Fupmail fra YouSee - “Vi har oroblemer med at behandle din seneste betaling.”


Badge

Hej jeg modtog d. 29/4-24 en falsk mail fra, hvad jeg troede var YouSee. 

 Det var med overskriften:

” Din seneste Betaling kan ikke behandles” 

“Vi har problemer med at behandle din seneste betaling.”

“Vil du have noget imod  at opdatere det registrerede kort”

”Her er et link til at opdatere dine faktureringsoplysninger”

—————————————————————-

Det var rigtig dumt af mig, men jeg var træt den dag, og kun fordi jeg lige havde fået et nyt Dankort hoppede jeg i med begge ben. Tænkte at jeg nok havde glemt at tilmelde det nye kort, fordi det gamle var udløbet.

Men heldigvis blev jeg hurtigt klar over fadæsen og fik mit Dankort spærret. Efter anbefaling fra banken  meldte jeg det til politiet. Og det kom senere frem at en person allerede havde forsøgt tilknytte sit Applepay til mit Dankort.  Politiet undrede sig også over hvordan de kan vide jeg lige har fået nyt Dankort. Det er lidt  mærkeligt, er der nogle inde hos Nets, som lækker oplysninger, kan man godt undre sig over.

 

 

 


 

 

 

 

 


4 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Ved mistænkelige Mails se altid efter hvorfra den er sendt, så er det nemt at se at den som i dette tilfælde ikke er fra You See.

Badge

Ja, absolut, men lige den dag var jeg som sagt, træt og tænkte mig ikke godt nok om. Kun fordi jeg lige havde fået nyt Dankort , hoppede jeg i fælden. Jeg har lært en dyr lektie nu, helt sikkert.  🥺😊 God dag. 
 

Omdømme 7
Badge +9

Der menes vel Visa/Dan.? Dankort i sig selv kan ikke fås mere.

Omdømme 6
Badge +8

Hej @sp_rgej_rgen9 

Først og fremmest, så er jeg glad for at høre, at du fik opdaget hurtigt og spærret dit betalingskort. 

Jeg tror ikke at de her svindlere har været bekendt med, at du netop har fået nyt kort. De skyder bare med spredehagl, og på den måde vil de ramme nogen som tilfældigvis lige har fået nyt. 

Det er noget nær umuligt for os at stoppe, men når man modtager en fupmail, kan man altid melde den ind her: Anmeld spammails 

Godt du reagerede hurtigt! 😊

Besvar