Spørgsmål

Ny TV app er elendig


Badge

Kære YouSee

Den nye TV app er elendig. Der er noget med cachen - den går i hak og kører i ring, så man er nødt til at starte forfra. Ofte er billedet grynet og står uskarpt længe. Alt for længe. Og TV guiden - den spiller ikke når man med TV fjernbetjeningen kører ned af listen - den hopper rundt i billedet og holder ikke tidslinjen centralt i midten af skærmen.
 

Hvornår tænker i problemet er løst?


15 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Hvilken TV haves og hvor gammel er den?

 

Omdømme 6
Badge +8

Hej @Torsten1 

Først og fremmest, så beklager jeg naturligvis at du er utilfreds med den nyeste version af appen. 

Det sidste du nævner, med TV-guiden, er en generel fejl. Vi arbejder på en helt ny TV-guide, og det vil nok ikke blive rettet før den er klar. Lige nu kan jeg ikke give en tidshorisont. 

De andre ting er dog umiddelbart ikke generelle. Har du internet fra os? Så kan vi nemlig prøve at tjekke op på forbindelsen mellem router og TV - også selvom fejlen først er opstået i den nye app. 

Du må også gerne oplyse hvilket smart tv der er tale om, samt hvilken årgang det er fra. 

Badge

Hej Louise

Jeg har alt gennem jer. Fjernsynet er et Samsung  QE65Q70TATXXC. Jeg har haft genstartet router adskillige gange, indstillet det trådløse netværk på tv’et forfra - alt sammen uden held.
 

https://www.power.dk/tv-og-lyd/tv/samsung-65-4k-qled-tv-qe65q70tatxxc/p-1115945/?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw2a6wBhCVARIsABPeH1uiJz25LtlAxvpFUMLpjw8jG6sH0-WfQsBe83sVL4JEgfZxaRZvQoYaAuOjEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Omdømme 7
Badge +9

De har lavet en ny App der ikke virker på alle nyere TVs, men vil ikke lade folk bruge den gamle App,

indtil den nye virker… i kan nok kun vente….

Omdømme 6
Badge +8

Det ser ud til at være en 2020 model. 

Jeg sender dig lige en privatbesked, så vi kan få kigget på det. 

Louise. Du er ikke den eneste, vores virker ad helvede til. Går i stå, nogle gange stopper udsendelsen, og så skal vi trykke se live tv, for at se den igen, og vores tv er fra 2023. Det er simpelthen frustrerende, og vi betal da en pæn sum hver måned, så vi overvejer en anden udbyder. ps vi bruger 5G netværk ( hvilket i følge yousee er det bedste netværk) men appen fuldstændig håbløs, og jeg har ingen forventning om snarlig løsning, og spørger min bekendte om de skal vælge yousee, så siger jeg nej.

 

Jeg torsten1, og jeg glemte at vi nogen gange er nødt til at slukke tv’et, og tænde igen for at få det til at virke. Fatter simpelthen ikke de sender en ny app ud der ikke er gennem prøvet, og dog det er jo yousee

Omdømme 6
Badge +8

Hej @alri 

Der er umiddelbart ikke nogle af de ting du beskriver der pt. er konstateret generelt. Det betyder ikke at det ikke kan være det, men det betyder at vi er nødt til at få det fejlmeldt. Hvis den ansvarlige afdeling så vurderer at det går ind under nogle fejl som de er bekendt med, så er det så det svar du vil få fra dem. 

Jeg antager at du mener 5GHz-netværk og ikke 5G - er det korrekt? 5G er nemlig mobildata, og det anbefaler vi ikke at man benytte. 

Du skriver at I nogle gange er nødt til at slukke for TV’et - hvad sker der inden I er nødt til at genstarte? Altså, går appen i sort, kommer der en fejlbesked eller hvad sker der mere præcist? 

Hej Louise.

