Svar

Optager funktion virker ikke på Philips TV


Omdømme 3
Badge +4

Hej

Mit Philips 48OLED936 fra februar måned 2022 har det problem, at optager funktionen ikke virker. Harddisk disk er formateret til TVet. Optager visningen viser, at programmet er indtastet, men optager tid viser 0 minutter.

Kender andre i Forum til tilsvarende problem?

Med venlig hilsen

Tikkie

icon

Bedste svar af Tikkie 7 April 2023, 12:40

Se original

44 Kommentarer

Omdømme 3
Badge +4

Mit problem var ikke kun på kedede kanaler, men også på ikke kodede. 

Omdømme 7
Badge +9

Okay @Radiomanden - undlader 😊

Omdømme 7
Badge +9

Mit problem var ikke kun på kedede kanaler, men også på ikke kodede. 

Ja forstået, men du har haft en Ci+ kortlæser i TVet, så derfor, det har andre også haft, da det blev udskiftet med Ci, kunne der optages også på de frie kanaler.

Omdømme 3
Badge +4

Jeg har Ci kort. Philips har oplyst på de foreliggende undersøgelser, at det er software problemer i 48” TV. 

Omdømme 7
Badge +9

Det er så noget teknisk i TVet, for muligheden for optagelse løses med et Ci i stedet for et Ci+.

Mit problem blev i hvert fald løst efter at have skiftet kortet over i et ci modul fremfor et ci+ modul. Med ci+ modulet fejlede optagelse på alle kanaler, kodede som ikke kodede. Med ci modulet kan jeg optage på alle kanaler. Så jeg vil sige at løsningen er at skifte til et CI modul:-) Som @Radiomanden pointerede. Tak til alle for hjælp og svar.

Omdømme 7
Badge +9

Du er langt fra den eneste der har fået løst det problem med spærret for optagelse med en CI+ kortlæser, for tid tilbage klagede mange over at der ikke kunne optages på Samsung 8500 og 8900 HDD/BD maskiner, det blev også løst ved brug af CI, så det er en generel løsning.

Omdømme 3
Badge +4

Jeg har et Philips TV 43lcd6412 fra 2017 med optagerfunktion og Ci+, som altid virker. I øvrigt virkede optagerfunktionen heller ikke på ukodede kanaler uden Ci+ kort isat. 
Software problem jf. Philips tekniske support, som jeg har kommunikeret med gennem et år og med to forskellige 48 OLED936/12 TVer.

Omdømme 7
Badge +9

Et problem med TVet skyldes så ikke kortlæseren, da brug af Ci, som det kan læses, generelt løser problemet på tværs af fabrikater.

Omdømme 3
Badge +4

Hej Radiomand

Mange tak for dine indlæg.

For ar fjerne erhverv tvivl så drejede mit problem med den indbyggede funktion pause optagelse og optagelse på eksterne harddisk og ikke optagelse på andre medier.

Philips har, som du jo selvfølgelig ved, optagerkmapper på fjernbetjeningen. 
Ved tryk på den røde optsgerknap kom der i nederste hjørne hjørne af TVet en mørk bjælke med tekst “Optagelse startet” og straks en ny mørk bjælke med tekst “Optagelse afsluttet”.

I optagelserne stod optager programmet efterfulgt af “0 minutter”.
Ved tryk på pauseknappen skete intet.

 

 

Omdømme 3
Badge +4

Problemet er nu løst efter mange undersøgelser.

CI+ CA-modulet til YouSee kanaler af fabrikatet Strong virker ikke på bl.a. Sony og Samsung og heller ikke til Philips.

Har skiftet til CI CA-modul, hvorefter alle optagerfunktioner virker på nyeste TV fra Philips.

Philips Tekniske Support oplyste sidste sommer, at der va software problemer med 48OLED936/12. Når problemet blev løst, skete der noget andet med TVet.

Philips og andre TV fabrikanter burde få løst problemet med CI+ CA-modulet og optagerfunktionerne, når der i brugervejledningerne er beskrevet om disse funktioner.

At det skulle være et problem med CA-modulet, havde jeg slet ikke forestillet mig !!!!!

God påske til alle.

 

Omdømme 7
Badge +9

Ci+ bruges af rettigheds grunde, men Ci ignorer det og derved kan der optages.

Omdømme 3
Badge +4

Det burde TV producenterne og TV udbyderne jo oplyse om.

Det problem havde jeg ikke set komme, ligesom det mig bekendt ikke bliver oplyst om.

Tak fo info.

Omdømme 7
Badge +9

Udbyderne må jo overholde rettigheder, hvis det ignoreres, så er der jo ikke noget at formidle. Af samme årsag er det jo nødvendigt at optagelse ligger i et beskyttet miljø, d.v.s. at der ikke kan tages optagelser ud af de enkelte udbyderes TV bokse.

Når det nu i er sagt, hvorfor kan der så optages fra et TV med et Ci modul, jo det er  underordnet, da TVet krypterer optagelserne, de kan kun læses af det TV der har optaget det. Så igen rettigheds beskyttelse.

Omdømme 3
Badge +4

Tak for info.

Der burde da ikke være noget problem, da optagelserne kun kan afspilles på det enkelte TV.

Pause funktionen burde så i det mindste fungere med et CI+ CA-modul.

Der er ingen logik i det. 

Omdømme 7
Badge +9

Tja, sådan er det, vil man optage så er det Ci der skal bruges. Der er en måde at komme uden om det på, og det er de billige bokse som man kan købe mange steder som kun kan optage ukrypteret, de optagelser ligger i et format som kan kopieres ud fra den tilsluttede HDD. Om de så stadig sælges har jeg ikke undersøgt, har ikke brug for at kunne optage mere.

Omdømme 3
Badge +4

Tak for tibagemelding.

For at være helt sikker, så bruger jeg CA-modulet direkte i TVet, hvor CI kan det hele, hvorimod CI+ ikke kan optage eller pause.

Mange tak for dialogen.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Tikkie 

Tusind tak for at melde tilbage her i tråden - jeg tror vist vi alle blev klogere her (jeg gjorde i hvert fald). 

Jeg markeret dit eget skriv som bedste svar, da det indeholer løsning/forklaring på problematikken.

Rigtig god dag. ​​​​​

Omdømme 3
Badge +4

Super og tak.

God dag til dig, Kasper.

Besvar