Svar

Fællesantennen skifter fra YouSee til Stofa


Badge

Vores fællesantenne har besluttet at skifte fra YouSee til Stofa.  Hvilke muligheder har vi, når vi gerne vil beholde YouSee, hvor vi også har vores bredbånd.   Vores router til bredbånd går gennem antennestikket, men vi betaler vores bredbånd seperat til YouSee, kan vi beholde det ?.  Vi har 2 almindelige (ikke smart) TV gennem antennestik. Vi er ikke så tekniske her i huset og vi er trygge ved det vi har nu, hvilke muligheder eller forslag har I ?

 

icon

Bedste svar af Kasper 18 April 2023, 08:47

Se original

14 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Det er ikke muligt at beholde YS når en anden udbyder er valgt på Coax, det kan lade sig gøre på Fiber og DSL, men ikke Coax.

Så ønskes fortsat YS, så er det Fiber eller DSL. Der kan også vælges YS Play, kræver kun en Bredbånds forbindelse. https://yousee.dk/play#forside

Badge

Tænkte også på YouSee Play, som vi idag kan se på Ipad, men så er det vores router er tilsluttet samme antennestik som TV.  En konsulent hos YouSee har fortalt at det ikke betød noget, og at vi kunne beholde bredbånd hos YouSee,  men vi er i tvivl.   Vi betaler ikke Bredbånd gennem antenneforeningen, men direkte til YouSee, og det er ikke så længe siden, at vi fik en ny router med denne installation, før gik den gennem telf.stik.  Vi er meget forvirrede :-(

 

Omdømme 7
Badge +9

Bredbånd fra Stofa, og Play fra YS så er i kørende, så streames der fra en telefon eller Tablet via en Chromecast på TVet.Der kan også bruges Google TV eller en Android TV boks, App installeres på de enheder, så det gør betjening nemmere.

Badge

Pu ha, det siger os intet.   Det største problem er at jeg vil beholde mit YouSee bredbånd med den tilhørende mail-adresse.   Og så er vi i tvivl om vi skal til at have nye fjernsyn som skal være smart TV.  Ved godt det måske er indlysende for mange, men vi er et pensionistpar over 70, og forstår os ikke på teknologi.

Omdømme 7
Badge +9

Mailadressen fra YS kan beholdes ved betaling af Kr 59/måned. YS Bredbånd kan KUN beholdes ved at have det via Fiber eller DSL, det er så med andet udstyr end det nuværende.

Ønskes der at overgå til Play, så SKAL TVet have mindst én HDMI Port, ellers kan det nødvendige udstyr ikke lige sådan tilsluttes.

På følgende TV Fabrikater kan der installeres Play App. LG, Samsung, Philips og Sony Android.

Har selv måtte skifte udbyder midlertidigt da den her værende Antenneforening skiftede til Allente. TDC net fik hurtigt derefter installeret gratis Fiber til alle, så man kunne få YS igen, så var kun uden YS omkring et halvt års tid.

Omdømme 6
Badge +8

Tænkte også på YouSee Play, som vi idag kan se på Ipad, men så er det vores router er tilsluttet samme antennestik som TV.  En konsulent hos YouSee har fortalt at det ikke betød noget, og at vi kunne beholde bredbånd hos YouSee,  men vi er i tvivl.   Vi betaler ikke Bredbånd gennem antenneforeningen, men direkte til YouSee, og det er ikke så længe siden, at vi fik en ny router med denne installation, før gik den gennem telf.stik.  Vi er meget forvirrede :-(

 

Det bedste i kan gøre er at høre jeres fælles antenneforening om hvad det betyder for jer.

Omdømme 7
Badge +9

Det vil næppe ændre på noget hvad TV angår, der fås de samme kanaler, andet end at det er en anden udbyder, og derfor kan der ikke fortsættes med You See på Coax.

Badge

Vi har faktisk Stofa fiber inde i huset men har aldrig brug det.  VI VIL BEHOLDE YOUSEE SÅ VIDT DET ER MULIGT

Omdømme 7
Badge +9

Det ser ikke ud til at Norlys/Stofa har You See som udbyder på deres Fiber, så hvis You See er et ufravigeligt krav, så er der kun mulighed for det på DSL Det kræver så en TV boks, medmindre der kun bruges streaming, den kan kun tilsluttes et TV via HDMI, lige som de streaming enheder der er nævnt her i tråden.

Badge

OK - det er desvære sort snak for pensionister, så vi søger videre og undersøge til bunds. men tak for hjælpen. tror vi slutter her

Omdømme 7
Badge +9

Vi har været hele turen rundt med de muligheder der er, der skulle ikke være glemt noget, det er ret sikkert.

Er selv folkepensionist på 4. år så det er ikke et problem, mine forældre på 90 bruger streaming uden problemer.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Fru Larsen i nr. 44 

Jeg er ked af at høre, at din forening har valgt en anden leverandør😥

Der er stadig mulighed for YouSee på tv, som @Radiomanden skriver, men så er det via YouSee Play abonnementet og via streaming via apps. 

Det er også rigtigt, at vi tilbyder fastholdelse af mailadresse til 59 kr./md. 

Hvis du har brug for mere hjælp og vejledning direkte på dit abonnement, så kontakt gerne vores kundeservice, hvis kontakt oplysninger du finder her.

Badge

Jeg slutter her.  Jeg har p.t. kontakt til en hjælpsom YouSee tekniker, da jeg har fundet ud af at jeg kan flytte det hele til Fibernettet, og helt undvære antennen.  Men skal selvfølgelig lige deltage i møderne med Stofa.  Jeg ønsker under ingen omstændigheder at flytte mit internet til Stofa.   Det der er mest afgørende er den hjælp vi kan få ved installationen i Fiber, da vi ikke har en dyt forstand på det tekniske, det skal bare virke :-)

 

Omdømme 7
Badge +9

Fint nok at det så viser sig at YS kan levere på Fiber på adressen, det er så dem der skal ske henvendelse til, ikke Stofa, da det er YS som leverer forbindelsen.

Besvar