Jeg mener 5G mobil nettet. Sjovt nok så er der ingen der i forbindelse med at vi ville bestille det sagde det ikke var egnet. Vi havde kobber kabel før ( og det duede faktisk heller ikke) fibernet er ikke en mulighed da vi har 1 kilometer grusvej, og er de de eneste på den vej. Det undre mig dog at den gamle app virkede nogenlunde. Når app’en går i sort, er det i forbindelse med at vi prøver at bruge program oversigt. Jeg har dog ingen forhåbninger om at det kommer til at virke ordenligt i nærmeste fremtid. Lige en betragtning, vi har flere app’s på tv’et, og yousee er den eneste der er problemer med. Da vi bestilte 5G spurgte jeg til fri data, og det havde l ikke, men fik at vide( jeg købte den største pakke) at jeg aldrig ville løbe tør for data, men hvad skete der 1 uge før den første gik vi i sort, så jeg ringede og spurgte hvorfor vi gik tør, så fik at vide at med mit data forbrug var det da klart at vi gik tør( jeg havde fortalt om vores forbrug) så vi var nødt til at købe en ekstra forbindelse. så tak for en saglig rådgivning. Nu kan jeg så se at andre reklamerer med fri data endda til lavere pris så det bliver pt. undersøgt. Skulle vi finde en bedre udbyder mister i trods alt ca.1400 kr. pr. md fra os.

mvh Allan

 

Omdømme 6
Badge +8

Okay, på den måde.5G er det bedste mobil netværk, ja - men det er bestemt ikke det bedste at bruge hvis man streamer meget, eller er afhængig af en stabil forbindelse. 1 TB, som er det største abonnement vi har, vil måske være fint for nogen, men for en familie hvor der er flere der streamer, gamer og/eller lignende, der vil man løbe tør. Jeg beklager, at I ikke er blevet vejledt ordentligt her. 

Det er sværere at garantere, end med fast bredbånd. Man kan dog sagtens opleve at det kører fejlfrit. 

Altså, vi kan ikke sige at det ikke kan virke med mobilt netværk - men det er som sådan ikke noget vi anbefaler. Det afhænger meget af forholdene, og da internetforbindelsen spiller ind når det kommer til appen, så kan det have betydning.

Hvis du, via din mobiltelefon, laver en hastighedstest tæt på fjernsynet på f.eks. speedtet.net eller yousee.dk/hastighed, hvad siger den så? 

62 download og 18 upload. og 62 er 3 x så meget som gamle kobber forbindelse, og vi bruger de samme enheder.

Jeg tænker ikke l vil betale for et fiberkabel på 1 kilometer til os. Jeg undrer mig bare over l ikke har fri data når andre har. Alt dette forklarer jo ikke de mærkelige hændelser på app’en, så som at vi seen udsendelse, så stopper den, og så skal vi trykke på “se live tv” for at se udsendelsen. jeg vil sige at der forekommer flere og flere nye fejl. Som jeg skrev før var der nogle fejl på den gamle app, men de er jo mangedoblet på den nye, og det har altså ikke noget at gøre med forbindelsen

mvh Allan

 

ny test download 197 mbps upload 12 mbps

 

Omdømme 6
Badge +8

Hej Allan

De problemer du beskriver at I har med appen, kan nemlig opstår pga. internetforbindelsen - det er derfor det er relevant. Dine testresultater viser f.eks. at jeres hastigheder svinger en del - så måske det har betydning for appen, at forbindelsen ikke er så stabil som den kunne være. 

Som sagt så kan det også være andre ting der spiller ind, og altså ikke være internetforbindelsen. Men når det der er beskrevet ikke er generelt - i hvert fald ikke konstateret - så er vi nødt til at udelukke eventuelle lokale fejlkilder. 

Jeg tror måske bare vi er nødt til at fejlmelde det, men inden jeg gør det vil jeg gerne lige drøfte det med en anden afdeling. 

Jeg tror ikke jeg får en tilbagemelding fra dem i dag, men jeg håber at kunne vende tilbage til dig her i tråden i starten af næste uge. 

ok. Jeg vil lige sige at første måling var på min ipad da jeg ikkke havde set at du skrev iphone, men afstanden til tv er den samme

 

Omdømme 6
Badge +8

Hej @alri 

Lad os få det fejlmeldt. 

Jeg sender dig en privatbesked. 

Besvar