Spørgsmål

Kan ikke sende mail fra Outlook 2007


Badge

Jeg kan pludselig ikke sende mails mere fra min PC, men kan godt modtage mails.

Webmail fungerer begge veje.

Det er outlook2007 og får følgende fejlmeddelelse:


Opgaven 'xxxxxxx - sender' rapporterede en fejl (0x800CCC1A) : 'Serveren understøtter ikke den krypteringstype, du har angivet for forbindelsen. Prøv at ændre krypteringsmetoden. Kontakt administratoren af mailserveren eller internetudbyderen for at få yderligere hjælp.'

Har intet ændret i opsætning eller andet.


27 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Den version er forældet, understøttes ikke længere, du bør opdatere til den aktuelle version.

Badge

Mener du outlook2007 eller. Den fungerede indtil for 4 dage siden, så tænker ikke at det pludselig er det som er problemet.

Omdømme 7
Badge +9

Hvad bruger du af port, kryptering, server? 

Badge

 

 

Omdømme 7
Badge +9

Med port 587 bør du bruge TLS og ikke SSL. Prøv port 465 i stedet for 587 og behold SSL. 

Badge

Jeg oplever, at problemet opstod efter min Norton havde kørt back-up - men er ikke helt sikker på dette. Norton har kigget på det og kunne ikke umiddelbart finde noget, selvom de ændrede nogle opsætninger.

Badge

Prøvede med post 465 og får denne:


Opgaven 'xxxx - sender' rapporterede en fejl (0x800CCC6F) : 'E-mail-serveren til udgående post (SMTP) har rapporteret en intern fejl. Hvis du fortsætter med at modtage denne meddelelse, skal du kontakte serveradministratoren eller internetudbyderen.  Serveren svarede: 554 5.7.1 Service unavailable. Client host xxxxxxxxxxxxx rejected for spamming issues. Client Address xxxxxxxxxxxx block for spam incident; http://www.spamhaus.org/query/bl?ip=xxxxxxxxxxx'

/Redigeret af forum-teamet: Slørret IP-adresse

Omdømme 7
Badge +9

Har du prøvet kortvarigt at slå Norton fra? Antivirusprogrammer kan af til drille. 

Omdømme 7
Badge +9

Prøvede med post 465 og får denne:


Opgaven 'xxxx - sender' rapporterede en fejl (0x800CCC6F) : 'E-mail-serveren til udgående post (SMTP) har rapporteret en intern fejl. Hvis du fortsætter med at modtage denne meddelelse, skal du kontakte serveradministratoren eller internetudbyderen.  Serveren svarede: 554 5.7.1 Service unavailable. Client host xxxxxxxxxxx rejected for spamming issues. Client Address xxxxxxxxxxxx block for spam incident; http://www.spamhaus.org/query/bl?ip=89.150.136.237'

Den var mere interessant. Noget tyder på din IP-adresse er hos Spamhouse noteret for spamming. Prøv at gå ind på spamhous.org og få dem til at frigive dig. 

/Redigeret af Forum-teamet: Slørret IP-adresse

Badge

Spamhouse.org viser mig nogle søgninger, men ikke hvor jeg kan taste min mail?

Kan du hjælpe mig lidt mere her :-)

Badge

Det fremgår at min IP adresse xx.xxx.136.23x står med 1 registrering. 

Der er så noget med port 25 og Helo - jeg forstår intet af det og så skal jeg skrive en erklæring om jeg har ændret noget …. ??

/Redigeret af forum-teamet: Slørret IP-adresse. Guidelines kan læses her

Omdømme 7
Badge +9

Det er din IP-adresse som "listet".  Jeg fandt ikke noget anvendeligt ved et kort besøg på Spamhouse.org. Prøv at Google "delist Spamhouse.org". 

 

Badge

Synes bare ikke det passer med den IP adresse jeg kan se på min PC ?

Badge

det er spamhaus.org ikke spamhouse.org :-)

Omdømme 7
Badge +9

Udsender du et nyhedsbrev bør du bruge en service som f.eks. Mailchimp. Så vidt jeg husker er det gratis med op til 3000 modtagere. 

Omdømme 7
Badge +9

Min fejl. 

 

Omdømme 7
Badge +9

Du har en IP på enheden, men der er også en på din Router/modem.

Omdømme 7
Badge +9

Hvordan finder du din offentlige IP-adresse? 

Omdømme 7
Badge +9

Check.spamhaus.org giver dig adgang til at checke din offentlige IP-adresse. 

Badge

Jeg sender hverken nyhedsbreve eller andet. Det er en privat mail og sender måske 5-10 mails om ugen,. Nu har jeg bedt spamhaus om at slette min IP adresse, så må vi se om det virker.
Sjovt at hverken yousee eller Norton’s hjælpecentre har spurgt til dette eller undersøgt porte til afsendelse m.v.

 

Har ingen anelse om hvor jeg finder IP adresse.

 

Omdømme 7
Badge +9

minip.dk

Badge

Nu får jeg følgende svar fra spamhaus

Thank you for contacting Spamhaus CSS removals;

Some elements of xxxxxxxxxxxxx's existing configuration and sending patterns create message characteristics identical to previously identified spam messages.

This IP does not qualify for removal at this time. The listing is based on the HELO value %.customers.hiper-net.dk.

This would be an excellent time to review existing configuration, authentication and data collection/retention policies.

/Redigeret af Forum-teamet: Slørret IP-adresse

 

Omdømme 7
Badge +9

Jeg sender hverken nyhedsbreve eller andet. Det er en privat mail og sender måske 5-10 mails om ugen,. Nu har jeg bedt spamhaus om at slette min IP adresse, så må vi se om det virker.
Sjovt at hverken yousee eller Norton’s hjælpecentre har spurgt til dette eller undersøgt porte til afsendelse m.v.

 

Har ingen anelse om hvor jeg finder IP adresse.

 

F.eks. på whatmyip.org

Badge

Hvem skal jeg have fat i, er det Hiper eller yousee?

Omdømme 7
Badge +9

Hvis Hiper er din udbyder, så er det dem du skal have fat i, det har ikke noget at gøre med YS, begge lejer sig ind hos TDC Net.

Besvar