Gigabredbånd, TV i flere rum og meget mere!



Vis første besked

97 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +1
Men der står jo, du skal have antennestikket udskiftet
Omdømme 1
Det står der ja, men det siger teknikeren jo at jeg ikke skal 😃 altså hvad faen skal jeg så lige gøre.. det er jo åbenbart komplet umuligt at få den forbindelse som skulle være salgbar allerede...
Omdømme 1
Hmm underligt, nu har jeg fået en email fra Yousee hvor der står følgende:

Ordrebekræftelse
Din ordre udføres
Du får besøg af vores tekniker den 29. maj 2017 mellem kl. 7.30 og 16.00. Vær opmærksom på,
at vi opkræver 495 kr., hvis teknikeren ikke træffer nogen på adressen. Hvis den aftalte dato
ikke passer dig, skal du kontakte os hurtigst muligt.
Afbrydelse af din forbindelse
Den dag, din ordre udføres, kan din installation være afbrudt, mens teknikeren arbejder på den.
Dit abonnement på bredbånd indeholder:
- Bredbånd 1000/100 Mbit/s
- Sikkerhedpakke med 3 licenser
- Mulighed for 5 mailadresser
- Trådløst modem
Hastighed på dit bredbånd
Hastigheden på dit bredbånd er garanteret 1000/100 Mbit/s fordelt på to porte. Det betyder, at
du får 1000 Mbit/s i download og 100 Mbit/s i upload.
Hastigheden fordeles på to porte til brug på to terminaler, hvor du får 500 Mbit/s i download på
hver terminal.


Det vil så sige at de rent faktisk skal sende en tekniker ud ser det ud til..
Hastigheden på dit bredbånd er garanteret 1000/100 Mbit/s fordelt på to porte. Det betyder, at du får 1000 Mbit/s i download og 100 Mbit/s i upload. Hastigheden fordeles på to porte til brug på to terminaler, hvor du får 500 Mbit/s i download på hver terminal.

Dvs. man kan ikke få en almindelig hastighedstest til at vise ~1000 Mbit/s? Yousee, uddyb gerne...
Omdømme 1
Ja det vil jeg også meget gerne vide, ellers er det jo slet ikke fristende at købe...

Så hvis det som Logan siger er sandt, så afmelder jeg det med det samme igen, for det er jo komplet latterligt så.
Jeg vil gå så langt som at kalde det at snyde på vægtskålen. Jeg håber, vi misforstår teksten.
Omdømme 1
Det håber jeg satme også håber på at stå op til et svar imorgen så jeg kan beslutte om jeg skal beholde det eller droppe det.
Omdømme 7
Badge +1
Vil det sige, man skal have 2 PC´ere på netværket samtidigt for at få gavn af 1000 MB ? Og hvis man kun er alene på netværket, så får man ikke glæde af 1000 MB ?
Omdømme 1
Nu har jeg lige snakket med yousee support.

Han siger at jeg vil få mellem 950-1200 mbit i download hastighed som også vil vises på hastigheds testerne.

Så det må virke som det skal, han lavede nemlig en test inde fra ham af hos mig.

Så det er ikke max 500 mbit den vil vise men omkring de 1000 mbit eller mere i følge ham.
Omdømme 7
Badge +1
Nu har jeg lige snakket med yousee support.

Han siger at jeg vil få mellem 950-1200 mbit i download hastighed som også vil vises på hastigheds testerne.

Så det må virke som det skal, han lavede nemlig en test inde fra ham af hos mig.

Så det er ikke max 500 mbit den vil vise men omkring de 1000 mbit eller mere i følge ham.


Den skulle være garanteret, så det må være minimum 1.000 MB
Men du får det først om 18 dage, når teknikeren har skiftet din stikdåse ud ?
Nu har jeg lige snakket med yousee support.

Han siger at jeg vil få mellem 950-1200 mbit i download hastighed som også vil vises på hastigheds testerne.

Så det må virke som det skal, han lavede nemlig en test inde fra ham af hos mig.

Så det er ikke max 500 mbit den vil vise men omkring de 1000 mbit eller mere i følge ham.

Et par ting... Der er noget overhead i forbindelse med gigabit-ethernet, så man vil aldrig kunne måle en hel gigabit på en enkelt hastighedstest. Hvordan kan han måle gigabit hos dig, hvis du endnu ikke er koblet på docsis 3.1-nettet/kanalerne?

