Svar

Kan pludselig ikke sende mails - kan godt modtage mails


Badge

Kan ikke sende mail ,får denne meddelelse SMTP-serverfejl  

Afsendelse af meddelelsen mislykkedes.
Der opstod en fejl under afsendelsen. SMTP-serverfejl. Serveren svarede: Service unavailable. Client host xxx.xxx.221.7 rejected for spamming issues. Client Address xxx.xxx.221.7 block for spam incident; http://www.spamhaus.org/query/bl?ip=

 

/Redigeret af Forum-teamet (Kasper): IP-adresser ikke tilladt jf. guidelines.

icon

Bedste svar af Radiomanden 23 March 2024, 13:15

Se original

10 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Ingen problemer med den IP i følge Spamhaus.

/Redigeret af Forum-teamet (Kasper): Fjernet billede: IP-adresser ikke tilladt jf. guidelines.

Badge

Nej det kan jeg godt se, men jeg får stadig den samme fejl når jeg sender mail.

Omdømme 7
Badge +9

Der er fejl i URL fra fejlmeddelsen. Den slår mere end IP-adressen op. Gå ind på check.spamhaus.org og slå IP-adressen op. Din adresse har 3 registreringer. Læs hvad der bliver skrevet på engelsk. Noget tyder på du har sendt spam. Enten dig selv eller en enhed på dit net, som er ramt af virus eller malware. Kør en virus og malware scanning på alle dine enheder. 

Omdømme 7
Badge +9

Ja der er er et problem når man slår xxx.xxxx.221.7 op i check.spamhaus.org

/Redigeret af Forum-teamet (Kasper): Fjernet billede: IP-adresser ikke tilladt jf. guidelines.

Det er en “CGN”-ip. Dvs. en ip, som bliver delt mellem mange kunder hos den pågældende internetudbyder.

Omdømme 7
Badge +9

Yousee bruger kun CGN på mobilt bredbånd. Har trådstarter mobilt bredbånd? 

Ip’en tilhører ASOM-Net. Når man slår den op hos ripe.net, står den beskrevet som værende en “Public CGN address”

Omdømme 7
Badge +9

Så er det ikke nødvendigvis en enhed hos CUHansen der er problemer med men en anden på den delte IP.

Omdømme 7
Badge +9

Jeg gik ud fra trådstarter var YouSee bredbånds kunde. Trådstarter må have fat i Asom net. 

Problemet med et CGN-net er at mange brugere deler den samme eksterne offentlige IP-adresse. Hvis en af diisse brugere gør noget der medfører registrering som afsendeer af spam eller noget andet ulovligt og derfor får IP-adressen blokeret, betyder det at alle brugere med den eksterne offentlige IP-adresse bliver blokeret. Det kan f.eks. være alle i et boligselskab eller tilsvarende, der har fået samme eksterne offentlige IP-adresse. Hvis man kan tilkøbe en fast IP-adresse der kun gælder for den pågældende ene bruger kan det løse problemet.

Brug af CGN er lavet fordi der er mangel på IPv4 IP-adresser, og fordi mange danske internetudbydere af en eller anden uforklarlig grund ikke indfører IPv6-adresser, som der er nok af.

Besvar