Spørgsmål

Kan ikke sende fra webmail


Badge

Jeg kan godt modtage mails på webmail, men kan ikke sende. Får fejlmeddelelse ‘Beskeden kunne ikke sendes’.

Hvad gør jeg?


20 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Det første der gøres er at se efter om den er opsat korrekt på enheden. https://yousee.dk/hjaelp/artikler/opsaet-yousee-mail

Badge

Det er fra webmail på browseren. Jeg har aldrig haft problemet før. 

Omdømme 7
Badge +9

Ja på en Browser, det er derfor det hedder Web Mail, hvilken enhed, hvilken Browser.?

Omdømme 7
Badge +9

Prøvede at sende en test mail fra Yousee webmail. Det fungerede fint. Hvor meget plads har du brugt på Webmail? Der er en grænse på 2GB per konto, og du kan måske ikke sende hvis din plads er brugt. Der skal jo være plads i sendt mail til din mail. 

Omdømme 7
Badge +9

Når der kan modtages, så må der da være plads.

Badge

Det er fra Safari på IPad. Og der bør være masser af plads.

Omdømme 7
Badge +9

Det må så være iOS opsætningen der skal bruges. https://yousee.dk/hjaelp/artikler/opsaet-yousee-mail/ios

Omdømme 7
Badge +9

Det er jo webmail og ikke en mail klient. 

Omdømme 7
Badge +9

Jeg bruger Chrome, og Android, kan ikke huske hvordan You See mail blev oprettet, bruger ikke klient.

Omdømme 7
Badge +9

Det er fra Safari på IPad. Og der bør være masser af plads.

Har du prøvet en anden browser? 

Omdømme 7
Badge +9

Jeg bruger Chrome, og Android, kan ikke huske hvordan You See mail blev oprettet, bruger ikke klient.

Du har nu 2 gange fejlagtigt sendt links til opsætning af mail klient. Trådstarter har tydeligt fra start sagt det drejer sig om webmail. 

Badge

Jeg har lige prøvet på Chrome i stedet med samme resultat. Det er da mærkeligt - og irriterende.

Omdømme 7
Badge +9

Jeg har lige prøvet på Chrome i stedet med samme resultat. Det er da mærkeligt - og irriterende.

Så kan vi sikkert udelukke Safari som fejlkilde. YouSee har mange webmail servere, og jeg tror du rammer en syg, som trænger til at blive genstartet. YouSee har sikkert noget overvågning, som fanger den på et tidspunkt. Spørgsmålet er hvornår! 

Badge

Okay. Så du mener, at det bliver løst på et tidspunkt. Jeg må væbne mig med tålmodighed. Heldigvis ikke en mega vigtig mail, jeg skulle sende nu.

Omdømme 7
Badge +9

Der er sikkert en fra YS som vil se denne tråd på Mandag, der kan også kontaktes teknisk support i morgen på 70 70 34 48 og få hjælp der.

Omdømme 7
Badge +9

Ja, giv yousee lidt tid, sker der ikke noget, så ring til support. Står der noget i YouSee Driftsinformation? 

Badge

Nej, der står ikke noget

Omdømme 6
Badge +8

Okay. Så du mener, at det bliver løst på et tidspunkt. Jeg må væbne mig med tålmodighed. Heldigvis ikke en mega vigtig mail, jeg skulle sende nu.

Det du kan prøve er at skifte dit password på webmail inde på mit youSee.

Sådan får du en ny kode til dit mailprogram (yousee.dk)

Du kan være ramt af noget spærring af din konto.. f.eks hvis noget er opfattet som spam af youSee mailserver, der skal du have fat i youSee kundeservice.

Badge

I dag virker det igen. Jubii :-D

Omdømme 7
Badge +9

I dag virker det igen. Jubii :-D

YouSee eller mere korrekt deres hosting partner IT-Relation har tilsyneladende genstartet den webmail server, som du er knyttet til. 

Besvar