Spørgsmål

Dårlig pixeleret opløsning og billedkvalitet på app


Badge

Hej

På det seneste oplever vi rigtigt dårlig opløsning og billedkvalitet på app på jeres tv-kanaler. Hver eneste gang billedet skifter er det næste billede pixeleret i nogle få sekunder. Har i ændret på dette på det seneste for at øge hastigheden eller minimere båndbredde eller hvad er årsagen til det? 


Vi har 1000 Mbit internetforbindelse også hos YouSee, så er det burde være båndbredde nok indtil os. Hvad kan der gøres for at forbedre det så billedkvalitet og opløsning bliver god igen?


15 Kommentarer

Badge

Hej

På det seneste oplever vi rigtigt dårlig opløsning og billedkvalitet på app på jeres tv-kanaler. Hver eneste gang billedet skifter er det næste billede pixeleret i nogle få sekunder. Har i ændret på dette på det seneste for at øge hastigheden eller minimere båndbredde eller hvad er årsagen til det? 


Vi har 1000 Mbit internetforbindelse også hos YouSee, så er det burde være båndbredde nok indtil os. Hvad kan der gøres for at forbedre det så billedkvalitet og opløsning bliver god igen?

SmartTV App? Hvilket TV/model?

Badge

Den nye SmartTV App til forskellige Samsung TV.

Badge

Jeg benytter selv den nye “YouSee Play Ny” (version 0.1.1, kan ses i app) på et Samsung 2023 uden de issues du nævner.

Badge

Dejligt at høre MHOlsen, ville ønske at det også virkede sådan hos mig. 😉

Badge

Dejligt at høre MHOlsen, ville ønske at det også virkede sådan hos mig. 😉

Kender du modelnumre eller alder på de TV du prøver på?

Er der normal live tv der har de fejl eller er det specielle funktion som start-forfra/arkiv?

Badge

Jeg har desværre ikke lige modelnumrene her, hvor jeg er nu. Men det er Samsung TV, som er 3-4 år gamle, vil jeg skyde på, og det er normal live tv, der bare vises ved meget lav opløsning.

Omdømme 6
Badge +8

Hej @Carsten6367 

Lad os få kigget på det. 

Selvom det har virket indtil opdateringen, så kunne det være interessant at høre, om du kører trådløst eller med kabel til TV’et? 

Hvis dit TV er 3-4 år gammelt, så kan det være at det er den gamle app du benytter - hvilket også er fint. Hvis du tjekker versionsnummeret inde i appen, under Indstillinger, hvad hedder den så? Det er vigtigt at du ikke tjekker i app store på TV’et. 

Badge

Hej,

 

Jeg kører med kabel til TV’et.

 

Den er den nye app med Vers. 0.1.1

Omdømme 6
Badge +8

Kan du finde den gamle app på TV’et og teste om den giver samme fejl? 

Er det korrekt forstået, at du oplever det på flere forskellige fjernsyn i husstanden? 

Badge

Har lige forsøgt at logge ind på den gamle Yousee app på TVet, og den kan ikke bruges længere. Appen skriver at der er lukket ned for den gamle app og at man skal bruge den nye app.

 

Det er korrekt forstået at problemet er det samme på flere forskellige Samsung fjernsyn i husstanden. Nogle kablet og nogle Wifi.

Omdømme 6
Badge +8

Hej Carsten 

Okay, så skal du i hvert fald bruge den nye app. 

Jeg vil gerne prøve at tage et nærmere kig på det, men her skal jeg bruge de eksakte modelnumre (og gerne hvilke årgange de er fra). 

Kan du vende tilbage med det her i tråden? 

Badge

Modelnr. QE65Q85RATXXC

Modelnr. QE43Q60TAUXXC
 

Begge købt i efteråret 2019

Omdømme 6
Badge +8

Tak - jeg vender tilbage. 

Omdømme 6
Badge +8

Hej @Carsten6367 

 

Vi har lige nu sendt et fix ud, som bør løse det problem du oplever. 

Du må meget gerne teste resten af dagen her (når du har mulighed for det) om kvaliteten er bedre, og så vende tilbage med en melding. 

Badge

Hej Louise,

 

Det kunne godt se ud som om fixet har virket.

 

Jeg holder lige øje med det de næste par uger og vender tilbage, såfremt det ikke virker i længden.

Besvar