Svar

Sikkerhedspakken


Badge
  • Udforsker
  • 20 kommentarer

Jeg får flere gange om dagen, i snart 3 uger, besked om at der er noget snavs på, og så genstarter jeg  min PC - og får måske en time senere samme besked. Jeg har genstartet hver gang. Hvad ??

icon

Bedste svar af Kasper 15 January 2024, 12:43

Se original

37 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Det hjælper ikke at genstarte, er der en inficering af virus eller malware, så skal det jo fjernes.

Badge

Tak for hurtigt svar. Så skal jeg se om jeg kan finde noget af det du skriver om.
Jeg ved ikke ret meget om EDB (79 år og ikke haft noget om det i skolen)

Omdømme 7
Badge +9

Der skulle gerne  når der scannes og der er fundet virus/malware komme en besked om det, og en mulighed for at fjerne det.

Ja jeg har også sikkerhedspakken og den scanner automatisk hver dag, men jeg har ikke haft nogen beskeder endnu om inficering, kun enkelte advarsler om skadelige sider, som jo så selvfølgelig blev lukket med det samme, og en efterfølgende manuel scanning fandt ikke noget skadeligt. Har brugt pakken i 3 år.

Badge

Hej igen - der bliver ved med at komme en lille menu hvor der står: Restart required. Og nedenuder to knapper med RESTART eller REMIND ME 5 MIN..
Ingen beskeder om hvad der er fundet - så kan jeg jo ikke slette skramlet.
Skal jeg bare ignorere disse små menuer ??

Omdømme 7
Badge +9

Genstart, scan så manuelt, finder den så noget.? Hvis der ikke noget at finde, så vil det se sådan ud.

 

Badge

Så prøvede jeg at scanne manuelt og fik følgende svar:

 

Det næste der så skete er, at advarselsmenuen dukkede op igen. Hvad nu?

Omdømme 7
Badge +9

Som tidligere skrevet, så har jeg ikke været ude for andet end  nogle advarsler om skadelige sider, ingen inficeringer, om det så skyldes at Chrome OS ikke er så modtagelig for det som de mere udbredte (Win, Mac OS) er vides ikke.

Badge

OK tak for indlæg - så sletter jeg bare efterhånden som det dukker op. GODT NYTÅR

Omdømme 6
Badge +8

OK tak for indlæg - så sletter jeg bare efterhånden som det dukker op. GODT NYTÅR

Det er altid en god ting, at scanne med en anden scanner end den der er.

Denne kan bruges til at scanne dit system.

 

Badge

PeterA4: Så har jeg prøvet den du anbefaler - den fandt heller ikke noget.

Omdømme 6
Badge +8

Hej Ling 

Kan du prøve at tage et billede af den besked du får frem, næste gang den kommer - og så vedhæfte det her? 

Gerne et billede hvor vi kan se hele beskeden. 

Når der står RESTART i beskeden plejer det at betyde at der er installeret ny eller opdateret software, men at PC’en skal genstarte før den ny software kan anvendes. Hvad sker der hvis der klikkes på RESTART i den menu, der popper op?

Bemærk at restart, d.v.s. genstart, ikke er det samme som at slukke og tænde for PC’en. Man skal enten klikke på START i nederste venstre hjørne, og derefter på TÆND/SLUK  og der efter på GENSTART. Eller også skal man klikke på RESTART eller GENSTART hvis det er noget der kan vælges i en menu, der popper op.

Hvis der er genstartet på den måde, og beskeden om RESTART dukker op igen må der være noget, der er gået galt. Er Windows helt opdateret via Windows Update (hvor man også skal genstarte hvis ikke PC’en gør det af sig selv på et tidspunkt, hvor den ikke bruges).

Badge

Ligegyldigt hvad jeg gør, så kommer denne her igen og igen. Hvad gør jeg forkert?

 

Omdømme 6
Badge +8

@Ling hvad står der under More details 

Måske kan det være nødvendigt at afinstallere sikkerhedspakken og lave en frisk installation.

Omdømme 7
Badge +9

Det ser ud til at den ikke er aktiv længere, der står jo tydeligt. Protection Off. Mange skulle opdateres før 31.December for stadig at være aktiv.

Omdømme 6
Badge +8

Det ser ud til at den ikke er aktiv længere, der står jo tydeligt. Protection Off. Mange skulle opdateres før 31.December for stadig at være aktiv.

Den siger jo ikke at den er udløbet og beder om en licens nøgle som i den her tråd..

opdatering af sikkerhedspakken inden 31. december 2023. | YouSee Communit

Badge

Jeg var lige inde for at afinstallere pakken og fik besked om, at var opdateret -så skannede jeg systemet og fik følgende - 

Er det hele så ikke OK nu?




 

Omdømme 6
Badge +8

Det ser fint ud, har du reinstalleret sikkerhedspakken på computeren..

Badge

Det ved jeg faktisk ikke (79 årig nystartet amatør).
Var inde listen over apps og klikke her - og så fik jeg den rapport som jeg viste ovenfor.
 

 

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Ling 

Jeg vil også foreslå at af- og geninstallere sikkerhedspakken, som @PeterA4 har nævnt tidligere. 

Her er links til afinstallering samt geninstallering. 

Omdømme 7
Badge +9

@Kasper

Kommer der en ny version af sikkerhedspakken, den nuværende er ikke længere kompatibel med min Chromebook, så der er ingen beskyttelse.

Omdømme 6
Badge +8

@Kasper

Kommer der en ny version af sikkerhedspakken, den nuværende er ikke længere kompatibel med min Chromebook, så der er ingen beskyttelse.

Måske skal du bare afinstallere pakken og installere igen fra Mit youSee

Omdømme 7
Badge +9

Den er ikke længere i Play Butik, og kan derfor ikke installeres igen.

Omdømme 6
Badge +8

Den er ikke længere i Play Butik, og kan derfor ikke installeres igen.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.fsecure.ms.yousee
 

Omdømme 7
Badge +9

Som skrevet fungerer ikke længere med enheden.

 

Besvar