Svar

betaling med da kort automatisk


Badge

Hej

jeg har måtte spærre mit dankort og har bestilt et nyt. Lige nu har jeg ikke oplysninger på det nye og kan derfor ikke skifte der på min side. Jeg er dig bange for at mine regninger ikke bliver betalt til tiden, da det automatisk selv trækker… men nu hvor kortet er spærret er det jo ikke muligt, med mindre der er på kontonummeret det var tilkoblet dankortet, i trækker på og ikke selve da kortet. Derfor vil jeg spørge om, det er fra dankortet eller fra den konto da kortet er/var tilkoblet at i trække beløbet til regningerne fra? 

icon

Bedste svar af Louise 11 August 2023, 13:05

Se original

2 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Det er jo ud fra de givne kortoplysninger der trækkes penge på. Det er jo ikke kontonummer der oplyses, men kortnummer, udløb, CVC og type (Master, Visa eller hvad det er), så hvis man f.eks glemmer at opdatere et kort grundet udløb, så kan der ikke trækkes noget. Det samme gør sig så ligeledes gældende når man som i dit tilfælde skal have et nyt kort.

Med andre ord, det er kortoplysningerne der bruges til træk på den konto som er tilknyttet det pågældende kort. Spærret kort eller udløbet kort, så kan der ikke trækkes noget.

Omdømme 6
Badge +8

Hej @Susbil 

Som Radiomanden skriver, så er det kortets oplysninger der er gemt - og altså ikke selve kontoen. 

Såfremt du har en regning der skal betales inden du får det nye kort, så kan du lave en bankoverførsel på det pågældende beløb. 

Du kan overføre pengene til
Reg-nr.: 3100
Kontonummer: 5009200

Det er vigtigt at du skriver dit YouSee kontonummer i tekst-fejlet når overførslen laves. 

Besvar