Gigabredbånd hos YouSee



Vis første besked

119 Kommentarer

Kunne ikke være mere enig det virker som om at vi ikke er med i deres system mere, du ser ikke noget der har med dsl kunder at gøre på deres hjemmeside, vi har kun den ene mulighed her desværre, vi betaler også en god pris for tv/net, ser bare ikke ud til at de gør noget ved Højer hastighed på dsl de satser på deres egen forbindelser og ny boks hvor der snart kommer en 4k boks
Tror jeg læste sidste år fra. youSee nyhederne omkring hvor chefen talte om hurtigere hastigheder for DSL kunderne ville også for hurtigere. hastigheder op til 100 download. desværre. tror jeg ikke det bliver til noget jeg har 12,7 download og gætter på prisen er dyre som med 5 - 10 mere som fiber bliver et gæt.. ville være til freds med 50 download. tænker der er vel stædig en stor gruppe DSL Kunder vel ca 250,000 efter TDC og youSee blev slået sammen.. bliver et gæt..
nej tror de langsomt slagter dsl vi har 50/10 i Munkebo
Omdømme 7
Badge +2
nej tror de langsomt slagter dsl vi har 50/10 i Munkebo

Gør de nok også med deres fiber. I hvert fald fik vores grundejer forening et kæmpe nej fra Yousee, da de i 2017 spurgte dem om mugligheden for at få lagt fiber ud i vores boligområde her i Odense.
Så det ender nok med på et eller andet tidspunkt at både DSL og Fiber bliver lagt i graven hos dem, hvor de kan bruge den dårlige undskyldning at det sker grundet
"ringe interesse".

Men deres coax vogn får de mig ikke til at hoppe på, hvilket åbenbart er det som de er ude på med beboerne i området med de fornylig lokke tilbud de gav vores antenneforening med gratis opdateringer af hardware osv. hvis de underskrev en ny bindende kontrakt.
Jeg er den der er smuttet fra Yousee, hvis at vores grundejer forening melder her i 2018 at der er fundet en anden til leveringen af billig fiber, for en af dem der gav os et tilbud i 2017 tilbyder gratis etablering og en 1000/1000 forbindelse for sølle 239kr om måneden, hvilket er Odenseanske Kviknet, så det er jo så lokalt som det bare kan være.
Det kan jeg godt forstå før vi flyttede her til for 2år siden havde vi fiber 100/100 dejligt men yousee har ikke coax i jorden her så har kun dsl eller lokal net hvilket der er problemer med så må se hvad tiden bringer
Mvh Kim
Nu hvor i har opgraderet nettet på Ranunkelvænget 5250 odense Hvorfor kan man så ikke vælge 1gbit internet , når man nu ikke kan vælge den hastighed hvad skal vi så med det vi har fået . ????
mvh klaus
Omdømme 7
Badge +9
Der skal jo opgraderes før der kan fås noget bedre, når nu det er gjort, så kan vil der sikkert ikke gå lang tid inden der kan leveres, her fra brugerforummet kan der svares på det, der må ske henvendelse til You See.
Omdømme 5
Badge +4
Nu har jeg fået mail om at jeg kan få 1000Mbit, men når jeg logger på Mit Yousee, kan jeg kun vælge 300 Mbit. I linket i mailen kan jeg kun bestille en telefonsamtale. Hvorfor skal man gennem en telefonsamtale?
Omdømme 7
Badge +2
Nu har jeg fået mail om at jeg kan få 1000Mbit, men når jeg logger på Mit Yousee, kan jeg kun vælge 300 Mbit. I linket i mailen kan jeg kun bestille en telefonsamtale. Hvorfor skal man gennem en telefonsamtale?

Sådan en mail fik jeg også for en 2 ugers tid siden, men nærlæsning i den afslørede også at de var ved at udbygge det i mit område så jeg snart kunne få det hvis jeg havde lyst, hvilket jeg dog bestemt ikke har.

Skal man tro DR's Kontant der flere gange har sat fokus på Yousee's rod og talt med tidligere medarbejdere der har tjent supporten og kundeservice, så går de samtaler egentlig mest kun ud på at forsøge på prakke folk flere services på, end egentlig at yde support på det som kunderne ringer til dem om.
Så det er mest for at forsøge på at sælge folk noget ekstra at de så gerne vil have at folk skal ringe til dem, end i stedet for bare at give folk lov til at vælge selv via Mit Yousee, hvilket de just ikke vil tjene noget videre på.
Omdømme 5
Badge +4
Indholdet i mailen er følgende:

Nu er arbejdet slut!
Vi har arbejdet på en endnu bedre forbindelse til dig. Og nu er arbejdet slut. Det fejrer vi naturligvis med et tilbud, der næsten er for godt til at være sandt. Se selv her:

Få fremtidens forbindelse
1000/100 Mbit
699 kr./md.
Mindstepris 4.194 kr.
Med i tilbuddet får du:
Oprettelse og levering til 0 kr.
Installationstekniker til 0 kr.
YouSee Sikkerhedspakke til 0 kr., så du kan være tryg på internettet.

