Ændre opdateringen?


Omdømme 2
Badge

Ny opdatering af tvboks d. 3. november. Kan man ændre den til den gamle version. Den ny version er godt nok ringe med flere mangler og besværlige  genvejemuligheder :-(  


25 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Der kan ikke rulles tilbage, det kan kun YS i tilfælde hvor det må være nødvendigt, der skulle komme en ny opdatering snart, men hvad den indeholder vides ikke.

Omdømme 1
Badge

Ny opdatering af tvboks d. 3. november. Kan man ændre den til den gamle version. Den ny version er godt nok ringe med flere mangler og besværlige  genvejemuligheder :-(  

Det gad jeg godt nok også gerne kunne. Hvorfor pokker “reparere” på noget der virker…..

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Forumbruger976 

Jeg er ked af at læse, at du ikke er tilfreds med boksens nye opdatering. 

Som udgangspunkt kan der ikke rulles tilbage - alle tv-bokse skal over på den nye firmware på sigt.


Hvad er du ked af omkring opdateringen? 😔

Omdømme 2
Badge

Den gamle funktion. Når man eksempel trykkede på See var der nederst en programoversigt (linje)  hvlken programmer på See der havde været den pågældende dag og hvad der kom. Nemt at gå tilbage og finde et tidligere program på dagen.. Ligeledes på linjen til venstre var der en genvej til See programmer hvor man kunne komme ind til tidligere programmer, gamle afsnit af serier osv. Denne funktioner er helt væk. Dette gælder på ALLE tv kanalerne.

Trykkede man på OK knappen kom uret frem, nu skal man trykke væk fra kanalen for at se klokken. Dog et mindre problem :-)

Hvis.man skal finde gamle afsnit af eksempel Løs Angeles hvor gør man det? Det var noget lettere før. Nu kan man finde lidt på info knappen men kun meget begrænset og slet ikke som før. 

 

 

Omdømme 7
Badge +9

Ur tryk på 0.

For at finde afsnit i arkivet kan man prøve med Menu > Søg. Søgefunktionen virker dog elendigt, skriver man flere ord, findes det hvis blot et af ordene findes. Man kan ikke vælge at alle ord skal findes, eller at den nøjagtige tekststreng skal findes.

Man kan også prøve med Menu > Kanaler, hvis man kender kanalen. Derefter må man lede manuelt.

Omdømme 3
Badge

Jeg syntes også den nye opdatering er mildest talt elendig.

Den er slet ikke så intuitiv som den gamle.

Min boks er nu komplet ubruelig til at optage og se optaget tv på, den hakker, lyden forsvinder, den fryser, ja hamrende irriterende!!. Den nye software kan tydeligtvis ikke køre på den gamle hardware…

Jeg er nu begyndt seriøst at overvje og opsige mit tv, og kun bruge streaming!!

Omdømme 2
Badge

Tak for svar. Det er godt nok en dårlig opdatering og.nescærlog måde at komme frem til programmerne på. Og ja min hakker også når en udsendelse kører. 

Omdømme 6
Badge +8

Hej 

Hvis I oplever at det hakker når I afspiller, så skal det muligvis fejlmeldes. 

@Torbens71; er det korrekt forstået at du kun oplever de beskrevne problemer på optagelser? Altså at live-tv fungerer uden hakken og manglende lyd? 

@Forumbruger976; Er det på live-tv eller optagelser (eller begge) at du oplever at det hakker? 

Omdømme 3
Badge

Hej Louise.

Ja, det er kun på optagelser den hakker, men er generelt blevet voldsomt langsom til alt.

 

Mvh Torben

Omdømme 6
Badge +8

Okay - har du testet om en genstart af boksen (via afbryderen bagpå) evt. afhjælper problemet midlertidigt? 

Omdømme 3
Badge

Hej Louise.

Ja, jeg har taget strømmen fra boksen i længere tid, prøvet igen flere gange, men samme resultat.

Og den er stadig irriterende langsom til ALT.

Omdømme 6
Badge +8

Okay - så må vi få det fejlmeldt. 

Jeg har sendt dig en privatbesked. 

Omdømme 2

Nyt firmware - okay. Fint fint. Nyt interface der er merkant dårligere end det gamle. Ikke godt nok. Jeg foreslår en ny opdatering, der ruller designet af interfacet tilbage. Det virkede og folk var glade. Kan læse en del forskellige beskeder her på Forum der alle pointerer det samme. Den nye opdatering er ikke god, og bør rettes ASAP

Omdømme 1

Brugervenligheden er forsvundet.

 

Før opdateringen styret jeg tv-boksen. Efter opdateringen er det tv-boksen som styrere mig. 

Omdømme 1
Badge

Er også træt af opdateringen.

 

Langsomme skift mellem kanaler og det tænder min OCD at program guiden ikke kommer med fornuftige ‘bjælker’ der passer med udsendelsens længde.

Bevares, hvis man trykker på venstre pilen efterfølgende ser det korrekt ud men hvorfor pokker starter den ikke bare op i det view til at begynde med ??

Vi er også kede af opdateringen i november og har ikke oplevet 1 eneste forbedring. Alle vores optagelser og favoritter ligger samlet i en pærevælling. Før var de opdelt i genrer; Film, Serier, Underholdning, Dokumentar. Hvor er den sortering nu?

