Gigabredbånd hos YouSee | YouSee Community

Gigabredbånd hos YouSee



Vis første besked

119 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +1
Så er der varslet afbrydelse igen med henblik på opgradering af kabelnettet. Så bliver det spændende at se, om det lige er det, der mangler.
Omdømme 7
Badge +6
Mja vi har sjovt nok også igen fået et brev i vores område, denne gang fra vores antenneforening, om at der skal rodes med udstyret igen.
Denne gang om stik lokaliseret inde i selve husene for at det gigabit bredbånd kan lade sig gøre, men der står også at det har lange udsigter, fordi at der er en masse foran os der tilsvarende også skal have skiftet deres stik ud.
Så det ser vist ud til at YouSee er kommet bag ud i etableringen af deres gigabit bredbånd.
Omdømme 5
Badge +1
Så er der varslet afbrydelse igen med henblik på opgradering af kabelnettet. Så bliver det spændende at se, om det lige er det, der mangler.

Det var det så åbenbart ikke
Omdømme 5
Badge +1
Så er der sandelig sket noget. Nu kan jeg vælge 1000Mbit på hastighedsvælgeren. Men der skal angiveligt en tekniker ud for at skifte stik og udskifte mit modem. Men jeg har allerede fået skiftet stik (sidste år), og jeg har et Sagemcom 3890 modem!
Og hvor kan man vælge den højere upload, Yousee tidligere lovede man kunne købe, når nettet var blevet opgraderet?
Omdømme 7
Badge +7
Hvis ikke det nuværende udtag kan håndtere hastigheden, så skal det udskiftes.
Med hensyn til mere upload, så er det nok en bedre hastighed der skal til, eller kontakt kundeservice om hvad der kan gøres.
Omdømme 5
Badge +1
Men det blev netop skiftet den 18. juli sidste år med henvisning til, at det så ville være klar til DOCSIS 3.1, som jeg så ville kunne få fra midt i august 2017. Stikket blev udelukkende skiftet på Yousees initiativ. Forbindelsen kørte problemfrit indtil da. Ved udskiftningen gik jeg også fra en Netgear til Sagemcom 3890, og så begyndte en masse problemer.
Omdømme 7
Badge +7
Her er det lige omvendt, da jeg fik 3890 var der problemer, en teknikker kom og skiftede vægdåsen, så var der ikke længere problemer.
Du går måske all in og vælger 1000/500?
Omdømme 7
Badge +7
Nej lige det modsatte, der komme jo en pænt stor prisstigning, så der skal skæres ned på udgifterne.
Omdømme 5
Badge +1
Det skal i hvert fald lige prøves af. Priserne falder jo også til næste år for de hurtigste forbindelser, og upload vil jeg gerne have mere af.
Jeg krydser fingre. 🙂 Mht. vægdåsen så er oplysningen måske blevet væk i deres system, så de tror, du er på den gamle vægdåse. Det er sådan en uden fm-udtag, ikke?
Omdømme 5
Badge +1
Ja, der er data og tv udgang
Omdømme 5
Badge +1
Jeg har nu talt med Yousee ang opgradering af hastighed til 1 Gbit. Kravet er ubetinget, at stikket skal skiftes, selv om det allerede er blevet det. Dvs. at jeg skal bruge en fridag samt flytte en reol for at en tekniker kan kigge lidt på det før han går igen. Derfor bliver det desværre ikke i denne omgang, at jeg får opgraderet min forbindelse.
Kommer de med en teknisk forklaring? Teknisk set kan de jo nemt teste det af. De skal blot aktivere OFDM-kanalerne og se, om de går igennem.

Sommetider gør det en forskel at tale med en anden medarbejder. 🙂
Omdømme 5
Badge +1
Jeg talte med to. Det er fast procedure, der ikke kan afviges, forklarede de. "Men hvis det bare er noget vi har glemt at registrere, går teknikeren bare igen", fik den ene forklaret mig.

Men jeg er helt enig. Det kunne bare have åbnet for forbindelsen og set om det virkede.


Når jeg får mere tid, prøver jeg sikkert igen. Prisen falder jo også til næste år.
Omdømme 5
Badge +1
Så fik jeg bestilt 1000/100 Mbit, og teknikeren var forbi tidligt i morges for blot at konstatere, at stikket var skiftet. Besøget tog mindre end 2 minutter.

Yousees hastighedstest giver kun en måling på 430/115 Mbit, men der fremgår ingen OFDM kanaler på statussiden. Ved henvendelse til teknisk support fik jeg at vide, at Yousee ikke supporterer OFDM kanaler. Det må jeg selv få styr på! Så jeg er spændt på at se hvad der sker, når jeg efter planen får opgraderet uploadhastigheden til 500 Mbit i morgen.
Ved henvendelse til teknisk support fik jeg at vide, at Yousee ikke supporterer OFDM kanaler. Det må jeg selv få styr på!

Gav du et retursvar? Ellers kan du sige næste gang, at OFDM er det samme som DOCSIS 3.1. Så jo, det er deres afdeling.

Mht. at de ikke altid er der: Deres procedure er, at de kun bliver aktiveret, når man bestiller de høje hastigheder.
Omdømme 5
Badge +1
Ja da. Det fandt ingen forståelse hos den første supporter. OFDM kanaler supporteres IKKE af Yousee. Den næste supporter havde aldrig hørt om dem, men har dog rekvireret en tekniker. Jeg skulle blive kontaktet af teknikeren en af de nærmeste dage.
Omdømme 5
Badge +1
Så er det lykkedes at få alt til at virke med DOCSIS 3.1, ændring af indstillinger på netkort mv. Hastighed målt uden om min egen router: 945/570 Mbit

Besvar