Jeg har så talt med Yousee, og jeg kan ikke få mere end 300 Mbit, så det er en noget misvisende mail
Omdømme 7
Badge +2
Hamper pris for en 1000/100 forbindelse. Det er skutte noget jeg vil kalde for et tilbud når man undersøger markedet og udviklingen inde for rene fiber internet forbindelser, hvor der findes områder i Danmark, hvor der kan tilbydes en 1000/1000 for mellem 300 og 400 kroner om måneden.
Omdømme 5
Badge +4
Hamper pris for en 1000/100 forbindelse. Det er skutte noget jeg vil kalde for et tilbud når man undersøger markedet og udviklingen inde for rene fiber internet forbindelser, hvor der findes områder i Danmark, hvor der kan tilbydes en 1000/1000 for mellem 300 og 400 kroner om måneden.
Jeg ville hellere end gerne have fiber. Men det bliver næppe en mulighed i en lejelejlighed i København i overskuelig fremtid.
Omdømme 7
Badge +2
Jeg ville hellere end gerne have fiber. Men det bliver næppe en mulighed i en lejelejlighed i København i overskuelig fremtid.

Man skal aldrig sige aldrig, specielt nu da TDC/Yousee bliver solgt i næste måned.
De nye ejere, som er 3 af de største danske pensionskasser og den her udenlandske investeringsfond, sagde allerede for et par måneder siden i en pressemeddelelse at hvis handlen blev en realitet, så ville der blive pumpet en masse penge i firmaet og der ville blive fokuseret på at få fiberen langt mere udbredt.

Godt nok ikke TDC/Yousee, men her de kommende 2 måneder skal vi tage stilling til fiber i vores boligområde fra Energi Fyn, men jeg tror at det falder til jorden med et brag, fordi at bestyrelsen i grundejerforening vil prøve på at tørre hele regningen af på beboerne for det og der er et krav om at mindst 50% af husstandene skal tilmelde sig det fiber.
Så sindssygt dårlige odds lige fra starten, men det er typisk med de inkompetente bestyrelses medlemmer der er i grundejerforeningen.

Jeg har i hvert fald allerede bestemt mig for at sige nej tak til det fiber under de præmisser, for at hænge på en så dyr regning har vi skutte råd til her i huset.
De nye ejere, som er 3 af de største danske pensionskasser og den her udenlandske investeringsfond, sagde allerede for et par måneder siden i en pressemeddelelse at hvis handlen blev en realitet, så ville der blive pumpet en masse penge i firmaet og der ville blive fokuseret på at få fiberen langt mere udbredt.

TDC har lige brugt en mindre formue på at ombygge kabelnettet. De kan udbygge nettet endnu mere i fremtiden og tilbyde endnu højere hastigheder, så det får nok lov til at leve længe endnu. Fiberen kommer til dem, der ikke har coax. 🙂
Omdømme 3
Indholdet i mailen er følgende:

Nu er arbejdet slut!
Vi har arbejdet på en endnu bedre forbindelse til dig. Og nu er arbejdet slut. Det fejrer vi naturligvis med et tilbud, der næsten er for godt til at være sandt. Se selv her:

Få fremtidens forbindelse
1000/100 Mbit
699 kr./md.
Mindstepris 4.194 kr.
Med i tilbuddet får du:
Oprettelse og levering til 0 kr.
Installationstekniker til 0 kr.
YouSee Sikkerhedspakke til 0 kr., så du kan være tryg på internettet.

Jeg har så talt med Yousee, og jeg kan ikke få mere end 300 Mbit, så det er en noget misvisende mail


Jeg har modtaget samme email og står i samme situation som dig. Det er simpelthen ikke godt nok. Prisen må også siges at være markant højere end hvad jeg havde forventet, så jeg tror jeg springer over i denne omgang alligevel.

Jeg håber inderligt det snart bliver muligt at få hurtigere upload-hastigheder. 700,- om måneden for 100 Mbit upload er ikke fair.
Omdømme 5
Badge +4

Jeg håber inderligt det snart bliver muligt at få hurtigere upload-hastigheder. 700,- om måneden for 100 Mbit upload er ikke fair.


