Spørgsmål

Boks contra Tv-app...


Badge

Sidder her og kigger på min yousee boks og tænker på hvad fordelen dog kunne være ved at have den fremfor at bruge yousee appen på mit 4k samsung tv... 

Kunne vel bare nøjes med appen eller hvad?

Optagelserne ligger i skyen, lyden og opløsningen er vel den samme eller bedre på tv'et.

Så hvad skulle grunden være til at beholde boksen? 

Mvh Kim Pedersen 


8 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Du må beholde boksen men ingen grund til at bruge den…

Omdømme 7
Badge +9

Med de problemer der er over hele linjen, med App på LG/Samsung TVer og de mange problemer der ligeledes skrives om angående Humax Boxen, så ville jeg ikke gå efter noget af det, deres Streamer bliver der også brokket over, det er dog noget siden der er postet om den.

Hvad er der så tilbage, der er diverse andre Streaming enheder, hvor Play App’en kan installeres.

Badge

Som jeg selv ser det er der ingen grund til at beholde boksen. Jeg har streameren i mit soveværelse og appen på mit tv.

Det var mest hvis der var nogen tekniske fordele jeg går glip af. Jeg kan ikke se jeg går hverken glip af opløsning eller lydformater. 

Men tager jeg fejl? 

Mvh Kim 

 

Omdømme 7
Badge +9

Lydformater får du ikke meget ud af, medmindre den tilsluttes en HDMI Port i Reciveren, det er ikke givet at TVet videresender Multikanal lyd til Reciveren, så HD lydformater er ikke muligt på den måde.

Badge

Det er et helt nyt Samsung tv ,der sender diverse lydformater videre videre via hdmi(arc) til min surround receiver. Tvivler på at boksen kan mere. Atmos osv. Så har svært ved at finde en grund til at beholde boksen...

Omdømme 7
Badge +9

Humax boksen har ikke HD Lydformater. DTS MA HD, Dolby Atmos. Det har Streameren heller ikke. App’s på TVer er jeg ikke tilhænger af, de har det med at blive forældet hurtigere end på streaming enheder. Samsung og LG TVer bøvler jo bl.a med You See Play App’en.

Omdømme 7
Badge +9

Jeg siger kun du skal beholde boksen, da Radiomanden har sagt man ikke kan optage uden boks, men optager du ikke noget er boksen ikke nødvendigt.

Omdømme 6
Badge +8

Hej alle 

Om man kan optage uden boks, afhænger af hvilket abonnement man har.

Som udgangspunkt er YouSee Play nok til at give adgang til optagelser, hvilket blandt andet kan ses nederst på siden her: https://yousee.dk/streamer?icid=play_tap3_spotbox_streamer_landingpage 

Hvis man har en Bland Selv pakke, er det ikke muligt at opsige boksen. Men har man f.eks. en af vores faste TV-pakker med en boks, og man opsiger den boks, så vil man miste muligheden for at optage. 

Så, det afhænger altså af, hvilket TV-produkt man har. 

Besvar