Gigabredbånd, TV i flere rum og meget mere!



Vis første besked

97 Kommentarer

Omdømme 1
Og nu er der en anden der har skrevet noget andet det er sgu godt at i kan finde ud af det og nu ved man da bestemt slet ikke hvad man skal tro på!

"Hej Peter

Der har været en mindre misforståelse her, det beklager jeg mange gange!

Såfremt enheden kan trække hastigheden, vil man kunne få omkring 960Mbit ned på en enkelt enhed - hvis man derimod tilslutter 2 til modemmet, vil de så trække 500mbit hver 🙂

Mathias"
Fantastisk. Deres formulering i den tekst overlader jo også en del til fantasien. Nok derfor, de selv er forvirrede.
Omdømme 1
Nu har de også lovet at jeg skulle kunne trække hele forbindelsen igennem et enkelt kabel så må jeg vente til den 29 og se!

"Hej igen

Der skal blot et enkelt kabel til - ikke to 🙂

Det er hvis eksempelvis netværkskortet på din computer ikke kan trække 1000mbit, og du så alligevel vil se om hastigheden er i orden - så kan du kable 2 enheder på, som så burde trække 500mbit hver.

Mathias"
Omdømme 5
Badge +2
Hej!

Jeg beklager forvirringen - vi har desværre forklaret det på en måde i første omgang, som godt kunne misforstås. Som I har fundet ud af, vil man kunne komme meget tæt på den ene gigabit, hvis man tilslutter en enkelt enhed - ellers kan 2 enheder hver især trække 500 mbit på samme tid.

Hvis I har flere spørgsmål, er I meget velkommen til fortsat at skrive det her.

Stefan, YouSee Forum Team
4real1337, i mellemtiden kan du da vise os modemmets signalværdier. Og igen når du er blevet opgraderet 🙂
Omdømme 1
Logan, hvordan gør jeg det? 🙂 er det noget du kan guide mig i.
Du logger på modemmet og finder et punkt, der hedder noget med "connection". Der er omlysninger omkring kanaler/signalstyrke/snr.

Ved DOCSIS 3.1 er kanalerne af typen OFDM.
Omdømme 1
Har lidt her.. hvordan ser det så ud? 🙂


Det ser ganske fint ud. 😃
Omdømme 1
Nu har jeg så lige fået en email om at Yousee har afsendt et nyt væg stik er det noget jeg selv skal skifte eller kan jeg få teknikeren til at gøre det som kommer den 29?

Eller rettere sagt han skrev:

"Til gengæld vil jeg gerne sende dig en ny fordeler til stikket i væggen - bare så vi er helt klar når der kommer endnu mere gang i forbindelsen. Det bli'r uden beregning"
Omdømme 5
Badge +2
Nu har jeg så lige fået en email om at Yousee har afsendt et nyt væg stik er det noget jeg selv skal skifte eller kan jeg få teknikeren til at gøre det som kommer den 29?

Eller rettere sagt han skrev:

"Til gengæld vil jeg gerne sende dig en ny fordeler til stikket i væggen - bare så vi er helt klar når der kommer endnu mere gang i forbindelsen. Det bli'r uden beregning"


Det lyder som et push-on stik, du bare skal sætte i vægstikket. Det skulle umiddelbart være ligetil :)

Stefan, YouSee Forum Team
Er der nogen der ved om Yousee snart er på vej med en hurtigere forbindelse på Fibernet.
Døjer virkelig med en 50/10 forbindelse 😞
Omdømme 7
Badge +9
Er der nogen der ved om Yousee snart er på vej med en hurtigere forbindelse på Fibernet.
Døjer virkelig med en 50/10 forbindelse :(


Hej Lillefyr1

Vi kan levere helt op til 1000/100 Mbit nu 🙂

Du kan få et overblik og skifte her:
https://yousee.dk/bredbaand.aspx
Er der nogen der ved om Yousee snart er på vej med en hurtigere forbindelse på Fibernet.
Døjer virkelig med en 50/10 forbindelse :(


