Spørgsmål

afspilning af sport med browser EDGE virker ikke


Badge

afspilning af sport med browser EDGE virker ikke, kun fastbillede vises, via Chrome ingen problemer.

kører windows 11.


12 Kommentarer

Omdømme 1
Badge

Hej @sbbrandt 

Jeg har testet play.yousee.dk og tv.yousee.dk på Microsoft Edge browser herfra og jeg oplever umiddelbart ikke samme fejl som dig. 

Har du forsøgt at slette browserdata, cookies og cache i din browser? 

Badge

Har prøvet næsten alt og nulstille edge, uden held.

Omdømme 7
Badge +9

Den bedste Browser til det er Chrome.

Er der kun sportskanaler, som TV2 Sport, TV2 Sport X, TV3+, TV3 Sport, TV3 Max der har problemet, og hvis det er disse kanaler, er problemet så også når der sendes andet end sport?

Eller er det altid når der sendes sport ligegyldigt på hvilken kanal. Det er muligt at sport ofte sendes i højere billedkvalitet så bevægelser vises bedre, og at det kan give ekstra problemer med Edge, men også med andre browsere. I Edge kan noget være indstillet forkert, der kan være for mange åbne faner, der er indstalleret tilføjelsesprogrammer, Edge mangler en opdatering, maskinen har for lidt hukommelse, harddiskplads er næsten brugt op, der er en fejl i Edge som skal geninstalleres.

Går ud fra at det er afspilning af play.yousee.dk eller tv.yousee.dk det drejer sig om. 

Badge

Ja det kun sport kanaler der ikke virker, men for ca 1 uge siden virkede det!

Men ja chrome har ingen problemer.

Har nu afprøvet både Edge og Chrome med en sportsudsendelse fra TV2 Sport, i begge browsere med play.yousee.dk. Bruger normalt Chrome.

Der var en meget tydelig forskel. I Chrome var billederne i orden, Men det var de absolut ikke i Edge, alle bevægelser skete rykvis som om der blev benyttet en alt for lav opdateringsfrekvens, og billederne var direkte ubehagelige at se på. Billederne frøs dog ikke.

Den benyttede PC er ret gammel og langsom, men helt opdateret, men den skulle være hurtig nok til streaming i HD-kvalitet, og sende billederne til en stor TV-skærm (ikke 4K), den virker jo også godt nok hvis Chrome bruges.

Der kan være en fejl i Edge, som ikke umiddelbart er til at finde. Eller måske skal man bare have en kraftigere og hurtigere PC. Det foreslås at bruge Chrome, og sætte Chrome til at være standardbrowseren.

Det hjalp en anelse at sætte browserens indstilling til at der bruges hardwareaccelleration, men virkningen var minimal. Den indstilling har man måske allerede.

 

Omdømme 6
Badge +8

Hej @sbbrandt 

Som Erik også rigtigt nok skriver, så anbefaler vi Chrome - men det skal dog også virke i Edge. 

Har du tjekket om du kan opdatere Edge browseren? 

Badge

Den er fuld opdateret. 

Samme udfordring her på 2 maskiner

Den ene er endda helt ny lige fra æsken

Den benyttede skærm kan have betydning. Bruges en stor TV-skærm via HDMI-kabel, bruges en computermonitor og er den indstillet til det rigtige format svarende til det udsendte sportsprogram, har den størrelsen 16:9 eller 16:10, er det en bærbar PC hvor dens egen skærm bruges, er det en bærbar PC hvor en separat skærm bruges via HDMI-kabel, og er maskinens egen skærm så slukket?

Når en Windows-PC startes vil den starte med en større eller mindre mængde systemkørsler, f.eks. Windows Update, der kan forsinke andre funktioner og nogen gange kan maskinen næsten blive helt blokeret hvis den ikke har rigeligt hukommelse. Det kan forstyrre afspilning af TV-kanaler via f.eks.  play.yousee.dk uanset hvor hurtig internetforbindelsen er indtil systemkørslerne er afsluttet.

Det har absolut intet med sagen at gøre 😄

2 helt almindelige bærbare uden ekstra anden skærm de kører begge som smurt og som nævnt er den nye lige pakket ud Windows er installeret opdateret alle drivere de nyeste og prøvet via kablet net wifi og mobil Hotspot 

Badge

Virker efter sidste opdatering!!

Besvar