Spørgsmål

Fejlagtig fejlmelding fra TV-boks YS-4000


Meget ofte når TV-boks YS-4000 (med ny firmware) tændes efter at have været i dvale, vises ganske kortvarigt en fejlmelding om at der er problemer med HDMI-forbindelsen til TV-apparatet (ikke 4K) og at det skyldes HDCP, og at der skal prøves med en anden HDMI-indgang på fjernsynet. 

Men der er ingen fejl. Fejlmeldingen vises kun i 1 sekund eller mindre, hvorefter alt tilsyneladende virker normalt. Når TV-boksen tændes er fjernsynet altid allerede tændt. Der bruges ikke CEC. Har ikke prøvet den anden HDMI-indgang på fjernsynet, da den er optaget af to andre enheder med en lidt kompliceret tilslutning.

Kan der blot ses bort fra fejlmeldingen, da alt tilsyneladende fungerer?


8 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Hej @MS-ERIK 

Den har jeg ikke hørt om før, men jeg gemmer lige tråden og tager det med videre som feedback. Hvis vi skal bruge mere info, så hører du nærmere. Jeg kan dog ikke love, at det bliver på denne side af nytår. 

Tak for at dele din observation.

Omdømme 6
Badge +4

Jeg oplever stadigvæk og jævnligt den samme besked vedr. Hdmi stik som dig, MS-ERIK + engang imellem også en besked om defekt netværks kabel. Selvom alting kører fint.🤔

Desuden også uvilkårlige genstarter af boksen. Kraftige Pixeleringer ved kanalskift.

Manglende lyd ved kanalskift, som kommer tilbage ved at skifte kanaler et par gange!

Mvh.

Omdømme 6
Badge +8

Hej @Bentzin 

Problemet med pixeleringer og manglende lyd ved kanalskift er et kendt problem - der er arbejdes på en rettelse, men vi har ikke nogen tidshorisont pt. desværre. 

At boksen genstarter spontant skal vi muligvis have fejlmeldt. Er det flere gange dagligt at du oplever det? 

Omdømme 6
Badge +4

Hej @Bentzin 

Problemet med pixeleringer og manglende lyd ved kanalskift er et kendt problem - der er arbejdes på en rettelse, men vi har ikke nogen tidshorisont pt. desværre. 

At boksen genstarter spontant skal vi muligvis have fejlmeldt. Er det flere gange dagligt at du oplever det? 

Tak for hurtigt svar.👍

Vedrørende genstarter, så er det kun en gang imellem og ikke hver dag. Der er ikke noget mønster, det kommer sporadisk og på forskellige tidspunkter.

Mvh.

Omdømme 6
Badge +8

Okay - en lille ting som du kan prøve, det er slå HDMI CEC fra på boksen. Det gøres under Indstillinger → Skærm → HDMI CEC. 

Det har gjort en forskel for nogle, men ikke alle - det kommer lidt an på hvor årsagen ligger. Hvis ikke det løser problemet, så er det noget vi godt kan fejlmelde, hvis du ønsker. 

Omdømme 6
Badge +4

Okay - en lille ting som du kan prøve, det er slå HDMI CEC fra på boksen. Det gøres under Indstillinger → Skærm → HDMI CEC. 

Det har gjort en forskel for nogle, men ikke alle - det kommer lidt an på hvor årsagen ligger. Hvis ikke det løser problemet, så er det noget vi godt kan fejlmelde, hvis du ønsker. 

Hej igen. Undskyld for den lidt langsomme tilbagemelding. 

Har prøvet HDMI CEC uden virkning.

Nå - håber de kommende rettelser vedr. de andre problemer snart bliver løst. Det undrer mig stadig, at der bliver sendt en så elendig og ikke gennemtestet opdatering ud!

Mvh.

Omdømme 6
Badge +8

Hej @Bentzin 

Nu hvor det ikke har gjort en forskel, så synes jeg vi skal få det fejlmeldt. 

Jeg sender dig derfor en privatbesked - så kan du reagere på den hvis du ønsker, at vi fejlmelder 😊

Jeg oplever fuldstændigt det samme - Kort meddelelse om “HDMI fejl prøv en anden indgang” ved tænd.
Derudover går der en grum tid inden der kommer lyd når jeg tænder mit boks/TV. 
Og ikke mindst pixeleringen på nogle af kanalerne !

Besvar