Spørgsmål

mail.dk udgående post virker ikke


Badge

Hej med jer, 

Jeg hjælper de gamle med en gammel @mail.dk inbox. 

De har fået en ny Macbook som er opdateret og har Microsoft Outlook installeret. Men ofte kan der ikke sendes mail - hverken fra iPhone og Macbook. 

Jeg har den sidste måned trawlet mig igennem forum posts, billeder, guides, support tickets og så videre. Til ingen verdens nytte. 

På det seneste kom der en fejl fra SpamHaus om, at IP’en var blokeret for spam, så nu er der sat dynamisk, public IP fra Waoo. 

Her er min timeline:
1. Mail blev sendt og modtaget fra Macbook d. 12 Januar 
2. Mail blev sendt og modtaget fra iOS Apple Mail d. 16 Januar. 

17 Januar: Mailen går helt ned, og bliver låst grundet YSE_OUT_206. Denne fejl er: 

Nogen forsøger at logge på din mail med forkert adgangskode.  
Vi anbefaler, 
at du skifter din adgangskode til din mail.
 

Jeg går ud fra, at argumentet er en fejlkonfiguration på enten iOS eller Macbook. Så synes jeg bar edet er underligt de begge har sendt mails på det seneste. 

Jeg har nu slettet mail appen på telefon, skiftet password og vil konfigurere IMAP på Outlook på Macbook for ny. Her vil jeg have den kørende et par dage, og sikre mig at det virker… 

Er nedenstående korrekte? Skal man vælge “Brug username og Password” til udgående, og her indtaste ens detaljer?

VH Hoeness

 


11 Kommentarer

Badge

En lille update her - jeg har nu ventet lidt tid, og det virkede stadig ikke. 

Efter at skifte til mobilt hotspot, internetdeling, kan der nu sendes email fra Macbook med ovenstående indstillinger. 

Jeg vender tilbage med info senere...

 

VH Emil 

Omdømme 6
Badge +8

Du skriver Waoo... har i internet fra youSee? eller betaler i for en youSee e-mail adresse?.

 

Det er bedst at skrive brugernavn samt password ved udgående mail.

 

Husk at bruge SSL ved port 465 og SSL ved port 993

Omdømme 6
Badge +8

En lille update her - jeg har nu ventet lidt tid, og det virkede stadig ikke. 

Efter at skifte til mobilt hotspot, internetdeling, kan der nu sendes email fra Macbook med ovenstående indstillinger. 

Jeg vender tilbage med info senere...

 

VH Emil 

Så er det nok noget med IP adressen på det Waoo net er blokeret p.g.a spam.

Det kan sikkert løses ved at få en anden IP adresse hos Waoo (helst fast)

Badge

Du skriver Waoo... har i internet fra youSee? eller betaler i for en youSee e-mail adresse?.

 

Det er bedst at skrive brugernavn samt password ved udgående mail.

 

Husk at bruge SSL ved port 465 og SSL ved port 993

Hej PeterA4, tak for svar. 

Vi har internet fra Waoo, og en betalt mailkonto hos YouSee. 

Tak, lige pt lykkedes det mig at sende en mail fra Macbook, hvor den bruger det samme fra indgående.. 

Jeg tester videre derudaf, nu under 100% kontrolleret. Jeg kan ikke sende fra mit eget netværks IP. 
 

Hej.. min udgående mail virker ikke.. siger fejl YSE_OUT_206.   jeg bruger thunderbird. Hiksen Jim Due

Badge

So far so good, en enkelt gang har telefonen meldt om en fejl om at sende på hjemmenetværket - men kode og alting er OK. Nu virker det igen. 

Jeg tænker, at det må være en YouSee firewall fejl… 

Hej igen.. super dejligt at få hjælp.. Et nyt er kommet til.. afsendelsen mislykkes ..  den siger…. Must issue a STARTTLS command first.   Før afsendelsen virker.. håber du kan hjælpe for jeg er blank..   Hilsen Jim Due

Omdømme 7
Badge +9

Tag et Screenshot af opsætningen, din Mailadresse må naturligvis ikke vises.

Sådan ser det ud.. udgående? Hilsen Jim 

Omdømme 7
Badge +9

Der mangler jo SSL sikkerhed. 

https://yousee.dk/hjaelp/artikler/hvad-er-mine-serveroplysninger-til-yousee-mail

Omdømme 7
Badge +9

Bruger du port 587 skal kryptering være STARTTLS. 

Besvar