Hej Lillefyr1

Vi kan levere helt op til 1000/100 Mbit nu 🙂

Du kan få et overblik og skifte her:
https://yousee.dk/bredbaand.aspx
Hej Kasper,

Mange tak for din info vedr. jeres muligheder for div. hastigheder.
Men desværre er jeg blevet lovet en hel del som slet ikke kan overholdes inde fra jer (Yousee)
Se venligt mit indlæg på trustpilot :(

Ikke særlig ærlige

Vi er flyttet i hus i Hvidovre og har fået fibernet installeret af Yousee, da vi fik af vide at det var en god forbindelse til at trække alt den data vi skulle bruge til at drive 5 tv, online gaming samt Playstation online.

Nu har vi så fået det installeret ( 50/10 mb ) og fik "lovet" at der nok skulle komme hurtigere fiber forbindelser omkring April/Maj. Men snakker så med en yousee medarbejder forleden og hun kommer så til at "afsløre" at det er deres udstyr på den central i området der faktisk ikke kan trække mere end den ubrugelige forbindelse som vi har. Den går nærmest ud bare vi tænder 3 tv på en gang, tør ikke ikke tænke på hvad der sker når vi er på plads i huset og streamer både til TV, Gaming , Playstation , mobiler mm !!!

Super dyr løsning vi blev lovet og som vi desværre sidder fast i nu i 6 md. da yousee ikke kunne hjælpe os mere eller godtgøre vores snarelige opsigelse.
Omdømme 7
Badge +9
Hej Lillefyr1

Prøv gerne at kontakte os igen for det virker mystisk at du ikke kan få mere en 50/10 når du nu har en fiberforbindelse. Vi kan som sagt levere meget mere.

Kasper
Omdømme 1
Okay, har så lige haft en tekniker ude som skiftede væg stikket.

Sådan ser min hastighed ud PT: http://beta.speedtest.net/result/6334655936.png

Dog bruger jeg ikke orginal internet stik fra yousee så har lige bestilt et nyt hos dem da det kan påvirke hastigheden en smule.

Og så skulle jeg modtage min 500 mbit upload indenfor de næste 48 timer af hvad yousee support siger.
Omdømme 1
Dog havde jeg håbet at min ping var blevet bedre på diverse speedtests.

Min ping der siger 7-9.

Hvor andre som har fiber siger den 2-3 ping max..

Og det er når vi har testet på den samme server.

http://beta.speedtest.net/result/6334873598.png feks..
Nå... Må vi se dine ofdm-kanaler? 🙂
Omdømme 1
Der 🙂 hvis du evt kan fortælle mig om der er nogen forskel


Forskellen er ofdm-kanalerne 25 og 26. Det er docsis 3.1. Du har dog ingen ofdm-kanaler i din upstream endnu.
Omdømme 1
og hvad betyder det? 😃 er det fordi jeg ikke har fået 500 mbit upload endnu?

Havde et originalt yousee kabel til at ligge men får sgu ikke den hastighed som skulle være minimum?

http://www.speedtest.net/result/6335157765.png

Jeg burde vel minimum have 950-1000 I download hvorfor får jeg så max det her?
Da vi alle havde internetforbindelser på max 50-100Mbit, var det fint med forskellige hastighedstest, men nu til dags kan der være problemer med serverne vi tester på.

Da der for nylig var testforsøg med gigabit, kunne jeg måle ca. 700Mbit på to servere via speedtest.net (husker ikke hvilke) - resten lå et godt stykke under.
Det var dog med det gamle modem, så jeg ved ikke nøjagtigt hvor grænsen for de to pågældende servere går.

Prøv at måle tidligt om morgenen.
Omdømme 1
har fejlmeldt det, det ringer mig op imorgen og laver nogle tests på routeren, han siger jeg burde ligge på minimum 900 og måske helt op til 1200 i download så nu må vi se.
Lan-porten i modemmet er en begrænsning i sig selv, når vi taler gigabit. Du kommer nok ikke meget højere end ~960 Mbit/s pr. port.

Mht. upstream... du kommer i hvert fald ikke op på 500 Mbit/s uden ofdm.

Besvar