Når omlægningen til DOCSIS 3.1 så engang er på plads burde man ifølge det oplyste kunne købe ekstra upload til den hastighed, man har i forvejen.
Hvis man har en 300 Mbit forbindelse, skulle man kunne øge sin upload fra 60 Mbit til 300 Mbit for 50 kr ekstra om måneden.
Omdømme 3
Når omlægningen til DOCSIS 3.1 så engang er på plads burde man ifølge det oplyste kunne købe ekstra upload til den hastighed, man har i forvejen.
Hvis man har en 300 Mbit forbindelse, skulle man kunne øge sin upload fra 60 Mbit til 300 Mbit for 50 kr ekstra om måneden.


Det ville være en mere fair løsning. Forhåbentligt bliver det muligt indenfor nærmeste fremtid.
Omdømme 5
Badge +4
Er der nogen, der ved hvor lang tid der går fra Yousees lange afbrydelse af signalet for opgradering af forsyningsnettet, til man rent faktisk får DOCSIS 3.1? En gang i foråret blev der tilsyneladende lagt fiber ind i ejendommen, og der er også arbejdet med Yousees anlæg i ejendommen, så det er formodentlig ikke det vi venter på.
Omdømme 3
Er der nogen, der ved hvor lang tid der går fra Yousees lange afbrydelse af signalet for opgradering af forsyningsnettet, til man rent faktisk får DOCSIS 3.1? En gang i foråret blev der tilsyneladende lagt fiber ind i ejendommen, og der er også arbejdet med Yousees anlæg i ejendommen, så det er formodentlig ikke det vi venter på.

Det har jeg også undret mig over. På trods af centralopgraderinger og de efterhånden adskillige emails og breve jeg har modtaget fra YouSee, hvori der står at jeg nu kan få "fremtidens forbindelse", så er det stadig ikke muligt at bestille mere end 300/60 Mbit.
Omdømme 7
Badge +2
Vi er også skrub hamrende forvirret her, fordi for flere måneder siden var YouSee i vores område og pille ved deres udstyr, som var en opgradering til hurtigere internet via deres coax, hvilket også medførte at vi fik et meget mere stabilt signal på alle TV kanaler der benytter QAM256.

Her Fredag lå der så et brev fra YouSee i vores postkasse, om at de skal hen og pille ved deres udstyr (igen), for at opgradere udstyret til gigabredbånd.
Jeg troede fanme det netop var det som de gjorde for flere måneder siden, så hvad pokker var det så at de opgraderede til sidste gang med deres coax udstyr, som skulle give hurtigere hastigheder via deres coax og hvad skulle det brev om 1000 Mbit der også kom dengang så gøre godt for???

Sig mig, har de overhovedet styr på hvor de allerede har været og opgradere deres udstyr til hurtigere forbindelser via deres coax?
Det virker skutte sådan med det brev der var blevet smidt i vores postkasse i Fredags.
De skal opgradere to ting: Centralen/den optiske node og signalvejen ud i coax-nettet. Hvis de i første omgang kun opgradede den optiske node, så vender de tilbage senere. Det kan være det.

Ved du om de var rundt og skifte forstærkere etc. i første omgang?
Omdømme 5
Badge +4
Her er der indtil videre opgraderet følgende: Central. Der er i hvert fald ændret et eller andet efter 19 timers afbrydelse af signalet. Pingtiderne er steget efter dette arbejde med omkring 6 ms, som mange herinde har rapporteret om ved overgang til DOCSIS 3.1.
Der er i foråret lagt et nyt optisk kabel ind i ejendommen. Ligeledes har der været arbejdet i en af TDC’s bokse i opgangen, og en anden er blevet fjernet.
Sidste år blev antennestikdåserne skiftet, og routeren skiftet til Sagemcom 3890. Alt sammen på Yousees initiativ.
Hvor står de omtalte forstærkere?
Forstærkerne befinder sig rundt om i gadeskabene, mellem node og kunderne. I gadeskabene er der også signalfordelere, som alle skal skiftes.

De blev færdige med vores område på lidt over to timer, da kun den optiske node blev skiftet.
Omdømme 7
Badge +2
De skal opgradere to ting: Centralen/den optiske node og signalvejen ud i coax-nettet. Hvis de i første omgang kun opgradede den optiske node, så vender de tilbage senere. Det kan være det.

Ved du om de var rundt og skifte forstærkere etc. i første omgang?


Ved det ikke, for det var også bare et meget kort formuleret brev dengang, lige som det der kom i Fredags om opdatering af deres udstyr.
Nogle dengang havde bare set en bil fra Dansk Kabel TV i boligområdet, som er dem der vedligeholder vores antenne udstyr.
Omdømme 7
Badge +9
Både YouSee og Hiper siger, at vi kan få gigabit coax lokalt, så mon der ikke er noget om snakken. Vi har dog brug for noget symmetrisk og YouSee 300/300 og 500/500 bliver noget dyrt. Vi stemmer derfor lige nu om noget fremmed fiber bredbånd 200/200 til 200 kr. om måneden.

Besvar