Spørgsmål

ingen tekster på DrTV


Badge

Jeg er lige skiftet til Yousee Play og har fået startet boksen op. Jeg har prøvet at slå tekster til og fra, både i menuen mens jeg ser tv og i hovedmenuen , men intet hjælper, der er stadig ingen takster pr DRTV.

 


30 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Der skulle gerne være tekster på når det er Flow TV.

Der kan ikke tilbydes valgbare undertekster på optagelser, arkiv og start forfra. Kun på Flow tv. Brug DRTV i stedet for.

DRTV-universet har valgfri undertekster. Jeg har ikke selv boksen, men det er noget med, at den ikke kan vise dem (?). De kan tilvælges via browser. Nogle af deres apps (ikke dem alle) kan også vise dem.

Det virker lidt som en rodebutik. 🙂

Badge

Der skulle gerne? Men der er der ikke, derfor jeg spørger.

 

 Hvordan tilvælger man via browser? 

Og ja det er en rodebutik 

Omdømme 6
Badge +8

Hej @LchrN 

Om det virker, afhænger lidt af hvor du ser. Nu nævner du DRTV universet, og her skal det virke - men hvis du ser en udsendelse fra Tv Arkiv (også fra DR) så vil der ikke være undertekster på, som udgangspunkt. Samme udsendelse i DRTV bør så have undertekster. 

Men i DRTV bør det som sagt virke. Kan du oplyse nogle af de udsendelser du har oplever det på? Selv hvis det er alle udsendelser, så oplys gerne en konkret udsendelse, så vi ved at vi tester med samme udsendelse. 

Badge

Det er ikke fra arkivet, så vidt jeg forstår det. Min hustru så "stolthed og fordom" i går og der virkede det ikke.

Omdømme 7
Badge +9

Den miniserie ligger på DRTV, er tilbage fra 2015, der er Hadmatting tekster på da det er en udenlandsk serie.

Badge

Der er ingen tekster. Jeg ved ikke hvad du mener med hadmatting.

Omdømme 6
Badge +8

Hej @LchrN 

Ah okay, så der er ikke tale om en dansk udsendelse - det antog jeg, beklager.

Udenlandske udsendelser skal naturligvis altid have undertekster. Prøvede I også at genstarte boksen ved at tage strømmen fra? Det kan nogle gange hjælpe på de manglende undertekster. 

Omdømme 7
Badge +9

Der er ingen tekster. Jeg ved ikke hvad du mener med hadmatting.

Det er tekster der ikke kan fjernes,

Screenshot af episode 1.

Badge

Det kan de så åbenbart når de ikke er der.

Omdømme 7
Badge +9

Bruges der DRTV App’en på TVet, er også til Download på Android og iOS enheder.

Omdømme 6
Badge +8

Det kan de så åbenbart når de ikke er der.


Hvis de ikke er der, er det naturligvis en fejl - så du min besked om genstart af boksen? Det kan nemlig afhjælpe problemet, i de tilfælde hvor boksen mangler undertekster. Men strømmen skal helt fra boksen. 

Omdømme 7
Badge +9

Det er da underligt når det er faste tekster, det er det jo altid når det ikke er på Dansk.

Badge

Radiomanden

 Siger du jeg lyver?

 Hvis du ikke ved bedre så undlad venligst at svare på mit indlæg.

Badge

Louise 

 Ja jeg så din besked og boks og tv fik taget strømmen i 5 minutter. Routeren blev nulstille og stadig ingen tekst. Heldigvis er mine 14 dages fortrydelsesret ikke gået endnu. 

Omdømme 7
Badge +9

Siger bare at det er underligt, som det ses, så er der ingen problemer med tekster på DRTV, altså deres egen App.

Omdømme 6
Badge +8

Det er et “kendt” problem, at underteksterne kan forsvinde på boksen, men jeg har ikke før oplevet at en genstart ikke løste det. Så måske der er noget andet der spiller ind her. Teksterne skal i hvert fald være der, og når de ikke er det, så skal det fejlmeldes. 

Har du haft testet om andet også mangler undertekster? Eller er det kun Stolthed og Fordom? 

