Spørgsmål

Fejl efter opdatering af Yousee TV-boks, internet ustabilt og skal aktiveres hvergang ved genstart


Badge

Efter den krævede opdatering for nogle uger siden, så har mit trådløse netværks samarbejde med yousee boksen været meget ustabilt og taber forbindelsen ofte. Hvergang man skal ind i en f.eks. TV guide, så står der intet net og man skal vente lang tid før det kommer.
Alt dette har virket super godt indtil opdateringen!!!



Hvergang boksen har været genstartet, så skal man aktivere nettet igen! Dette skete hellere ikke før opdateringen!

Jeg har TDC internet router med fiber tilslutning. Selve boksen har coax input.

Mvh Henrik


15 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Du har 4000 boksen, den er modificeret til brug på Fiber/DSL, 5000 boksen har erstattet den på de platforme, da den er specielt dertil. Det skulle dog ikke påvirke det problem der haves at det er en 4000. Hvilken Router haves på forbindelsen, det kan enten være den udgåede KAON eller en D6 som har afløst KAON.

Badge

Min router er Sagemcom, Wi-fi Router D6

Omdømme 7
Badge +9

Så har du den seneste til Fiber, KAON er udgået for en del år siden, hvor længe siden er det du fik Fiber.?

Badge

Jeg fik fiber ind fra start (TDC Erhverv) af 2023 og i den forbindelse satte jeg boksen op til at køre trådløst, da jeg nu ikke fik netvært ind med coax. Så samarbejde mellem yousee boks og router har virket super fint lige indtil opdateringen af boksen.

Omdømme 7
Badge +9

På det tidspunkt var 4000 boksen blevet erstattet af 5000 på Fiber/DSL. Da det er via TDC, så er det ikke You See der har med det at gøre, det er TDC der skal ske henvendelse til.

 

Badge

Det forstår jeg ikke!?!? Så på grund af Yousee opdaterer deres boks, så skal jeg kontakte TDC for at få en erstatning af min router!? 

Badge

Jeg forstår ikke helt. Hvem leverer 5000 boksen? Er den den jeg skal have ny af?

Omdømme 7
Badge +9

Routeren er den seneste til Fiber/DSL, du burde have fået en 5000 boks, da den på det tidspunkt du fik Fiber havde afløst 4000.

Går ud fra at både Bredbånd og TV betales til TDC, så der det dem der skal ske henvendelse til.

Badge

TV betales privat til Yousee.
Bredbånd er via TDC
Så det er vel Yousee som skal sende en ny 5000 boks?

Omdømme 7
Badge +9

Det er ikke givet at der kan byttes til en 5000, det kommer an på om det viser sig at det er nødvendigt.

Der kan fejlmeldes til Teknisk Support.  

 

Badge

Tak for hjælpen. Er fejlmeldt og teknikker besøg planlagt

Yousee box og tv konnektor ikke. Hvem har lignende problemer

 

Yousee har udsendt opdatering til deres programmer. Herefter har jeg ingen forbindelse mellem 4000 Boxen og tv.  Hvem har oplevet lign problemer?

Kan det være mit tv . Det lyser på tv skærmen men intet billede. Bør mit tv have flimmer og ikke kun lys i skærmen

Omdømme 7
Badge +9

Er der prøvet med en anden HDMI Port.? Har kablet været fjernet mellem enhederne når de var tændt.?

Omdømme 6
Badge +8

Hej @Lone bendsen 

Som Radiomanden skriver, så kan man forsøge med en anden HDMI-port i TV’et. 

Kan du se på din boks at den tænder? 

Besvar