Hej med jer,
Jeg hjælper de gamle med en gammel @mail.dk inbox.
De har fået en ny Macbook som er opdateret og har Microsoft Outlook installeret. Men ofte kan der ikke sendes mail - hverken fra iPhone og Macbook.
Jeg har den sidste måned trawlet mig igennem forum posts, billeder, guides, support tickets og så videre. Til ingen verdens nytte.
På det seneste kom der en fejl fra SpamHaus om, at IP’en var blokeret for spam, så nu er der sat dynamisk, public IP fra Waoo.
Her er min timeline:
1. Mail blev sendt og modtaget fra Macbook d. 12 Januar
2. Mail blev sendt og modtaget fra iOS Apple Mail d. 16 Januar.
17 Januar: Mailen går helt ned, og bliver låst grundet YSE_OUT_206. Denne fejl er:
Nogen forsøger at logge på din mail med forkert adgangskode.
Vi anbefaler, at du skifter din adgangskode til din mail.
Jeg går ud fra, at argumentet er en fejlkonfiguration på enten iOS eller Macbook. Så synes jeg bar edet er underligt de begge har sendt mails på det seneste.
Jeg har nu slettet mail appen på telefon, skiftet password og vil konfigurere IMAP på Outlook på Macbook for ny. Her vil jeg have den kørende et par dage, og sikre mig at det virker…
Er nedenstående korrekte? Skal man vælge “Brug username og Password” til udgående, og her indtaste ens detaljer?
VH Hoeness