Vi skal derfor bladre alle optagelser og favoritter igennem enkeltvis.


Når vi har optaget en serie så kan vi kun slette 1 optagelse af gangen hvor førhen kunne vi slette hele serien med et tryk på “Slet serie” hvor er den mulighed?

 

Og så var det jo bare drøn irriterende at alle vores optagelser og favoritter blev slettet. Vi oplever meget bøvl med lyd og billede ikke er synkroniseret, problemer med at spole tilbage funktionen lakker så vi må droppe at se udsendelse forfra. 
Jeg har lige optaget Harry Potter og går ned i menuen “kommer i TV” men den kan kun vise lige dette afsnit og ikke dem der ellers kommer på et senere tidspunkt

Omdømme 7
Badge +9

Alle Harry Potter er på HBO Max.

Omdømme 3
Badge

Hej @Forumbruger976 

Jeg er ked af at læse, at du ikke er tilfreds med boksens nye opdatering. 

Som udgangspunkt kan der ikke rulles tilbage - alle tv-bokse skal over på den nye firmware på sigt.


Hvad er du ked af omkring opdateringen? 😔

Tja til at starte med; Den er blevet EKSTREM langsom til ALT, jeg har lydudfald, nogle gange skifter den ikke kanal på tv, selvom infoboks skifter, boksen genstarter, optagelser stopper under afspilning, menuvisning ved kanalskift er dårlig, EPG er også meget dårligere end den gamle, flere gange passer tiden heller ikke:::

Tænker det må være et standardspørgsmål om hvad vi er kede af ved den nye software, det er jo tydeligt for enhver..

Jeg er helt enig i, at brugerfladeren er meget ringere efter senest softwareopdatering. Ud over mange af de fejl (eksempelvis kunne se kommende program), som er nævnt ovenfor, så oplever jeg også at “tilbageknappen” på fjernbetjeningen ikke virker. Så hvis man har set en optagelse eller streamet et program og vil tilbage til live tv, så hjælper det hverken at trykke på “huset” eller på tilbageknappen. Prøver man at trykke på kanalvælgeren, siger en boks i øverste højre hjørne, at man skal trykke på tilbageknappen - men den knap virker som sagt ikke. Den eneste løsning jeg har fundet er at slukke for tv’et, hvilket er skørt.

Omdømme 6
Badge +4

Jeg vil tilslutte mig koret af kritikere til den nye opdatering. Generelt langsom, ustabil når jeg ind imellem skifter program - fryser for derefter at genstarte boksen. Det er sket mange gange siden opdateringen og er ret irriterende!

Tit kommer der også meddelelser om, at tjekke antenne- eller hdmi stik pga. manglende signal. Hvilket ikke er korrekt, da der er signal på alle kanaler!

Er enig i de mange andre problemstillinger, som er nævnt her i denne tråd! Det er simpelthen en ommer! 😠

Mvh.

Omdømme 2

Kære youSee

HVORNÅR kommer der info om ændring - Tilbage til noget brugbart - af den brugerflade I rullede ud i 2023???

I skylder OS kunder at komme med noget INFO om hvornår det sker.

Her hos os er YS-4000 faktisk lagt lidt på is, selv den Gamle “Slamsung” box er mere brugbar end den “nye” YS-4000 - det er godt nok sørgeligt at indrømme.

Og I behøver ikke at skrive I er kede af at læse dette - bare se alt det folk klager over i tidligere opslag.

Omdømme 6
Badge +4

Nu er der gået 3 - snart 4 mdr. siden, den elendige opdatering kom på vores bokse!

Og der er stadig ikke gjort en disse, for at afhjælpe alle de problemstillinger, som mange brugere har skrevet om i en masse indlæg og kommentarer. 

-

Hos mig er er stadig voldsom pixelering ved kanalskift!

Enkelte kanaler hakkende el. manglende lyd i ny og næ.

Underlige system beskeder om manglende Hdmi stik eller internet. Selvom alting kører fint!

I nogle enkelte tilfælde så fryser og genstarter boksen ved kanalskift.

Stadig ingen mulighed for at skifte til lavt strømforbrug!

Og generelt langsom i alle henseender!   

-

Hvorfor hører i ikke, hvad det er jeres kunder ytrer og ønsker?

Eller er det en lille gruppe teknikkere, som enerådigt skal spolere oplevelsen hos jeres kunder?

Få nu fingeren ud og prøv, at gøre jeres kunder lidt gladere.

På forhånd tak og mvh.

Omdømme 2

Kære youSee

HVORNÅR kommer der info om ændring - Tilbage til noget brugbart - af den brugerflade I rullede ud i 2023???

I skylder OS kunder at komme med noget INFO om hvornår det sker.

Her hos os er YS-4000 faktisk lagt lidt på is, selv den Gamle “Slamsung” box er mere brugbar end den “nye” YS-4000 - det er godt nok sørgeligt at indrømme.

Og I behøver ikke at skrive I er kede af at læse dette - bare se alt det folk klager over i tidligere opslag.

Vi venter stadig. . . . .

Her den anden aften måtte vi genstarte YS-4000 boxen 3 gange, før den kunne vise noget arkivmateriale

SUK. . . .

Besvar