Spørgsmål

Blokering af MMS-server?


Badge

Jeg forsøgte at hjælpe min genbo med hendes Android-telefon af nyere dato, der ikke kunne modtage MMS.

Abonnementet hos Telenor var korrekt opsat jf
https://www.telenor.dk/kundeservice/drift-og-dakning/gode-rad-til-bedre-dakning/problemer-med-at-modtage-eller-sende-mms/

Data virkede fint, men viste det sig, via wifi-forbindelse til hendes YouSee bredbånd. På nettet er der klager fra brugere med omtrent samme valg af tjenesteudbydere, hvor de oplever at MMS ikke virker på deres bopæl, men fint ude i byen.
Telefonen fungerer med VoWIFI.

Spørgsmål 1)
Da SIM-kortet er tilstrækkelig sikkerhed ved adgang til MMS og VoWIFI virkede, så giver det ingen mening, at Telenor skulle blokere adgang til deres MMS-server via YouSee's bredbånd.
Konklusionen må derfor være, at hvis nogen skulle blokere noget, så er det YouSee, der blokerer for adgang til mms.telenor.dk muligvis via DNS-opslag.
Kunne YouSee finde på noget sådant - tilsigtet eller utilsigtet - og vil det være tilstrækkeligt, at vælge en anden DNS-server?

Spørgsmål 2)
Afsenderen af MMS'erne var angiveligt på YouSee's netværk. Erindrer at man år tilbage fik et link til en server, hvorpå man kunne se MMS'en, hvis telefonen ikke kan modtage dem.
Men det er modtagerens udbyder, der skal tilbyde denne service?


3 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Hvis filen i en MMS er større end 1 Mb, så kan den ikke sendes, da det er den maximale størrelse på You See Mobil.

Badge

Hvis filen i en MMS er større end 1 Mb, så kan den ikke sendes, da det er den maximale størrelse på You See Mobil.

Jeg tror ikke, at jeg forstår hvad du mener: Problemet er ved modtagelsen af MMS’en. Afsenderen af MMS’erne, som befinder sig på YouSees netværk kunne fint få lov af sende dem afsted.

Omdømme 7
Badge +9

Som skrevet, med en Telefon på You See Mobil net, er Max MMS størrelse 1 Mb. 

Besvar