Svar

humax ys-4000


Badge

Har en gammel mor som ikke kan se ret meget og har svært ved at finde ud af fjernbetjeningen. 
har købt en nedis ir- fjernbetjening med wifi. Den virker fint til hendes Samsung TV det kan jeg styre hjemmefra.

kan ikke styre TV-boksen med Nedis, den findes ikke i biblioteket og ved selvlæring af tasterne virker den heller ikke.

nogen der har fået Nedis eller en anden ir-wifi fjernbetjening til at virke med en Humax ys4000 ?

icon

Bedste svar af Louise 18 April 2023, 12:31

Se original

7 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Det skulle være muligt med TV Remoten når TV og boks bruger CEC funktionen.

Badge

Mit behov er at jeg skal kunne fjernstyre TV-boksen hjemmefra. Altså med en ir fjernbetjening som er koblet op via wifi.

Omdømme 7
Badge +9

En sådan mulighed er der ikke hørt om før, den er ret usædvanlig, men der er andre brugere som nok har en ide.

Hvorfor dog den slags nørden.?

Badge

Min gamle mor kan ikke betjene fjernbetjeningen grundet et meget dårligt syn og hun er forvirret. 

Omdømme 7
Badge +9

AV, det bliver ikke nemt at få fred. Nu må der så findes ud af om det kan gøres.

Omdømme 6
Badge +8

Mit behov er at jeg skal kunne fjernstyre TV-boksen hjemmefra. Altså med en ir fjernbetjening som er koblet op via wifi.

Nogle gange kan det være nogen andre knapper der skal læres på fjernbetjeningen end forventet..

Er der overvejet at installere youSee TV app på Samsung TV som du kan styre, måske er det besværligt, men kunne indlæres. 

Omdømme 6
Badge +8

Hej @Farmor1005 

Som vores Superbrugere også er inde på, så er det ikke noget vi understøtter eller har yderligere guides til, desværre - jeg kan dog ikke udelukke at der findes en løsning. 

Besvar