Badge

Nej jeg er på arbejde

 

@LchrN Er det Humax 4000?

@Louise Hvis det ikke burde være et problem, kan du så fortælle, om det kræver nyeste firmware til 4000-boksen? Der findes jo ganske mange indlæg omkring det her.

Badge

@Logan Det er en YS-4000 

Omdømme 6
Badge +8

Hej @LchrN 

Vi er nok nødt til at få testet om der stadig mangler undertekster, og om der mangler undertekster på andet udenlandsk indhold, i DRTV før vi kan gå videre med det. Så vend meget gerne tilbage her. 

@Logan; Jeg er lidt usikker på hvad du spørger ind til. Er det ifht. fejlen kunder nævner eller undertekster på dansk indhold?

I det her tilfælde, er der tale om en udsendelse der ikke er er med dansk tale, og den skal naturligvis altid have undertekster. Vi har så oplevet at nogle kunder oplever at boksen “smider” underteksterne, og her bør en genstart hjælpe. Gør den ikke det, og oplever man det på alt indhold, så må vi få det fejlmeldt. 

Hvis det er ifht. undertekster på dansk indhold, så har det ikke noget med firmware at gøre. Der er undertekster på live/flow-tv, og i DRTV - ikke på optagelser og i Arkiv. Jeg har dog selv oplevet at nogle udsendelser i Arkiv rent faktisk har undertekster, så i nogle tilfælde må vi få dem med. Det er dog langt fra på alle, hvorfor jeg hellere vil sige at de ikke er der, end at de er der. 

Når det er sagt, så har vi tidligere fået at vide, at der kigges på at kunne tilbyde undertekster på optagelser og Arkiv også, men at der er flere faktorer der spiller ind ifht. teknik osv - så det ikke noget vi kan garantere kommer, men det er noget der undersøges. 

@Louise Jeg ved bare, at mange har skrevet om manglende mulighed for at sætte valgfri tekster på via boksen, bl.a. via DRTV. (Valgfri undertekster kan komme i forskellige formater.)

Den nævnte udsendelse har netop valgfri undertekster via DRTV (selvom den er engelsksproget). Der er også flere eksempler på, at det samme gør sig gældende på tværs af jeres apps (engang, i hvert fald). Nogle fejlede med vagfri undertekster, mens andre sagtens kunne.

4000-boksen har nu fået en ny type firmware.

(Det er også lidt mærkeligt, at det kan være nødvendigt at skulle fjerne strømmen fra boksen, for at kunne sætte undertekster på. 🙂)

Omdømme 6
Badge +8

Jeg er helt med på at Humax 4000 har fået ny firmware - bare rolig 😉


Som nævnt er vi bekendt med de her undertekster som kan forsvinde - og det rammer naturligvis kun undertekster der er valgfri, da de ellers er brændt ind. Selvom de er valgfri, skal de være slået til fra start, og er de af en eller anden årsag ikke det, og virker det ikke at slå dem til, så bør det hjælpe at at genstarte boksen. Gør det så ikke det, må vi fejlmelde det. 

Ovenstående er pt. kun meldt generelt via TV-boksen, så der skulle ikke være problemer via apps (længere, i hvert fald). 

Jeg mindes ikke at der var samme problem - i hvert fald konstateret - på den gamle firmware, så den del er formentlig opstået ifbm. skift af firmware, ja. Som jeg har også sagt tidligere i tråden, så mindes jeg ikke at jeg før har oplevet at en genstart ikke løste problemet. I så fald, tror jeg det er mere undtagelsen end reglen i hvert fald, og så må vi tage et kig på de enkelte sager. 
 

Omdømme 7
Badge +9

 

Den nævnte udsendelse har netop valgfri undertekster via DRTV (selvom den er engelsksproget). 

Jeg har været inde på DRTV både på PC og TV App, på den omtalte udsendelse, det eneste der kan vælges er om man ønsker tekst oplæst, det ER faste tekster kan IKKE fjernes.

 

Det er jeg med på, at du er med på. 🙂 Det relevante i denne sammenhæng er, om den nye firmware kan noget, som den den gamle ikke kunne, i forhold til valgfri undertekster.

Besvar