Gigabredbånd hos YouSee



Vis første besked

119 Kommentarer

I de seneste uger har vi flere steder i landet rullet det såkaldte "Gigabredbånd" ud til flere byer.

Gigabredbånd er en hastighed på hele 1.000 Mbit/s, og vi er de første i verdenen som ombygger hele vores net til Gigabredbånd med Docsis 3.1-teknologien, som er både hurtigere og mere driftsikker end den tidligere teknologi.

Udrulningen vil ske løbende frem til udgangen af 2017, hvor vi forventer at kunne levere hastigheden til YouSee-kunder på coax-nettet. Når vi udruller i din by sender vi dig et brev, så du ved hvornår hastigheden bliver tilgængelig for dig.

Vi har samlet en række spørgsmål og svar, som forhåbentlig kan hjælpe dig - ellers skriv en kommentar nedenunder :)

Hvad er Gigabredbånd?

Gigabredbånd er superhurtigt bredbånd med hastigheder op til 1 Gbit/s. Kunderne vil opleve en markant forbedret stabilitet. I forbindelse med opgraderingen indbygges nye overvågningsalarmer, der gør det muligt at fejlrette før kunden opdager det.

Hvad skal jeg bruge så høje hastigheder til?

Den høje hastighed skal bruges i hjemmet særligt med mange brugere på bredbånd og hos mindre erhvervsdrivende. Som kunde vil man kunne mærke forskel ved download af større filer, samt opleve en mere stabil bredbåndsforbindelse på Wifi.

Kan jeg købe 1 Gbit nu som produkt – og hvad koster det?

Nej lige nu er det kun en teknologisk udrulning. Der kommer en produktlancering senere – forventet i efteråret 2016. Til den tid kender vi også de specifikke priser.

Kan man allerede nu skrive sig op til produktet så man kan bestille det den dag det bliver tilgængeligt?

Nej ikke på nuværende tidspunkt da vi stadig er i pilotfasen, men vi informere pr. brev, når vi lancerer det i dit område.

Får alle kunderne adgang til 1Gbit?

Det er kun kunder på YouSees coaxnet der kan få adgang til 1 Gbit.

Skal du skifte udstyr for at få Gigabredbånd?

Ja for at få mest muligt ud af den høje hastighed.

/Nikolaj



Jeg prøver at opdrive info omkring, hvornår der bliver/er blevet opgraderet til Gigabredbånd i Vallensbæk. Der står et sted specifieceret hvilke byer, der i bestemte uger får opgraderet til gigabredbånd, men den er gået i stå med uge 50/2016.

På min adresse kan jeg lige nu kun vælge op til 300/60, og der kommer intet frem vedr gigabredbånd. Vi skriver snart juli 17, og der er jo heller ingen priser på docsis 3.1-routere.

Med venlig hilsen
Omdømme 6
Badge +6
Hej crstnblm,

Det bliver en smule ukonkret, men vi forventer at komme forbi Vallensbæk i efteråret. Når vi opgraderer i dit område vil du naturligvis få besked, så du er helt opdateret på hvor langt vi er :)

I forhold til router, så leverer vi en Docsis 3.1 router til dig, hvis du vælger at bestille Gigabredbånd.

Du kan se priser, information mm. på vores bredbåndsoversigt - bemærk dog, at hvis du er logget ind, vil den vise dig de hastigheder du har tilgængelig, så hvis du logger ud bør det blive vist :)

Vh
Nikolaj
Omdømme 5
Badge +4
Hvordan går det med opgraderingen?
Jeg blev kontaktet i juni af Yousee, at Yousee gerne ville skifte antennedåse hos mig, da det fra uge 31 eller 32 ville være muligt at bestille Gigabit hastigheder i mit område. Men jeg kan stadig ikke få højere hastighed end 300Mbit.

Ligeledes kender kan ingen af dem jeg lige kender med Yousee kabeltv få Gigabit hastighed.
Omdømme 3
Er der nogen tidshorisont for hvornår det bliver muligt at bestille Gigabredbånd på Amager (mere specifikt omkring Amagerbro/Lergravsparken)?
Omdømme 5
Badge +4
Er der nogen tidshorisont for hvornår det bliver muligt at bestille Gigabredbånd på Amager (mere specifikt omkring Amagerbro/Lergravsparken)?
Jeg bor i det område og fik at vide, at det kunne man fra uge 31 eller 32. Og det kom jo ikke til at passe.
Omdømme 3
Jeg bor i det område og fik at vide, at det kunne man fra uge 31 eller 32. Og det kom jo ikke til at passe.

