Svar

Nye kanaler?


Badge

Hej jeg ville bare hører om der er planer om at komme med helt nye kanaler og vælge imellem??

Jeg kunne godt bruge kanaler som DR 3, kanal 5,6 og 9, samt flere sport kanaler!

 

Eller vil jeg bare sige at yousee virker fint for mig.

icon

Bedste svar af Louise 13 February 2024, 09:00

Se original

19 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

DR3 er jo nedlagt for længe siden, 5, 6, 9 er Discovery kanaler og dem har YS ikke, de udgik i 2018 eller 2019 og får dem næppe heller igen bare lige sådan.

DR3 indgår under betegnelsen P3 i streamingtjenesten DRTV. Indholdet synes at være med i den DRTV, der hos YouSee findes bl.a. via TV-boksen selv om det ikke fremgår af beskrivelserne. TV-kanalerne 5, 6 og 9 kan på nuværende tidspunkt ikke fås via YouSee, men de fås ved at abonnere på Discovery+ sport, som skal ses via app eller i webbrowser. Med Discovery+ følger foruden endnu flere TV-kanaler, bl.a. Eurosport og Discovery Channel, og tillige en masse sport herunder sport helt uden reklameafbrydelser, både som live og fra arkiv. Den tekniske kvalitet kan nogen gange være lidt for dårlig, men det kan afhænge af den benyttede afspillerenhed.

Hvilke planer YouSee har må YouSee selv svare på. De kan f.eks. overveje at en bedre struktur af DRTV. YouSee får næppe noget ud af planer om Discovery-kanalerne så længe YouSee og Discovery ikke kan blive enige om betingelserne for de nødvendige rettigheder.

Badge

Så i for ikke nogle nye kanaler på vælg selv pakken?? ☹️

Omdømme 7
Badge +9

HBO og Discovery vil jo efter hvad der skrives blive en samlet tjeneste, så det kommer nok på af den vej.

Så i for ikke nogle nye kanaler på vælg selv pakken?? ☹️

Streamingtjenesten DRTV er altid med og skal ikke vælges i bland-selv. 

Hvilke planer YouSee har må YouSee som skrevet selv svare på. YouSee får næppe noget ud af planer om Discovery-kanalerne så længe YouSee og Discovery ikke kan blive enige om betingelserne for de nødvendige rettigheder.

Badge

Det forstår jeg godt. Der er vel andre kanaler end discovery... kanalerne jeg nævnte var bare et eksempel. Ville bare høre om det bliver ved med at være de samme ringe kanaler at vælge imellem!

Omdømme 7
Badge +9

Hvis de kommer med i HBO, som On Demand, så skal You See jo smide HBO ud hvis de ikke vil have Discovery indhold med. 

Omdømme 7
Badge +9

Der kommer nok ikke flere lige med det samme, men nok en ny musik kanal Nick musik, men VH 1 og Disney Junior udgår til april.

Omdømme 7
Badge +9

Musik og sport er der nok af, bruger så absolut intet af det. I det øjeblik at Discovery bliver en del af HBO, så er det jo automatisk inde, medmindre You See filtrer det fra, hvis det er muligt.

Omdømme 7
Badge +9

Hvor har du hørt Discovery og HBO skal samles? Husker ikke news siderne har nævnt det…

Btw, jeg har nu Discovery kanalerne men ser dem sjældent…. Ser næsten kun Play og Viaplay…

Omdømme 7
Badge +9

HBO Max og Discovery+ fusionerer først i starten af 2024 i Europa, men allerede i juni og juli begynder udvalgt Discovery-indhold at tilgå kataloget på HBO Max i Danmark. Sammenlægningen af HBO Max og Discovery+ til en fælles streamingtjeneste kaldet Max er sket i USA.

Flatpanels.

https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1681321279

Omdømme 7
Badge +9

Jeg troede det allerede hed Max men også en ret gl. nyhed jeg husker at have set, men de skriver ikke en tid det skulle ske i artiklen, men ser ikke de film og serier kanaler uden de har sport…

Omdømme 7
Badge +9

Fra recordere.dk er der også en artikel om det.

Men selv om det bliver amerikanerne, der får adgang til den nye tjeneste først, burde det også sætte mere fart på tidsplanen, når det gælder Europa og Danmark. Den nye tjeneste er blevet meldt ud til at starte på danske breddegrader i begyndelsen af 2024.

https://www.recordere.dk/2022/11/hbo-max-og-discovery-smelter-sammen-allerede-til-foraaret/

Omdømme 6
Badge +8

Hej @Denny Pedersen 

Der er ikke pt. planer om, at vi får nye kanaler i sortiment. 

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Denny Pedersen 

Der er ikke pt. planer om, at vi får nye kanaler i sortiment. 

Hej, til april forsvinder Disney Junior og VH 1, får i ikke den nye Disney kanal og den nye musik kanal?

Omdømme 6
Badge +8

Hej @Jorn-Hansen 

Jo, du har faktisk til dels ret. 

Vi har ikke fået nogen melding om en ny Disney kanal, men nogle vil få den nye Nick Music musikkanal. Jeg sætter lige en oversigt ind nedenfor. 
 

  • Kunder med fuldpakke mister Disney Junior, men VH1 bliver erstattet med MTV Hits.
  • Kunder med YouSee Play og Bland Selv, som har valgt VH1 og/eller Disney Junior vil oplever at VH1 erstattes med Nick Music (ny musikkanal til hele familien) og at Disney Junior lukker. Kunderne får automatisk frigivet et point.
  • Kunder der har tilkøbt VH1 og/eller Disney Junior som ekstrakanal vil miste kanalerne og ikke længere betale for dem. 


@Denny Pedersen; jeg var lidt for hurtig på aftrækkeren. Nick Music kommer som ny kanal. 

Omdømme 7
Badge +9

Disney kanalen som er nu får indhold som før var vist på Junior kanalen, og der skrives den fortsætter som en Nordisk kanal, men det er nok kun indholdet der ændres lidt…

Kommer Nick musikkanalen.over til os i fuldpakken på et tidspunkt os så ?

Omdømme 6
Badge +8

Kommer Nick musikkanalen.over til os i fuldpakken på et tidspunkt os så ?


Det er, så vidt vi er orienteret, ikke noget der er planer om på nuværende tidspunkt. 
 

Besvar