Svar

Problem med at sende mails fra MailChimp til mail.dk, post.tele.dk, privat.dk, webspeed.dk


Badge

Jeg har gennem flere år hver 2. uge sendt en nyhedsmail til ca. 300 mailadresser via et online mailprogram, MailChimp, uden problemer, men i fredags var der 30 mailadresser (tilsyneladende TDC-adresser), der “soft bounced” - dvs. de kom ikke frem til modtagerne. Jeg sendte mailen til alle 30 (som BCC) fra min egen mailkonto og de kom (formentlig) alle frem.
Næste gang jeg skal sende nyhedsmail er i starten af januar, og jeg håber, at problemet vil være løst til den tid, men er der nogen forklaring på, hvorfor disse mailadresser pludselig ikke kunne modtage post? 

icon

Bedste svar af Louise 19 December 2023, 12:26

Se original

3 Kommentarer

Omdømme 6
Badge +8

Hej @leb54 

Oftest, når der sker en fejl som denne, så kan det enten være DMARC der ikke er korrekt, sikkerheden på domænet der afsendes fra eller afsender kan sende fra en IP-adresse som er del af et IP-range der er SPAM-blokeret.

Hvilket domæne sender du nyhedsbrevet fra? Og  fik du en fejlbesked retur da du forsøgte at sende? 

Badge

Jeg sender fra vores kirkes domæne (som er oprettet hos One.com), men via onlineprogrammet MailChimp. Fejlbeskeden var at finde i rapporten fra udsendelsen. Jeg har sendt samme type nyhedsmail til stort set samme antal modtagere siden 2016 og har aldrig fået så mange “soft bounced” før.

Jeg fik ingen fejlmeddelelse, da jeg sendte en mail fra min egen gmailkonto til dem, som soft bouncede.

DMARC og IP-range kender jeg desværre slet ikke noget til. 

Omdømme 6
Badge +8

Hvis problemet opstår igen, så vil jeg anbefale at du tager et billede af hele den fejlbesked/-rapport du får retur, og sender - og en beskrivelse af problemet - til yousee-postmaster@yousee.dk. Så vil de kunne hjælpe med at se hvad den eksakte årsag er. 

Besvar