Svar

pop3.mail.dk problem


Badge

Pop3.mail.dk vil ikke modtage, men gerne sende mails på min ipad. Kan nogen forklare hvorfor og foreslå hvad jeg kan gøre uden at skulle reinstallere det hele.

icon

Bedste svar af jdm1983 9 November 2023, 18:45

Se original

17 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Hvilken port bruger du?  Er kryptering slået til? 

Jeg har de samme problemer lige nu, ved ikke om det er generelt.

Men pludselig kan jeg ikke modtage mails på min Iphone og det er pop3.mail.dk som ikke virker. Den har altid virket og jeg har ikke ændret på noget.

De har fjernet muligheden for at logge på ukrypteret. De har længe talt om, at der ville blive ændret på det. De har dog ikke blokeret de gamle porte (endnu).

Der spørges om "invalid command" i en anden tråd. Det er den nye fejlbesked, hvis man prøver at logge på via en ukrypteret forbindelse. 

Jeg kan dog godt logge på via outlook på min laptop.. Der er der ingen problemer.. Kun på min Iphone

Jeg kan ikke modtage mails på iPad, men kan sende? 

Jeg kan dog godt logge på via outlook på min laptop.. Der er der ingen problemer.. Kun på min Iphone

Port 110? Benytter din laptop kryptering (STARTTLS), mens din iphone ikke gør?

Anbefalingen er, at man også skifter fra port 110 til 995.Her er det dog ikke STARTTLS, men SSL/TLS (hvad det præcis hedder afhænger af mailprogrammet). 

Badge

Det fungerer efter at jeg skiftede fra 110 til 995 og slog SSL til.

tak for hjælpen.

Jeg kan dog godt logge på via outlook på min laptop.. Der er der ingen problemer.. Kun på min Iphone

Port 110? Benytter din laptop kryptering (STARTTLS), mens din iphone ikke gør?

Anbefalingen er, at man også skifter fra port 110 til 995.Her er det dog ikke STARTTLS, men SSL/TLS (hvad det præcis hedder afhænger af mailprogrammet). 

 

Det virkede ved at skifte port. 

Jeg kan dog godt logge på via outlook på min laptop.. Der er der ingen problemer.. Kun på min Iphone

Port 110? Benytter din laptop kryptering (STARTTLS), mens din iphone ikke gør?

Anbefalingen er, at man også skifter fra port 110 til 995.Her er det dog ikke STARTTLS, men SSL/TLS (hvad det præcis hedder afhænger af mailprogrammet). 

Genialt at jeg lige kom forbi denne tråd 👍 Jeg havde også problemer og de blev løst med dine råd - så mange tak 🙏

Omdømme 1
Badge

Jeg kan dog godt logge på via outlook på min laptop.. Der er der ingen problemer.. Kun på min Iphone

Port 110? Benytter din laptop kryptering (STARTTLS), mens din iphone ikke gør?

Anbefalingen er, at man også skifter fra port 110 til 995.Her er det dog ikke STARTTLS, men SSL/TLS (hvad det præcis hedder afhænger af mailprogrammet). 

Når jeg vil skift fra 110 til 995 på min Iphone får jeg besked om at min mail adresse er ugyldig. Det er virkelig mystisk, og yousee er som sædvanlig ikke til nogen hjælp. Sige jeg skal have fat i appel… 

Ved du hvad der kan være på spil her?

Det fungerer efter at jeg skiftede fra 110 til 995 og slog SSL til.

tak for hjælpen.

Også her tak  for hjælpen yousee er umuligt at komme igennem til ☹️

Hvordan gør man på app på iPad. Jeg kan ikke se nogen porte eller andet i indstillinger? 

Nu har jeg også skiftet port til 995 og slået SSL til på min pc, men nu kan jeg så ikke sende ? 
server er asmtp.mail.dk og portnummer står på 25? 

hvad skal jeg gøre her??

Omdømme 7
Badge +9

Det skal jo være port 465 og ikke 25.

Det skal jo være port 465 og ikke 25.

Har skiftet til port 587 og TLS. Det stod i en anden tråd. Og nu virker det på pc

men ved ikke hvordan jeg opdaterer app på iPad ? 

Omdømme 7
Badge +9

Det ved jeg ikke, bruger udelukkende Android, og bruger heller ikke klient.

Besvar