Svar

For stort Forbrug


Badge

Har for noget tid siden fået Mobilt Bredbånd, men har alt for stort forbrug!

Er klar over at Tv'et sluger meget data. Hvilke indstillinger kan jeg gøre med Tv'et for at nedbringe Data?

Tv'et er tændt næsten fra morgen til aften og det kan ikke være anderledes. Tv'et bruges ikke til at Streame film eller lign.

icon

Bedste svar af Louise 31 January 2024, 11:57

Se original

9 Kommentarer

Omdømme 6
Badge +8

Hej @neptun 

Vi har allerede været i dialog med, hvor du blandt andet også har fået at vide at mobilt bredbånd nok ikke er den bedste løsning for dig, når der streames fra morgen til aften. Se evt. det svar som Radiomanden giver dig her: 

 
Det kan godt være at der er nogle brugere her på Forum der har nogle bud eller gode råd, men umiddelbart tror jeg ikke at der er så meget at gøre. I hvert fald ikke noget som gør en meget stor forskel. 

Omdømme 7
Badge +9

Der kan intet gøres for at nedbringe enhedernes forbrug, der bruges den mængde Data som der nu gør. Du fik ja at vide at den løsning næppe ville være den rette til det forbrug der haves. Det valgte du så at overhøre, så problemet er helt dit eget.

Badge

Der kan intet gøres for at nedbringe enhedernes forbrug, der bruges den mængde Data som der nu gør. Du fik ja at vide at den løsning næppe ville være den rette til det forbrug der haves. Det valgte du så at overhøre, så problemet er helt dit eget.

Tak for svar, men det passer nu ikke helt det Radiomanden skriver. For sagen startede med jeg fik en opringning af en YouSee medarbejder der fortalte rosende om Mobilt Bredbånd og at det var det helt rigtige for mig. Og om jeg enten sagde ja eller nej til Mobilt Bredbånd så var det det, man gik over til fremover, derfor valgte jeg MB.

Hvis det er TV fra DR eller andet der sendes ukrypteret, kan det muligvis modtages via en almindelig antenne, eventuelt en stueantenne. Så bruges der slet ikke mobildata. Hvis TV modtages via streaming via play.yousee.dk i en browser, kan der være mulighed for at indstille billedkvaliteten til en dårligere kvalitet, hvilket så kan give mindre dataforbrug.

Omdømme 6
Badge +8

Jeg skal være helt ærlig og sige, at det lyder helt skørt hvis en YouSee medarbejder har sagt det. Der er bestemt ikke planer om, at man (i hvert fald ikke YouSee) går over til primært Mobilt Bredbånd fremadrettet. Det undrer mig meget, at en YouSee medarbejder skulle have sagt det, da Mobilt Bredbånd primært er tiltænkt som værende et tillægsprodukt. Vi anbefaler sjældent at man benytter det som sit primære bredbånd på hjemmeadressen, med mindre man f.eks. sjældent streamer. 

Jeg beklager at du har fået andet at vide, men jeg tror heller ikke at Mobilt Bredbånd er den rigtige løsning for dig. Det lyder mere som en sælger der har haft et lidt for stort ønske om at sælge. 

I den anden tråd spurgte jeg dig om ikke det var muligt at få fast bredbånd på adressen, men det svarede du ikke på - ved du om det er det? 

Omdømme 7
Badge +9

Streaming retter sig efter hvor meget Båndbredde der er, har selv haft prøvet med Mobil bredbånd, og kvaliteten varierede meget, da hastigheden også varierede, det var ikke altid der kunne streames i UHD (2160) det blev så enten i 1440 eller sågar helt ned i 1080. Play App’en er også adaptiv.

Omdømme 7
Badge +9

Der kan intet gøres for at nedbringe enhedernes forbrug, der bruges den mængde Data som der nu gør. Du fik ja at vide at den løsning næppe ville være den rette til det forbrug der haves. Det valgte du så at overhøre, så problemet er helt dit eget.

Tak for svar, men det passer nu ikke helt det Radiomanden skriver. For sagen startede med jeg fik en opringning af en YouSee medarbejder der fortalte rosende om Mobilt Bredbånd og at det var det helt rigtige for mig. Og om jeg enten sagde ja eller nej til Mobilt Bredbånd så var det det, man gik over til fremover, derfor valgte jeg MB.

Det man med stor sandsynlighed over går til, og er allerede på vej til, er rent IPTV, det er noget helt andet. Jo jeg var inde på at din valgte løsning  næppe ville passe til dit behov.

Badge

Jeg skal være helt ærlig og sige, at det lyder helt skørt hvis en YouSee medarbejder har sagt det. Der er bestemt ikke planer om, at man (i hvert fald ikke YouSee) går over til primært Mobilt Bredbånd fremadrettet. Det undrer mig meget, at en YouSee medarbejder skulle have sagt det, da Mobilt Bredbånd primært er tiltænkt som værende et tillægsprodukt. Vi anbefaler sjældent at man benytter det som sit primære bredbånd på hjemmeadressen, med mindre man f.eks. sjældent streamer. 

Jeg beklager at du har fået andet at vide, men jeg tror heller ikke at Mobilt Bredbånd er den rigtige løsning for dig. Det lyder mere som en sælger der har haft et lidt for stort ønske om at sælge. 

I den anden tråd spurgte jeg dig om ikke det var muligt at få fast bredbånd på adressen, men det svarede du ikke på - ved du om det er det? 

Kære Louise, undskyld jeg ikke har svaret, og jo jeg tænker på at overgå til fast Bredbånd igen, som det jeg havde før.

Omdømme 6
Badge +8

Det er helt i orden 😊

Jeg tror, på baggrund af det forbrug du har nævnt her på Forum, at det vil være den bedste løsning for dig. 

Besvar