Jeg bor i byggeri fra 60erne og som følge deraf er antenneudtag muligvis også fra den tid.. som minimum i hvert fald over 20 år gammelt og derfor næppe tidsvarende mht beskyttelse. Kan man ikke forvente at ens udbyder holder disse tidsvarende nu det påpeges at det er så vigtigt mht kabler, stik osv man ellers bruger i sin tv opsætning er med moderne afskærmning osv
Kablerne tilhører ikke nødvendigvis You See/TDC, men ejendommen, så er det tilfældet så er det ejeren/administrationen der skal holde det ved lige. Jeg vil antage, at lige som der gøres her, opkræves et mindre beløb hver måned netop til det, eller er inkluderet i andre henlæggelser, her i Boligforeningen får alle en opgørelse hvert år, så der kan ses hvad indtægterne bruges til.
Hej
Jeg tror måske at vi har skrevet sammen på mail om samme problemstilling.
Som jeg også skrev dér, så er der masser af kunder der kører med gamle stik som ikke oplever skyggen af problemer. Et antennestik af ældre dato, betyder ikke automatisk at man oplever problemer - og på samme måde betyder ældre kabler heller ikke automatisk, at man oplever problemer.
Oplever man så problemer, så gennemgår vi først og fremmest din egen interne installation, da det er noget man selv kan gøre. Viser det sig at fejlen ligger på den interne installation, f.eks. et antennekabel eller en splitter, så vil du få en regning, hvilket vi gerne vil undgå.
Gør det så ingen forskel, så kan vi bestille en tekniker som kan komme ud - og hvis teknikeren vurderer, at det er stikket der skaber problemer, så bliver det naturligvis skiftet - såfremt det er hovedstikket, og der ikke er tale om en forening hvor det er foreningens ansvar.
Jeg er helt med på, at du mener at vi proaktivt bør køre ud og skifte alle stik der er over en vis alder - men det gør vi ikke.
Besvar
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.