Tak for info. Forhåbentlig kan de give os en opdatering.
Omdømme 6
Badge +6
Hej Lansky og Sigvard,

Vi har faktisk allerede "swappet" rigtig meget af Amagerbro, og i løbet af de næste uger har vi planer om at swappe flere sites derude.

Der er dog visse dele på Amagerbro, hvor vi fortsat ikke har en konkret dato ift. swap.

Så, som I nok kan læse så var det et meget ukonkret svar - i er dog velkomne til at skrive jeres adresse til mig i en privatbesked, så skal jeg tjekke det op på den specifikke andresse :)

Vh
Nikolaj
Omdømme 5
Badge +4
Hej Lansky og Sigvard,

Så, som I nok kan læse så var det et meget ukonkret svar - i er dog velkomne til at skrive jeres adresse til mig i en privatbesked, så skal jeg tjekke det op på den specifikke andresse :)

Vh
Nikolaj


Det kunne jeg godt tænke mig at vide. Men hvordan sender man så lige en privatbesked her?
Omdømme 7
Badge +9
Uhyre nemt, der trykkes på den pågældendes persons Avartar. Nikolaj i dette tilfælde.
Omdømme 3

Så, som I nok kan læse så var det et meget ukonkret svar - i er dog velkomne til at skrive jeres adresse til mig i en privatbesked, så skal jeg tjekke det op på den specifikke andresse :)


Tak for svar. Jeg har sendt dig en PM.
Omdømme 5
Badge +4
Hej Lansky og Sigvard,

Vi har faktisk allerede "swappet" rigtig meget af Amagerbro, og i løbet af de næste uger har vi planer om at swappe flere sites derude.

Der er dog visse dele på Amagerbro, hvor vi fortsat ikke har en konkret dato ift. swap.

Så, som I nok kan læse så var det et meget ukonkret svar - i er dog velkomne til at skrive jeres adresse til mig i en privatbesked, så skal jeg tjekke det op på den specifikke andresse :)

Vh
Nikolaj


Tak for svaret.
Jeg har også sendt en pm
Omdømme 5
Badge +4

Jeg har også sendt en pm


Men jeg har endnu ikke modtaget noget svar...
Omdømme 3
Jeg har heller ikke fået svar endnu. 😞
Omdømme 1
Jeg valgte så efter 2-3 måneder at opsige det såkaldte "gigabredbånd."

har slet ikke haft fået de hastigheder jeg skulle have, har haft utallige tekniker besøg og nu er nok bare nok. Gad ikke mere bøvl.

Hvis jeg var heldig havde jeg 800 ned og 370 op hvor jeg skulle have 1000/500.

Pingen var også latterlig høj (håbede den blev mindre ala fibernet men næ nej samme ping som altid.)

Så nu venter jeg bare i stedet i håb om at der vil komme fibernet i mit område før eller siden.

Derudover er prisen også latterlig høj taget i betrægtning af hvad man kan få 1000/1000 fibernet til andre steder hvor hastigheden er som lovet! samt pingen meget mindre!
Omdømme 3
Badge +3
Hej @4real1337 @Nikolaj
Jeg synes også at 699,00 KR om måneden er lige i overkanten for en 1000/100 Mbit forbindelse via COAX nettet.
Hos Hiper A/S kan man få en 1000/1000 Mbit fiberforbindelse til 299,00 KR allerede en forskel på hele 400,00 KR. håber at YouSee / TDC Group vil sænke prisen på 1000/100 Mbit som på nuværende tidspunkt er 699,00 KR så den ligger på samme niveau som hos de andre internet udbydere som tilbyder den samme hastighed.
Omdømme 5
Badge +4


Men jeg har endnu ikke modtaget noget svar...