Til Yousee: I må gerne komme med en uddybende forklaring til den tekst.
Omdømme 1
Ja jeg ved det ikke det er sgu forvirrende men han sagde han testede hastigheden hos mig og at jeg fik mellem 950 til 1200 Mbit download hvordan det kan lade sig gøre aner jeg ikke men skulle først få hastigheden efter teknikeren har været ude
Omdømme 1
Yousee kunne man snart få et reelt svar her ang 1000/500 mbit der står i den mail jeg fik at det var 500 Mbit på 2 terminaler/porte men jeg vil være sikker på at jeg rent faktisk får 1000 Mbit igennem EN computer altså så den også viser 1000 Mbit på diverse hastigheds tests. Det kan simpelthen ikke passe at i ikke kan give er kvalificeret svar på det spørgsmål !
Omdømme 7
Badge +6
Yousee kunne man snart få et reelt svar her ang 1000/500 mbit der står i den mail jeg fik at det var 500 Mbit på 2 terminaler/porte men jeg vil være sikker på at jeg rent faktisk får 1000 Mbit igennem EN computer altså så den også viser 1000 Mbit på diverse hastigheds tests. Det kan simpelthen ikke passe at i ikke kan give er kvalificeret svar på det spørgsmål !
Ønsker du et konkret svar fra YouSee skal du jo ikke gå ind på et bruger til bruger forum.
Du kan gå ind på YouSee på facebook eller ringe på 7070 4040.
Ønsker du et konkret svar fra YouSee skal du jo ikke gå ind på et bruger til bruger forum.

Har du spørgsmål eller er du i tvivl, så skriv en kommentar! :)

🙂
Omdømme 1
Hehe nu har jeg skam prøvet både at ringe til yousee support samt kontakte dem på facebook, og har stadig ikke fået noget konkrekt svar, derfor må nogen her jo kunne give mig et ordenligt svar!
Omdømme 7
Badge +9
Der er ikke nødvendigvis nogen brugere her på forummet der ved noget om det, spørgsmålet må være et der skal stilles til You See's tekniske support.
Omdømme 1
Jo, men som sagt har jeg allerede prøvet at stille spørgsmålet der, men også på deres facebook, og har stadig ikke fået noget konkret svar det kan da ikke passe..
Omdømme 7
Badge +9
Har set der er skrevet på FB, men der vil jo gå lidt tid inden der kommer et svar, mit bud er at der henvises til teknisk afdeling.
Omdømme 1
ja dem har jeg også prøvet at kontakte men der får jeg også bare en eller anden ung en som ikke rigtigt ved hvad han snakker om...

Derfor håber jeg at der er nogle højtstående her på forum som kan bringe sagen videre og give mig et ordenligt svar gider nemlig ikke at snydes..
Omdømme 7
Badge +9
Det er ikke givet at der sker mere i sagen her på forummet.
Omdømme 1
Så må jeg jo bare se når det kommer, men lever det ikke op til hvad jeg har fået at vide så må jeg jo klage til forbruger nævnet for tages I røven gider jeg hvertfald ikke 🙂
Omdømme 7
Badge +9
Så så små slag, det er jo ikke igang endnu, så hvorfor tage det på på forskud.
Omdømme 1
fordi jeg kun har 14 dages fortrydelses ret og nu er der gået 4-5 dage derfor ..
Omdømme 1
Nu får jeg lige pludselig noget helt andet at vide fra Yousee på Facebook det er ikke det jeg har fået at vide alle de gange jeg har ringet ind og hvis det er rigtigt vil jeg ikke have forbindelsen da det jo så er en kæmpe scam !!!

"Hej Peter

Jeg har nu fået svar fra rette afdeling.

Grunden til at jeg ikke kunne give dig et svar med det skyldes, at vi jeg pludselig fik to forskellige ting at vide, og derfor skulle jeg lige dobbelttjekke sagen.

Det er sådan, at når du bestiller 1 Gbit bredbånd, så får du i alt 1 Gbit bredbånd ind i husstanden. Du kan dog max trække 500 Mbit pr enhed, men du kan have to enheder på samme tid, hvor begge enheder vil trække 500 Mbit, og derfor er det samlet 1 Gbit.

Jeppe"

Besvar