Spørgsmål

ny app


Badge

Hej, 

mit Samsung TV fortæller mig at min YouSee play app holder med at fungerer d. 31 maj

 

Hvorfor nu det… og hvad gør jeg så når mit samsung tv er fra før 2018…?

 

Kan da ikke passe at YouSee her i 2024 ikke kan leverer en app som fungerer på et TV ældre end 2018

 

hvad gør jeg nu?

 

pft

Jesper 


21 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Du må købe et nyt TV.

Omdømme 7
Badge +9

Eller en Nokia Media boks eller feks. en Google TV boks.

Omdømme 7
Badge +9

Der er ingen grund til at købe såkaldte “smarte” TVer, det smarte fås i en extern enhed som f.eks en Nokia 8000, 8010 eller en Google TV, de er billige at udskifte når det er nødvendigt.

Omdømme 7
Badge +9

En Nokia 8010 er ikke hel billig, koster ca. 1200, hvis den kan skaffes, nye LG og Samsung TVer koster pt. Ca. 2800 kr. for en der godt kan bruges…

Omdømme 7
Badge +9

Rimelig pris for en TV boks, for billigt for et TV, det kan til den pris ikke være i god kvalitet.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Jesaple 
 

Ja, det er desværre også den meddelelse den nye version af appen kommer med. Vi kan desværre ikke fortsætte med at supportere bagud på ældre tv. 

Så der skal findes en anden løsning pr. nævnte dato i beskeden i appen.

Jeg har løst problemet ved at brug den nye "yousee streamer" som man kan få tilsendt helt gratis, som en del af sit abonnement. 

Den kan også tages med i sommerhus m.m. 

 

Omdømme 6
Badge +8

Jeg har løst problemet ved at brug den nye "yousee streamer" som man kan få tilsendt helt gratis, som en del af sit abonnement. 

Den kan også tages med i sommerhus m.m. 

 


Jeg vil lige indskyde, at streameren som udgangspunkt ikke er gratis - og at det afhænger af, hvilket abonnement man har. 

Har man et YouSee Play abonnement kan man få streameren til 0 kr. hvis man ikke allerede har en TV-boks - i så fald, koster den 399 kr. i oprettelse. 

Har man allerede en TV-boks, kan man enten erstatte den med streameren, eller vælge den som ekstra udstyr, til 30 kr. om måneden. Hvis man har streameren som ekstra udstyr, udover boksen, betaler man ikke oprettelse. 

Har man et Bland Selv abonnement, så kan man ikke fravælge TV-boksen og erstatte den med streameren - så her vil man skulle betale de 30 kr. om måneden. 

Tak for info. Dog stadig en billigere løsning, end at købe nyt tv. 

Omdømme 7
Badge +9

Det er endnu billigere et købe en Google TV, den er hurtigt tjent ind, You See udgaven skal man hele tiden betale for.

Det er endnu billigere et købe en Google TV, den er hurtigt tjent ind, You See udgaven skal man hele tiden betale for.

Hej,
Hvilken model skal man vælge. Kan se der findes flere modeller. Samt jeg har ikke nogen tv-boks. Henter internet via en mast i nærområdet

Vh. Kim

 

Omdømme 7
Badge +9

Der er Google TV og der er Google TV 4K, derudover er der en del andre Streaming bokse på markedet fra Nokia, Strong, Mi Box og andre. priserne på de forskellige varierer ikke det store.

Selv haves der en Nokia 8000.

Omdømme 7
Badge +9

Der er rygter om en ny forbedret Google TV 4K er på vej. Den nuværende er fra 2020. Google skulle fremvise nyheder den 14. maj.

Omdømme 6
Badge +8

Der er rygter om en ny forbedret Google TV 4K er på vej. Den nuværende er fra 2020. Google skulle fremvise nyheder den 14. maj.

Ja der kommer en ny opgraderet model, med bedre chip og mere ram, så må vi se om det løser alle de problemer folk har med den. 

Der står lidt om det på linket..
https://www.recordere.dk/2024/04/ny-4k-chromecast-med-google-tv-kan-vaere-paa-vej/

Spørgsmål til YouSee

Er det You See eller Samsung der er problemer, siden app ikke kan anvendes på Samsung fjernsyn fra før 2018, efter 31. Maj 2024?

 

Omdømme 7
Badge +9

You See’s understøttelse ophører af tekniske grunde. Det er trods alt 6 år siden. Understøttelse af ældre systemer må jo ophøre på et tidspunkt.

You See’s understøttelse ophører af tekniske grunde. Det er trods alt 6 år siden. Understøttelse af ældre systemer må jo ophøre på et tidspunkt.

Et TV fra 2018 er på ingen måde gammelt, det er helt urimeligt, at YouSee ikke opdatere deres apps så de feks virker på fjernsyn fra før 2018, i realiteten kan et fjernsyn være fra 2018 men købt i 2021, hvilket er tilfældet med mit… så dermed i funktion i 3 år. Er det ok?

yousee og Samsung understøtter på den måde vores køb og smid væk mentalitet, 

 

 

Omdømme 7
Badge +9

Det drejer sig jo ikke om at der købes et TV som er 3 år gammelt, det drejer sig om det tekniske i det og det er 6 år gammelt.

Tilslut en medieafspiller, så er du kørende igen.

Omdømme 7
Badge +9

Jeg vil anbefale at gøre, hvad jeg gjorde, at holde det enkelt. Få et tv med det bedste billede og lyd som du har råd til. Glem alt om smarte funktioner, da den software, der er indbygget i tv'er, er et meget forenklet operativsystem (på grund af begrænsninger af hukommelse og hastighed for det). Køb i stedet en Google TV enhed eller tilsvarende og man kan installere alle de apps, der ønskes.

Omdømme 7
Badge +9

Jeg har lige testet på min gl. TV nok fra 2017 eller ældre. Samsung TVer fra 2018 vil fortsat virke, men ældre stopper sidst i maj, det skrives på skærmen ved opstart at 2018 stadigvæk vil virke.Men men, slet ikke den gamle app, da der nok så ikke kan finde den nye på et gl. TV.

Omdømme 7
Badge +9

Var ved at lave et nyt opslag, men folk med gamle Samsung TV fra før 2018, kan fra 31. Maj ikke mere bruge YS Play appen, man må finde på noget andet som allerede beskrevet her i tråden. MEN vigtigt,

slet ikke den gamle app, da der på gamle tver ikke kan findes et nyt!

Besvar