Så har jeg fået svar. Omlægningen er udsat på ubestemt tid
Omdømme 5
Badge +4
Jeg har fået et opdateret svar om hvornår omlægningen forventes. Og tak for det. Det bliver engang til foråret.
Vi var også sidst da 300MBit forbindelserne blev introduceret, så det ser ud til at de sidste forbliver de sidste.
Omdømme 3
Ja, jeg har modtaget samme udmelding. Der er vist ikke så meget andet at gøre, end at væbne sig med tålmodighed. I det mindste kan vi håbe på, at de har fået bugt med alle børnesygdommene før opgraderingen når hertil.
Badge
hvornår kan man få 500mbit i 8520 lystrup ?
Hej @4real1337 @Nikolaj
Jeg synes også at 699,00 KR om måneden er lige i overkanten for en 1000/100 Mbit forbindelse via COAX nettet. Hos Hiper A/S kan man få en 1000/1000 Mbit fiberforbindelse til 299,00 KR


Nu kan du så få det på coax også og til samme pris (299, når Yousees udrulning af Docsis 3.1 rammer dig, indtil da 300/50).

Forklaringen bag Yousees priser skal søges i økonomisk teori omkring monopolistisk konkurrence. Desværre valgte vores politikere at sælge infrastrukturen med, da TDC blev privat og det var bare en hjerneblødning.

Det er virkelig mærkværdigt at man som tv-kunde hos Yousee som "samlerabat" får dårligere priser og lavere hastigheder ved at købe Yousees egen internetløsning end når man køber...Yousee's egen internetløsning (for det er det) med en Hiper-mærkat smækket på. Vel at mærke i en tid, hvor kunderne galloperer skrigende mod udgangen.

Men så er det da fint at Hiper kan sætte lidt ild i fløjten på coax. Ingen bliver vel særlig overrasket hvis Hipers ejere snart får et tilbud, de har svært ved at sige nej til.
Omdømme 5
Badge +4
Er er nogen der ved hvorfor Yousee er blevet så forsinket med udrulningen? I det hele taget synes jeg ikke, at det går så godt for Yousee. Vi venter jo også på opgraderingen af DR tv fra 720p til 1080i, og hver gang der er mere end bare nogle få, der vil se tv online, går systemet ned.
[quote=ForumBruger427]Hej @4real1337 @Nikolaj
Nu kan du så få det på coax også og til samme pris (299, når Yousees udrulning af Docsis 3.1 rammer dig, indtil da 300/50).


Efter en lille måned med Hipers coax-løsning er jeg fint tilfreds. Hastigheden er helt stabil 325/50. Pings et sted mellem 10-20 ms. Ingen prognose på hvornår de sætter turbo på min central, dog. Det styrer Yousee.

Eftersom det er fælles gods for alle kunder med Docsis3.1-løsninger, også Yousees, noterer jeg nogle detaljer her:

Man får besøg af en tekniker, der udskifter tv-stikket. Det nye har ingen radioudgang, men det er også ligemeget i dag.

Indeni det nye stik sidder et udskifteligt filter, der - når det løbende udskiftes og det kan man vist selv gøre - skulle tillade op til 5 Gbit på coax i takt med at udbyderen skruer på knapperne. Sagde teknikeren.

Hvis du har andre tv-stik i lejligheden/huset, skal ét stik udpeges som datastik og der sættes et filter op, der hvor signalet skilles ud. Det slap jeg for selvom Yousees annaler hævdede at min installation krævede det. Men nej, sagde teknikeren og det virker, så det.

Den nye Sagem-routers wifi er meget mere stabilt end den gamles. Heldigvis, så jeg behøver ikke længere et stabilt access point.

Yousee-tvboksens grænseflade er også hurtigere nu - det kan skyldes at boksen er opdateret siden, men det er ret markant.
Gad godt det samme kom til os fra tdc 50/10 er sku ikke meget i dag
Omdømme 7
Badge +1
Gad godt det samme kom til os fra tdc 50/10 er sku ikke meget i dag
Jeg synes det er rigeligt, selv hvis man er 2 i husstanden
Det er meget, fint hurtigere hastigheder osv. youSee. tænker ofte på os som har DSL internetforbindelse vide af telefonstik bliver der ikke rigtigt offer på huske 2 - 3 år tilbage fik jeg af vide inde for en rum tid ville det være muligt med en 100 download på den sidste kobber lineje ude kassen .. tror jeg har 13 download nu.. savner i den grad der bliver brugt lidt kroner på os.. kunne skifte til coax pga af hastighederne ulempe er så blot jeg skal tilkøbe flere af de kanaler jeg har nu..
så en dårlig forretning økonomisk.. håber i arbejder lidt på hastigheden for os med DSL forbindelse. er givet stædig en stor kunde gruppe.. I NU..
Teknisk set kan i youSee skyde 300. download i gemmen kobber.

Besvar