-boksen.

Seneste fejlmelding: ” Intet IP-Tv signal. Kontroller dit modem. Er tv-boksen på den rigtige internetforbindelse? Prøv evt. genstart af modem.” kommer stadig fra tid til anden, typisk når vi ser live tv selv efter genstart af routeren.

Over tid har vi set den seneste fejlmelding uden, at forstå, hvorfor.
Er  der nogen herinde med en mulig forklaring og gerne en løsning der er holdbar?

Jeg er noget træt af at prøve genstart af den ene eller den anden eller begge enheder i tide og utide.

 


3 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Hej @e_b 

Når boksen giver en sådan besked, så er det næsten altid, fordi der er noget med interneforbindelsen til den.

Så er boksen på trådløs eller kablet forbindelse? Hvis trådløst, så kunne du overveje at få fremført kabel imellem router og tv-boks.  

Omdømme 3
Badge +2

Hej Kasper.

Den besked får vi også. Billedet kommer normalt hurtig igen, men ret ireterende.

Den er fejlmeldt flere gange.

Vi kører kablet

Det kan godt ske flere gange i en spændende håndboldkamp.

Udfaldet kommer også på min kablede pc.

Omdømme 6
Badge +8

Hej Kasper.

Den besked får vi også. Billedet kommer normalt hurtig igen, men ret ireterende.

Den er fejlmeldt flere gange.

Vi kører kablet

Det kan godt ske flere gange i en spændende håndboldkamp.

Udfaldet kommer også på min kablede pc.


De gange det har været fejlmeldt, er teknikeren så ikke kommet med nogle bud på, hvad årsagen kunne være? Eller hvad der skal ske hvis problemet fortsætter? 

Når det også sker på PC’en, så lader det da i hvert fald til at der er nogle signaludfald som der skal kigges yderligere på. 



 

Besvar